Myrthel Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Er det noen som har mønster på blånisse votter og gjerne sokker - som toves???
Rotthilde Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Er det noen som har mønster på blånisse votter og gjerne sokker - som toves??? Her kan du finne en oppskrift på tova votter som er ganske lik blånissevottene. Har en annen link og, men kommer ikke inn på siden der den ligger, så det får jeg finne en annen gang.
Myrthel Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2008 Her kan du finne en oppskrift på tova votter som er ganske lik blånissevottene. Har en annen link og, men kommer ikke inn på siden der den ligger, så det får jeg finne en annen gang. Takker så mye... Nå har jeg vært og kjøpt garn... så da blir det vel iallefall en vott i løpet av kvelden....
Rotthilde Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Her er det flere oppskrifter. Bare legg merke til at det mangler en omgang i votteoppskrifta. Etter man har strikket omgangen med kast, så skal kastene strikkes sammen i neste omgang igjen.
Myrthel Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2008 Her er det flere oppskrifter. Bare legg merke til at det mangler en omgang i votteoppskrifta. Etter man har strikket omgangen med kast, så skal kastene strikkes sammen i neste omgang igjen. Takker igjen for fine mønstre. Strikket ferdig et par votter i går kveld, og tovet de i dag.. De ble AKKURAT passe, så jeg kunne nok med fordel strikket en str. større... Men da gjør jeg det neste gang... Har mengden grønnsåpe også noe med hvor mye det toves? Vesla maser om nisseklær til dukkene også... (strikka både rød/og blånisse klær til babyborn til de eldste, men det hjelper vist ikke... ) Usikker på om jeg finner igjen mønster... Vet ikke om jeg har drømt....men jeg ser for meg et rødnisse seleskjørt... tovet.... Du skulle ikke vite om noe mønster på noe sånt??? Ser det for meg sammen med rødnissegenseren, og tykke strikka strømper...
Rotthilde Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Det vet jeg ikke hvor du finner, men tror garnstudio har oppskriftet på dukkeklær. Bruk nissefarger, så kan det vel brukes
Myrthel Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2008 Det vet jeg ikke hvor du finner, men tror garnstudio har oppskriftet på dukkeklær. Bruk nissefarger, så kan det vel brukes Jeg får sjekke litt... Nå sitter jeg og strikker rød "langnisse" lue... Det ble røde votter også da... fordi minstefrøkna syntes blått var guttefarge.... så da så....
Rotthilde Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg får sjekke litt... Nå sitter jeg og strikker rød "langnisse" lue... Det ble røde votter også da... fordi minstefrøkna syntes blått var guttefarge.... så da så.... Spørs om hun synes det når blåfjell kommer på barne-tv Jeg skal strikke rød "blånisselue" til jenta på 11, hun ville ha nisselue
Myrthel Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2008 Spørs om hun synes det når blåfjell kommer på barne-tv Jeg skal strikke rød "blånisselue" til jenta på 11, hun ville ha nisselue Akkurat det prøvde jeg å fortelle henne også da.... Men vi har blånisse genser og lue, etter de andre - så det ligger klart.. Votter tar jo bare noen timer å strikke, så det er ikke noe problem..... Har også strikket en rødnisse genser, for noen år siden... Mangler bare skjørtet... (men det må kanskje sys)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå