Gjest liss-h Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 En av mine beste venner har for en stund siden sagt at han er forelsket i meg og har vært det lenge. Følelsene er ikke gjengjeldt fra min side, og har sagt klart ifra at jeg er glad i han som VENN, men ikke noe mer. Vi ble enig om at vi skulle fortsette å være venner til tross for følelsene hans, og alt var vel og bra en liten stund. Men nå har han begynt å bli veldig "masete" og nærgående, noe som jeg synes er ubehagelig, eller i det minste setter meg i en veldig ubehagelig situasjon... Jeg vil virkelig ikke miste han som venn, men det føles heller ikke rett å gå inn i et forhold med han kun pga. av det og håpe at følelsene kommer etter hvert (noe jeg tviler veldig på). Har sagt klart ifra til han flere ganger, både på høflige og ikke så høflige måter, men nå begynner det å bli virkelig frustrerende. Hva skal jeg gjøre?
Gjest nepa Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Si ifra igjen. Er han en ekte venn vil han respektere dette. Har han de RETTE varme følelser for deg, vil han også respektere et nei. Hvis det ikke fungerer overhodet, må du nesten trekke deg vekk og la han få vite at det er dette som skjer. Du skal på ingen måte engang vurdere å bli sammen med noen på grunnlag av emosjonelt press.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå