Gå til innhold

tilbehør til tomat og mozzarellasalat?

sannamor

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal lage mat til "kurvfest" i dag (alle gjester skal ha med en rett hver). tenkte jeg skulle lage en tomat og mozzarellasalat, men aner ikke hva jeg skal lage i tillegg!

har noen kyllingfilet som jeg skulle brukt opp (men ikke nødvendig).

Noen som har forslag?

hva lager dere sammen med tomat og mozzarella salat?

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til en slik salat bruker jeg kun godt brød, men om du vil ha med noe mer kan du lage bruchetta (tror det er slik det skrives). Bagettskiver ristet i ovnen eller stekt i panne gnidd med hvitløk, havsalt og finhakket basilikum på toppen. Det er min variant av bruchetta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har tenkt å ha frisk basilikum i salaten din, men hvis ikke foreslår jeg at du har det. Tomat, mozzarella og frisk basilikum utgjør tilsammen den perfekte smaksopplevelsen.

Siden du har kyllingfileer foreslår jeg at du deler dem i strimler og marinerer dem et par timer i sitron, olivenolje, hvitløk og urter. Det kan gjerne være tørkede urter. Etterpå trer du dem på grillspyd, har på salt og pepper, og griller i ovnen eller steker på panne. Disse er faktisk god kalde eller lune hvis du ikke har mulighet til å steke dem like før servering.

Et godt ferskt brød som for eksempel focaccia passer perfekt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Bruschetta. :)
Uttales brusketta. ch blir k på italiensk.

Ellers syns jeg insalata caprese, som det heter på italiensk, er en rett som står seg helt fint på egen hånd, uten tilbehør. Litt basilikum og god olje på toppen, nammenamm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar!:P

Ble litt endring i menyen da...

det ble gresk i stede.

salat med tomat, rødløk, fetaost og olje/balsamicoeddik dressing.

pestobrød: fint brød som jeg kjevlet fratt smurte med pesto og rullet sammen, det ble kjempegodt!!:P

og moussaka i tillegg.

ble veldig fornøyd med maten.

skal ta med meg alle tipsene i denne tråden til en senere anledning!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...