Gjest Gjest_brita_* Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Venninen min kjøper dyre shampoer, balsamer og andre stylingsprodukter hos frisøren til barna sine. Jeg kjøper dette til meg selv, og så får mann og barn klare seg med det en får kjøpt i dagligvarebutikkene.......Venninnen min var litt sjokkert over dette, men jeg syns dette blir dyrt og ser ikke helt at dette er nødvendig. Barna mine er 5, 10 og 13 år gamle. hennes er 4, 13 og 15. hva gjør dere? Er dere like ego som meg?
Gjest *Mim* Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Her kjøpes all shampo og balsam i dagligvarebutikken. Tenåringen tjener penger selv og kjøper hos frisøren. Så lenge ingen har noen helt spesielle problemer med hår og hodebunn, ser jeg ikke behovet.
Gjest imli Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Her kjøpes alt i dagligvarebutikken, både til meg og mannen, og etterhvert til ungen (når han får mer hår).
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Her kjøpes all shampo og balsam i dagligvarebutikken. Tenåringen tjener penger selv og kjøper hos frisøren. Så lenge ingen har noen helt spesielle problemer med hår og hodebunn, ser jeg ikke behovet. Enig med Mim. Selv bruker jeg en dyr frisør-shampo, men det er fordi jeg har store problemer med hodebunnen som blir helt håpløst og kløende med vanlig billig shampo. Men så er jeg prisbevisst, jeg bruker så lite shampo som overhodet mulig hver gang, og pga hodebunnen vasker jeg ikke håret hver dag, så i lengda blir det nok ikke så veldig mye dyrere enn å kjøpe "butikkshampo". Barn har en tendens til å fylle hånda med shampo (siden det ikke er deres penger det går av så synker det ikke helt inn når man sier at det holder med litt shampo fordi det er en dyr sort), og de tenåringene jeg kjenner dusjer og vasker håret hver dag, så da hadde det blitt dyrt.
Jade Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Her bruker alle shampo fra dagligvarebutikken. Han på 8, bruker seba-med fra apoteket. Når han skal style håret, tar han litt av pappaen sin "paste". Jeg kunne vært troendes til å bruke en frisørshampo hvis jeg hadde funnet en som virkelig gjorde håret mitt sunnere og blankere enn den jeg bruker nå. Frisøren min skrøt av hvor sunt håret mitt var for et par ganger siden. Da brukte jeg også shampo fra dagligvare, i tillegg til å ikke overdrive med stylingprodukter og føning ol.l. + være nøye med sunt kosthold. Gidder ikke bruke 2-400 kr for en shampo, når en til 40 kr gir bedre resultat. Kanskje det er 20ml mer i den dyre shampoen, men det er uansett uhorvelig mye dyrere for et dårligere produkt.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Venninen min kjøper dyre shampoer, balsamer og andre stylingsprodukter hos frisøren til barna sine. Jeg kjøper dette til meg selv, og så får mann og barn klare seg med det en får kjøpt i dagligvarebutikkene.......Venninnen min var litt sjokkert over dette, men jeg syns dette blir dyrt og ser ikke helt at dette er nødvendig. Barna mine er 5, 10 og 13 år gamle. hennes er 4, 13 og 15. hva gjør dere? Er dere like ego som meg? her i huset har vi alle våre forskjellige shampoer. jeg bruker frisør shampoer, samboer bruker butikk shampo, mens hunden har sin egen spesial shampo fra dyrebutikken når det blir barn i huset vil jeg at de skla bruke egne shampoer med minst mulig parfyme i. så e får nok en annen en.. mens når de blir større for de holde seg til butikk shampoene.. jeg syntes at mamman og kvinnen i huset skal få lov til å unne seg litt luksus, med egne penger. jeg ga streng beskjed om at mine frisør shampoer trengte ikke han å bruke, siden har ikke skal ha volum og fylde, men bare vasker og klipper det en gang i måneden. så det er det samme for han hva han bruker. jeg bruker dette i stor grad pågrunn av volum og motarbeide mine splittede tupper. kurer det også endel. jeg kjøper lite hos frisøren men mest på nettet siden det er billigere enn hos frisøren. men samme merke produktene. men det same gjelder ansiktskremer og slike dyre produkter holder jeg for meg selv
Gjest Wind Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Synes ikke barn trenger slike produkter. Hvis de vil føle seg litt ekstra fine en gang kan de vel låne hos mor eller far? Har virkelig en trettenåring behov for å style håret sitt nesten hver dag, og trenger dermed egne produkter? oO Her i huset greier alle seg med butikkjøpt shampo og balsam. Bortsett fra hunden, da...
Gjest New Dawn Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har 2 forskjellige frisørshampoer hjemme .. en volumshampo til meg - og en for tørr hodebunn til mann og barn. Eldstesønnen fikk store problemer med utslett i hodetbunn og måtte til legebehandling .. etter at jeg begynte å kjøpe spesialshampo hos frisøren til ham så er hodebunnen helt fin. Så her bruker ingen butikk-shampoer lenger.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 Har virkelig en trettenåring behov for å style håret sitt nesten hver dag, og trenger dermed egne produkter? Ingen har vel behov for det, men hvis en 13-åring virkelig ønsker det synes jeg ikke det er noe galt i det. Så kan man heller prioritere bort andre ting.
Plym Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg kjøper Redken hos Lookfantastic til ca 100 kr, og den bruker hele familien. Tror ikke det blir så veldig mye dyrere enn billigsjampoene som er mye mindre drøye.
Gjest Wind Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 Ingen har vel behov for det, men hvis en 13-åring virkelig ønsker det synes jeg ikke det er noe galt i det. Så kan man heller prioritere bort andre ting. Det forstår jeg. Men at en trettenåring ønsker å gjøre det hver dag stemmer ikke med hvordan jeg husker det var å være 13. Men så er det noen år siden, da. Hehe. Huff.. begynner nesten å bli gammel, jo. ><
Wickedfruit Skrevet 18. oktober 2008 #12 Skrevet 18. oktober 2008 Å være 13 idag er noe helt annet enn for en generasjon siden. Så at en 13-åring styler håret syns jeg ikke er videre sjokkerende. Her i huset bruker jeg og barn samme shampo, tidvis også mannen. (Når han ikke har giddi å kjøpt egen eller at hans står igjen i garderoben på jobben). Det er en økologisk frisørshampo spesielt mild for hodebunn. (Jeg har problemhodebunn). Anser den som langt bedre for barnet enn billigshampoer som inneholder en del ulumskheter. Min shampo inneholder ingen parfyme, parabener, miljøskadelige eller helseskadelige stoffer. Så den deler jeg mer enn gjerne med mitt barn på snart 5.
Sirena Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 Bruker selv alt fra den billigste Rema-shampo til dyrere frisørshampoer. Jeg ville aldri kjøpt dyre frisørshampoer til barnas lettstelte hår, men det handler ikke i første rekke om pris. Jeg kjøper heller shampoer som ikke inneholder alskens uhumskheter, dvs. jeg hander gjerne i helsekostbutikker eller på apotek. Litt dyrere shampo enn i dagligvaren, men slipper til gjengjeld unna alle parabenene.
camilla* Skrevet 18. oktober 2008 #14 Skrevet 18. oktober 2008 Her bruker vi alle samme shampoo. Men kan skjønne at tenåringer vil ha en noe bra! Da får de bruke sine egne penger på det!
Murf Skrevet 18. oktober 2008 #15 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg kjøper mine på apotek, og de bruker vi alle sammen. Jeg har litt tørr og irritert hodebunn, og bruker derfor gjerne babyshampoen som jeg egentlig kjøpte til sønnen.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #16 Skrevet 19. oktober 2008 Hjemme hos oss er det kun jeg som bruker hårprodukter fra frisøren. Det kjøper jeg til meg selv fordi jeg har et mer krevende og slitt hår enn de andre i familien. Ungene har sunt hår og bruker ikke styligmidler, så jeg ser ingen grunn til å bruke dyre frisørprodukter på dem, bortsett fra når vi er/ har vært på sydenferie og har vært mye i klor og saltvann. Mannen min har også fått streng beskjed om ikke å røre mine produkter ( han har svært kort hår og bruker en neve sjampo ved hver hårvask...)
AnetteR Skrevet 19. oktober 2008 #17 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har alltid vært opptatt av å kjøpe kvalitetsprodukter, og kjøper aldri hygieneprodukter fra dagligvaren. Selv om min mann ikke er opptatt av dette, kjøper jeg også dyrere produkter til han. Jeg kommer til å gjøre det samme når jeg får barn. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal velge noe jeg synes er bedre enn noe annet, uten at resten av familien skal få de samme godene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå