Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine
Skrevet

Jeg har for ikke lenge siden flyttet ved hjelp av flyttebyrå.Fra de kom til de gikk/var ferdig tok det veldig nøyaktig 1 og 1/2 time.Og nå kom regningen:7500,-kr!!!Kan da UMULIG stemme,eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytting er ekstremt dyrt. Sist vi flyttet betalte vi 15 000. Men det inkluderte en del flere timer enn dette her, og sa 35 kubikkmeter.

Det er viktig å gjøre en grundig jobb på forhånd, og ha alt som er avtalt skriftelig. Vi innhentet anbud flere steder. Dyreste var på 30 000, billigste på 15 000. Vi sørget så for å inngå en skriftelig avtale med sistnevnte, der de tok ansvar for alt uforutsett.

Om du ikke har noe skriftelig på avtalt pris, har du neppe mye å stille opp med.

Gjest Trolletrine
Skrevet
Flytting er ekstremt dyrt. Sist vi flyttet betalte vi 15 000. Men det inkluderte en del flere timer enn dette her, og sa 35 kubikkmeter.

Det er viktig å gjøre en grundig jobb på forhånd, og ha alt som er avtalt skriftelig. Vi innhentet anbud flere steder. Dyreste var på 30 000, billigste på 15 000. Vi sørget så for å inngå en skriftelig avtale med sistnevnte, der de tok ansvar for alt uforutsett.

Om du ikke har noe skriftelig på avtalt pris, har du neppe mye å stille opp med.

Tusen takk for svar!Men altså...kjempesinna: Det betyr at de kan ta godt over 4000 kr i TIMEBETALING!!!???Snakk om utsugere!!!Til meg sa de at det kom på ca 2000 kr fordi jeg hadde så lite møbler :tristbla:

Skrevet
Tusen takk for svar!Men altså...kjempesinna: Det betyr at de kan ta godt over 4000 kr i TIMEBETALING!!!???Snakk om utsugere!!!Til meg sa de at det kom på ca 2000 kr fordi jeg hadde så lite møbler :tristbla:

Da ville jeg formulert et brev til dem, der du viste til hva som var avtalt samt at ingenting uforutsett skjedde, og at hele flyttingen tok minimalt med tid. For deretter å be dem spesifisere hva årsaken til den økte prisen er.

Det kan jo være det er gjort en feil, og man bør i alle tilfeller klage om man er uenig i fakturaen.

Skrevet

Vi betalte 15 lapper for å flytte en hel enebolig. 1 svææær lastebil husker ikke hvor mange m3 den var på. 3 staute mannfolk i 12 timer eller så.

fohørte meg godt på forhånd da det er store prisofrskjeller på flyttebyråene

Skrevet

Dette hørtes veldig mye ut.. Vi flyttet i vår og fikk 2 karer og svær flyttebil, vi kjørte 2 turer og holdt på i 7-8 timer tror jeg og det kom på 6500 eller noe sånt. Jeg syntes det var dyrt nok, men vi har nok fått det ganske billig alt tatt i betraktning..

Skrevet

Du må regne tiden fra de starter fra startsted om morran til de har hentet møblene og levert de dit dem skal, til de er tilbake til start.

Om de bruker 1,5 timer å hente ut møblene er det ikke fysisk arbeidstid.

Men jo, det er svindyrt. Det der høres i overkant mye ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...