Noldus Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Hei!! Jeg lurer på om noen av dere har dyreparker å anbefale?? Tenker først og fremst på parker utenfor Norge! Gjerne med dyr som panda, giraffer osv. Hadde også vært gøy med en park der det er mulig med nærkontakt med dyrene!! Vi er nokså fleksible med tanke på både årstid og reisemål!
Gjest Portis Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Kolmården i Sverige er kjempefin. Der har de en vanlig dyrepark med masse forskjellige dyr, barna kan også få være med på kamelridning. I tillegg så kan dere kjøpe billett til safariparken, der kan dere velge mellom å kjøre buss med andre, eller som vi gjør - kjører vår egen bil. Da kommer ofte dyrene veldig nærme bilen, stort sett alle bortsett fra løvene da de er litt skye. I safaribiten så har de antiloper, elger mm, samt en egen innhegning med ulver og bjørner. De lønner seg å dra dit en dag hvor det verken er for kaldt eller for varmt, gjerne litt overskyet for da er de fleste dyrene ute.
Xtend Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Hei!! Jeg lurer på om noen av dere har dyreparker å anbefale?? Tenker først og fremst på parker utenfor Norge! Gjerne med dyr som panda, giraffer osv. Hadde også vært gøy med en park der det er mulig med nærkontakt med dyrene!! Vi er nokså fleksible med tanke på både årstid og reisemål! San Diego Zoo og Wild Animal Park i California har både panda og giraff.
Gjest Gracee Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Dyreparken i Berlin er knall! Hadde med niesen dit, hun var i 100
Merethe_81 Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har ved ett par anledninger vært her; http://www.paigntonzoo.org.uk/ Likte parken veldig godt, de har en bra blanding, man kommer tett på dyrene og det er lite mas
prinsessa Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg syns Zoo i københavn er veldig fin. Der er det både løver, elefanter (som har fått helt nytt flott elefanthus), giraffer og andre eksotiske dyr samt vanlige dyr som hester, kaniner og geiter. Man kan få lov til å gå inn til geitene og de har tider der man kan få holde kaninene. For min sønn som akkurat er blitt 5 år er det mest viktig for han å få klappe dyrene og ikke stå langt unna og se en tiger langt i det fjerne. Så en geit er faktisk bedre enn en tiger.
Kjetil E Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Windsor Safaripark ved Windsor like utenfor London. Her hadde de ihvertfall da jeg var der for 20 år siden en stor safaripark med alle de ville dyr som man ser ifra Afrika. Har du ikke egen bil blir du kjørt gjennom med park-bil. Her har de og et stort delfinarium hvor de og har spehugger. Noe som gjør at man bør velge plass litt høyt opp hvis man ikke vil bli klissvåt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå