Gjest Jonjon Skrevet 11. juni 2003 #1 Skrevet 11. juni 2003 Kanskje ikke en ukjent situasjon for mange, men det som forundrer flerer er at det er hun som ikke vil. Jeg vet jeg har truffet kvinnen i mitt liv og jeg vet jeg vil dele resten av livet mitt med henne. Vi har vært sammen i tre år snart, men jeg brukte nesten to år på å sjekke henne opp.... Så vi kjenner hverandre veldig godt. Jo mere sikker jeg blir på oss, desto mer vil jeg ha barn med henne. Problemet er bare at hun ikke vil. Hun sier selv hun ikke liker barn, og hun viser ingen interesse for de barna vennepar av oss har fått. Som hun sier selv, heldigvis ber ingen meg om passe barne sine, men hundene får jeg lov til å passe!! For henne er det ikke et tema å snakke om en gang, og når jeg prøver å prate om det minner hun meg bare på at hun har sagt fra før vi ble sammen at hun aldri kom til å ville ha barn. Tenkte vel ikke så mye på det da, er vel mange 22 åringer som sier sånt! Hun er en til tider hard kvinne, og har alltid prioritert karrieren sin fremfor alt annet. Hun sier selv at hun forstår at jeg vil ha barn, og skjønner om jeg vil forlate henne for å finne en annen. Men jeg vil jo ikke ha noen andre!! Hva skal jeg gjøre, er veldig fortvilet her. Vet jo et jeg ikke kan "overtale" henne til å få barn, men har noen noen råd som kanskje kan "vekke" morsinnstinktet litt???
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #2 Skrevet 11. juni 2003 Anbefaller deg å lese litt på http://www.vhemt.org så kanskje du skjønner litt mer... Støtter henne fullt ut jeg, hadde en gutt prøvd å overtale meg til å få barn så hadde jeg gått på dagen.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #3 Skrevet 11. juni 2003 forstår godt at dette kan være et problem for deg...kanskje hun skifter mening med tiden...men det er også muligheter for at hun ikke gjør det!! Hvis du har et sterkt ønske om å få barn i fremtiden,råder jeg deg til å ikke låse deg helt med hun...
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #4 Skrevet 11. juni 2003 OK - jeg er nå 31 og har for første gang kjent det berømmelige morinstinktet slå ut - bittelitt. Før det var jeg en "tro kopi" av din kjære. Jeg har lang utdanning, flyttet fra hjembygda først for universitetsstudier, deretter jobbmuligheter. Jeg har aldri "likt" unger noe mer enn normalt, synes det er gøy å låne babyer, men tenker i mitt stille at en unge vil "hemme" meg kraftig (ikke kan jeg reise, ikke kan jeg dykke, ikke kan jeg ditt, ikke kan jeg datt). I dag har jeg funnet en mann jeg vil ha barn med, og jeg venter bare på at ting i arbeidslivet skal roe seg litt, slik at jeg har opparbeidet meg fulle rettigheter. Skal jeg ha barn skal jeg også nyte det og ikke tvinges ut i arbeidslivet etter noen få måneder. Hvorvidt din kjæreste vil komme dit jeg er nå, blir kun spekulasjoner. Men de aller fleste kvinner kommer til et punkt i livet hvor barn er en kjærkommen del av familien. Noen kvinner derimot ønsker ikke barn - aldri. Dillemmaet er ditt og det er stort. Skal du forlate kvinnen du ønsker å leve resten av livet med i tilfelle hun ladri ombestemmer seg? Eller skal du gamble med at det kommer med årene? Lykke til!
Gjest the imp Skrevet 11. juni 2003 #5 Skrevet 11. juni 2003 det er vel egentlig ikke noe mer rart at jenter ikke vil ha barn enn gutter vel? det er tross alt oss jentene som må gå gravide. Dersom du vil ha henne må du nok bare finne deg i at hun ikke vil ha barn, dersom det er viktigst for deg å få barn ser det ut til at du må finne deg noen andre. Så valget er ditt. Å prøve å "vekke morsinstinktet" hennes tror jeg er dødfødt egentlig. Hun vil sannsynligvis bare oppleve det som mas. Du visste på forhånd hva du gikk til...Det er ikke alle jenter som vil ha barn så enkelt er det
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #6 Skrevet 11. juni 2003 men hælle dussan da, vil du virkelig att hun skal ødelegge musa si, åsså blir magen hennes slapp og greier. Nei det finnes mere enn nok barn i denne elendige verden ja. Vær glad for att du har ei som ikke vil ha barn, er bare domt med barn.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #7 Skrevet 11. juni 2003 jeg mener ikke at du skal slå opp, men du kan ikke forvente at hun skal forandre seg. ikke ha noen forhåpninger.
Kristian (71) Skrevet 11. juni 2003 #8 Skrevet 11. juni 2003 Hun har vært ærlig med deg når det gjelder hennes valg/ønske om å ikke få barn, så det eneste du kan gjøre er å håpe på at hun med årene vil endre mening. Enten må du finne deg i at du selv kanskje ikke får barn om du lever resten av livet med denne jenta, ellers så må du bryte med henne og se deg om etter en annen om barn er veldig viktig for deg. Å vekke morsinstinktet hos en som knapt viser den minste interesse for små barn og ikke engang ser ut til å være villig til å snakke om det kan ikke være enkelt. Jeg tror det bare gjør vondt værre å forsøke "vekke" morsfølelsen hennes. Lysten må rett og slett modnes hos henne overtid.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 11. juni 2003 #9 Skrevet 11. juni 2003 Slik jeg ser det har du 2 valg. 1. Forlat kvinnen du elsker og få barn med en annen og tilbring resten av ditt liv med å tenke over hva som kunne ha vært mellom dere to nå om du ikke hadde forlatt henne. 2. Innse at barn er ikke noe som automatisk alle kvinner vil ha og tilpass deg ett liv som bare dere to. Med press og hint kommer du ingen vei. Minnie
Silfen Skrevet 11. juni 2003 #10 Skrevet 11. juni 2003 eller nr 3: Sats på å tilbringe livet med henne. Hun er ung og det er en god del som har sagt som henne og endt opp med barn senere i livet. Hun har 20 + fruktbare år foran seg! Å fortvile nå er litt tidlig. Men for all del. Du må være villig til at det ikke kommer å bli barn også.
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2003 #11 Skrevet 11. juni 2003 Jeg skjønner frusterasjonen din... Min kjære vil heller ikke ha barn - og vi har vært enige om dette helt siden vi ble sammen. I det siste året har jeg imidlertid endret syn på saken, og kunne godt tenke meg barn med min kjære... Det jeg mener å si med dette, er at selvom jenta di ikke har vist eller viser interresse for barn nå, så er det fullt mulig at dette vil komme om få år. Jeg syns ikke du skal mase på henne eller presse henne - enten kommer ønsket til henne, og problemet er løst - ellers så må du respektere hennes valg, og deretter gjøre ditt valg... Jeg håper at det ordner seg for dere!
Gjest salma Skrevet 12. juni 2003 #12 Skrevet 12. juni 2003 Har bare ett råd; vil du vekke morsinstinktet til en kvinne som ikke liker barn er det INGEN GOD IDE å presse henne! Det er stor forskjell på det å like barn generelt og det å like enkelte barn spesielt. Selv kjenner jeg flere barn som jeg liker, men liker ikke barn sånn rent generelt noe særlig, og hadde noen "presset på meg" barn jeg ikke likte hadde det virket mot sin hensikt. Minner bare om at det ikke er alle kvinner som liker barn. Morsinstinktet kan likevel dukke opp, og de kan likevel bli gode mødre, men det er ærlig talt bare noe du kan gamble på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå