Gjest Lilleulv Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har denne kjøredressen. Tenkte å bruke den litt fremover frem til det blir litt kaldere, og vi tar frem voksien. Men la oss si det er 7-8-9 grader, er det da ok å ha på ullundertøy og inneklær bare inni denne dressen? Trenger jeg noe over i tillegg annet enn vogntrekket? Jeg har også en ullfleecepose. Var på tur med den i går i ca 12 grader. Da hadde han på seg ullundertøy, joggedress, ullsokker og lue nedi ullfleeceposen. Hadde dyna og vogntrekket over. Han var varm og god da... Er det ok, eller burde han hatt jakke i tillegg? Hva har du på babyen din når det er 7 grader og du triller tur?
sol83 Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg personlig synes det er litt for mye klær ennå.. Men det spørs jo sikkert på hvor gammel bebisen din er
Gjest Lilleulv Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg personlig synes det er litt for mye klær ennå.. Men det spørs jo sikkert på hvor gammel bebisen din er Er det? ja, jeg er heller typen som kler på for mye enn for lite... Hvordan ville du kledd på? Han er 4 mnd, men knappe 2 korrigert. Født for tidlig...
Gjest imli Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 I den temperaturen har min bare på seg inneklær (body og strømpebukse e.el), og så en strikkejakke og lue. Ligger i skinnpose.
Knøttet Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Min har på seg inneklær (ullbody, bukse og genser) og en "wholesuit" som er föret og er i et slags fleecestoff. I tillegg har han dyne over seg, og så klart en lue Da er han alltid god og varm når vi kommer hjem. Han er snart 4mnd.
Hedda-78 Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Jøje meg som dere stapper klær på bebisene, da! Mulig det er jeg som ikke er bekymret nok, men jeg har ikke på så mye klær på min bebis. Inneklær (langermet body og bukse) pluss en lue, votter og jakke, dundyne og vogntrekk. Pleier ikke ha noe kjøredress eller fleecepose eller ullpose eller noe. Men nå bor jo vi helt sør i landet, kanskje det er varmere her enn hos dere
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har denne kjøredressen. Tenkte å bruke den litt fremover frem til det blir litt kaldere, og vi tar frem voksien. Men la oss si det er 7-8-9 grader, er det da ok å ha på ullundertøy og inneklær bare inni denne dressen? Trenger jeg noe over i tillegg annet enn vogntrekket? Jeg har også en ullfleecepose. Var på tur med den i går i ca 12 grader. Da hadde han på seg ullundertøy, joggedress, ullsokker og lue nedi ullfleeceposen. Hadde dyna og vogntrekket over. Han var varm og god da... Er det ok, eller burde han hatt jakke i tillegg? Hva har du på babyen din når det er 7 grader og du triller tur? Hvis han var god og varm, holder ikke det da? Vil du han skal bli kokt? Du gjør ikke ungen din en tjeneste ved å kle på ham så mye at han sitter og svetter. Det er like ubehagelig for babyer å ha på for mye klær som det er det for deg.
Umuriel Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Alle babyer er forskjellige, så det er vanskelig for andre å fortelle hvor mye du skal kle på din baby. Selv har jeg en glovarm liten gutt som ikke trenger så mye klær. Med 7-9 grader ute hadde jeg bare tatt på ullundertøy under den dressen, og ingenting mer.
hanbto Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 Alle babyer er forskjellige, så det er vanskelig for andre å fortelle hvor mye du skal kle på din baby. Selv har jeg en glovarm liten gutt som ikke trenger så mye klær. Med 7-9 grader ute hadde jeg bare tatt på ullundertøy under den dressen, og ingenting mer. enig! min lille varme gutt har kun på body,strømpebukse, ullsokker og tynn ullue. da ligger han i en tynn (men god og varm) gammel vognpose av noe syntetiske greier. dette har vært mer enn nok til han. bor i nord, og her har temp ligget på 6-9 grader lenge nå. votter har blitt for varmt for han, da er han søkksvett under disse. de siste dagene har vi,pga litt mer kald vind, hadd på noen tynne bomullssokker (i mangel på noen bedre, har bare tykke votter) på hendene, og det har vært nok. er ungen din varm, trenger du ikke ha på mer.
Umuriel Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er forresten ikke særlig fan av tykt yttertøy til små babyer som bare ligger i vogna. Vi brukte ullundertøy, tynn ullfrottedress fra Janus, lue og ullsokker. Han lå selvsagt i pose i vogna.
La Guapa Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 Hei. Her er det 5 grader i dag. Aron på drøye tre mnd. har hatt på seg : - bomullsbody -strømpebukse -ullsokker -lite skjerf - bomullslue -fleecedress. han ligger med dyne i vogna si. Han kjennes passe varm ut når vi tar ham opp. Vi har ikke tatt frem ullposen enda. På kaldere dager med vind legger jeg ullpledd (løst strikker babypledd fra Nøstebarn) rundt ham nedi vogna og dyna oppå... vogntrekk alle dager.
Gjest Lilleulv Skrevet 18. oktober 2008 #12 Skrevet 18. oktober 2008 oki, takk alle følte jeg hadde rimelig kontroll, men ble litt usikker når det ble kaldere. La Guapa, Aron er et nydelig navn!!
La Guapa Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 La Guapa, Aron er et nydelig navn!! Tusen takk, lilleulv :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå