Gjest tatt på fersken igjen?? Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Nå lurer jeg på om samboeren er ute og "sniker" igjen. Tok han på fersken for et par år siden i å flørte (på heftig nivå) med flere kvinner på ei nettside. Dette hadde pågått i noen måneder. Nå mistenker jeg det igjen, da jeg fant nettsider av den karakteren på nettloggen. Sist ble han konfrontert med bevis, men nå er det verre. uten bevis føler jeg at jeg ikke har noe å stille opp med mot ham. Noen med peiling på data som har tips for å grave dypere i pcen etter spor??
Gjest krissa Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Ville også sjekket grundig på pcen etter eventuelle bilder. Sjekk mappen "mine motatte filer" og også sendte elementer..
CeeCee Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Hvor finnes msnloggen hen? Har aldri hørt om en msn logg, men at man kan lagre samtaler....
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Ville også sjekket grundig på pcen etter eventuelle bilder. Sjekk mappen "mine motatte filer" og også sendte elementer.. Han måtte være litt av en dataanalfabet, om han ikke skulle unngått dette detektivarbeidet. Det må nok søkes på litt andre måter, om du skal finne noe. Men kan du ikke bare spørre da? og se etter reaksjon. Kanskje det er noe han mangler i livet sitt, som han får utløp for på denne måten.
Gjest Krissa Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Ville også sjekket grundig på pcen etter eventuelle bilder. Sjekk mappen "mine motatte filer" og også sendte elementer.. Gå på start og søk. Skriv "log". Kan være det står på engelsk. Da søker pcen på alt som kommer opp med "log" i seg. Eksen min fant i hvert fall min logg på denne måten.. Uheldigvis.
CeeCee Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Søkte nå på "log"... Kom ikke opp noe msnlogg.... Sikker på du ikke mener lagrede samtaler? Jeg har nemlig slått av den funksjonen så det finnes ingen lagrede samtaler på min PC...
Jade Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Loggen skal man kunne få frem ved hjelp av menyvalg i kontaktlisten. Evt. høyreklikk på kontakten. Kanskje man må åpne et chat-vindu før man kan få opp et valg om logg. Dette forutsetter selvsagt at vedkommende har skrudd på logging. De fleste programmer jeg har brukt, må man aktivt skru på logg. Men det finnes sikkert programmer hvor dette er på som default. Endret 18. oktober 2008 av Jade
Gjest msn-logg satt på Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Loggen skal man kunne få frem ved hjelp av menyvalg i kontaktlisten. Evt. høyreklikk på kontakten. Kanskje man må åpne et chat-vindu før man kan få opp et valg om logg. Dette forutsetter selvsagt at vedkommende har skrudd på logging. De fleste programmer jeg har brukt, må man aktivt skru på logg. Men det finnes sikkert programmer hvor dette er på som default. Nå har jeg satt på msn loggføring, så gjenstår det å se hva som dukker opp.. takk for tipset!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Bra og nå kan du jo sjekke mobilen hans også, ja gjerne ta den fra han og les smsene før han selv får lest de
Gjest Marlo Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 Skjønner ikke at dere klarer å bryte en slik grense .. .det er jo faktisk ulovlig å gå inn på andres private ting, ikke minst umoralsk. Hva med å snakke med ham istedenfor å sjekke private ting?
Gjest Gl@mB@be Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 Hva med å snakke med ham istedenfor å sjekke private ting? Fordi menn unngår slike konflikter så godt de kan, og med mindre man står der med beviset i hånda vil de fleste nekte for at det er noe.
Gjest Marlo Skrevet 19. oktober 2008 #13 Skrevet 19. oktober 2008 Så derfor er det greit å innvadere privatlivet hans? Om man er så usikker, spør mannen og han nekter, men likevel er så forbanna usikker - er det ikke da bedre å gå fra ham? Jeg hadde iallefall kastet min samboer på dør om jeg hadde oppdaget at han snoket rundt på min datamaskin! Jeg har INGENTING å skjule, men det er en prinsippsak ... man holder seg unna hverandres private sfærer
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #14 Skrevet 19. oktober 2008 Gå på start og søk. Skriv "log". Kan være det står på engelsk. Da søker pcen på alt som kommer opp med "log" i seg. Eksen min fant i hvert fall min logg på denne måten.. Uheldigvis. Ville nu heller sagt heldigvis!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #15 Skrevet 19. oktober 2008 Hva med å snakke med ham istedenfor å sjekke private ting? Det tipset der er så utrolig naivt når det er utroskap med i bildet. Tror du virkelig en utro mann innrømmer sin utroskap, bare fordi han blir konfrontert?? Sjansene for det er minimale. Det eneste man oppnår ved å snakke med en utro mann, er at han forstår at han må bli flinkere til å dekke over sporene sine. Og da blir det jo bare enda vanskeligere å avsløre han.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 19. oktober 2008 #16 Skrevet 19. oktober 2008 Så derfor er det greit å innvadere privatlivet hans? Om man er så usikker, spør mannen og han nekter, men likevel er så forbanna usikker - er det ikke da bedre å gå fra ham? Jeg hadde iallefall kastet min samboer på dør om jeg hadde oppdaget at han snoket rundt på min datamaskin! Jeg har INGENTING å skjule, men det er en prinsippsak ... man holder seg unna hverandres private sfærer Det er i utgangspunktet ikke greit nei, men for å finne ut av ting og tang kan det noen ganger være nødvendig. Jeg, som deg, har ingenting å skjule, men hadde likevel blitt sint og noen hadde snoket. Gutta derimot, har ofte noe å skjule, men de vil nekte til de blir blå i fjestet hvis de vet at det er det minste sjanse for at de kan komme unna med det (les: har ikke bevis). Been there.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 19. oktober 2008 #17 Skrevet 19. oktober 2008 Det tipset der er så utrolig naivt når det er utroskap med i bildet. Tror du virkelig en utro mann innrømmer sin utroskap, bare fordi han blir konfrontert?? Sjansene for det er minimale. Det eneste man oppnår ved å snakke med en utro mann, er at han forstår at han må bli flinkere til å dekke over sporene sine. Og da blir det jo bare enda vanskeligere å avsløre han. Dette er min mening også. Mange er altfor naive.
catty Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 jeg ville også prøvd funnet bevis før jeg konfronterte han... ellers kan han bare nekte og deretter slette alt før du finner det. men får bare håpe han ikke er så dum
Gjest Gutt82 Skrevet 4. november 2008 #20 Skrevet 4. november 2008 Hei. Har det litt på samme måten, bare at hos oss er det henne jeg mistenker Hun traff for en stund siden en mann, heldigvis ikke i samme by som oss, og alt gikk greit ei stund. Men så ble det mer og mer kontakt mellom disse to og det virket som om hun passet på å lukke msn-vinduet når jeg kom i nærheten, sjekket ikke nye meldinger fra ham når jeg så skjermen hennes og slikt. Så gjorde jeg noe jeg angrer på... tror jeg. Først sjekka jeg telefonen hennes og fant sms'er som delvis bekreftet mistanken min. Dvs, de sms'ene som kom fra ham var ganske klare, men hennes var litt mer tilbakeholdende, og jeg tenkte at det kanskje ikke var så ille. Men jeg tok steget videre og sjekket mailen hennes og fant ting der som bekreftet at noe er på gang. Jeg VET at det jeg har gjort er veldig umoralsk så jeg trenger ingen lærepenge om det, men dersom du har vært i en situasjon som er så vanskelig, hvor du går å tenker og grubler hele tiden... Prøver kanskje å rettferdiggjøre meg selv, men det er fælt! Problemet mitt nå var: hvordan konfrontere henne? Jeg hadde jo på sett og vis bevis som ikke helt tydelig bekreftet at det var noe, men som hvertfall tydet på at noe er i gjære. Dersom jeg konfronterer henne så vil hun jo få vite at jeg har vært å snoket i privatlivet hennes... :/ Jeg har snakket med henne om at jeg syns hun har mye kontakt med ham og slikt, men har holdt det på et "lavt" nivå for ikke å avsløre for mye. Hun sier det ikke er noe og at hun elsker bare meg... Det er godt å høre, men det gjør meg veldig forvirra! :s I dag har jeg surfet en del på nett. Faktisk vært inne på sider som beskriver hvordan jeg kan installere et program på pc'en hennes som logger alt hun skriver... Jeg håper at jeg ikke synker så lavt men jeg vet også at dersom det ikke skjer noe med "forholdet" deres, så ryker vårt... I dag... eller, det var vel egentlig i natt, så gikk hun på do og jeg strakte meg over for å sjekke klokka på en av mobilene som lå på nattborde. Hadde ingen intensjon om å lese noe, men trakk tilfeldigvis hennes og trykte på den for å få lys i den. Knappen jeg trykte på sendte meg inn på "ny melding" siden og der lå den forrige meldingen hun skrev og det stod noe slik som "please delete the picture after you've looked at it" (han er engelsk).... Jeg har ikke spurt henne om dette ennå... *frustrert*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå