Gå til innhold

Gidder dere å krangle om hvem som skal ta ut søpla og oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte masse energi på dette før, men jeg gidder ikke. Tar ikke han det så tar jeg det, og som regel blir det meg, men da slipper jeg å irritere meg over det og det tar jo null komma niks å gjøre det :) (Det skal sies at han kaster søpla i søpellkassen i huset og lar det ikke ligge å flyte. Og han setter ting inn i oppvaskmaskinen og setter det ikke bare på benken!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne småting har vi aldri kranglet over, nei. Det har hent a \t vi har blitt irritert og sagt ifra dersom den andre stadig lar vær å kaste søppel i søppelkassen og sette oppvasken i oppvaskmaskinen, men det holder som regel å minne den andre om det.

Da vi var uten oppvasksmaskin hente det at det blitt småknurring rundt oppvasken, men det er jo en litt større jobb enn å tømme maskinen.

Det er lov å si ifra dersom noe irriterer en uten at det blir krangel av det. Krangling bør uansett spares til de viktige tingene.

Skrevet

I vårt 11 år lange forhold er oppvasken det vi har "kranglet" aller mest om, samt hvilken vei dorullen skal henge :ler:

Heldigvis har vi oppvaskmaskin nå!

Skrevet

Nei, vi krangler ikke om sånt, er egentlig flinke til å fordele uten å si noe.

Skrevet

Nei, 10 år sammen, og dette trur jeg aldri har blitt diskutert. Jeg trur vi gjør det like ofte. Men forrige uke hadde han korte dager på jobb, og da var det alltid gjort da jeg kom hjem. Motsatt kan jeg ta det mye i perioder om han har det travelt.

Trur jeg aldri hadde orket å leve i et forhold der man skulle gå å ergre seg over og diskutere slike ting. Heller ikke et forhold der jeg hadde følt at mesteparten hadde falt på meg å gjøre.

Skrevet

Jeg syns heller ikke det er noe særlig å krangle om sånne ting, men jeg er vel ikke enig i at søppel og oppvask er "småting". Dette er ting som må gjøres hver bidige dag, og for meg er det viktig at jeg ikke blir tatt som en selvfølge når det gjelder å gjøre alt som må gjøres i et hjem. Jeg mener at det må kunne gå an å ta opp ting og forvente en arbeidsfordeling som er rettferdig, og jeg mener at det er forskjell på å "krangle om søpla" og å snakke sammen om at man føler at det meste av hjemmets rutiner og gjøremål faller på en selv. Hvis det å unngå krangel betyr at jeg skal ta meg av alt selv og at det skal være urimelig forskjell i arbeidsbyrde, velger jeg nok heller å ta en diskusjon i blant.

Skrevet

Bare dumt å krangle om sånne ting. En lager middag og en vasker opp. Sånn er det bare!

Skrevet

Har stort sett bedre ting enn slik å bruke energien min på.

Spør han om han gidder å ta ut søpla når han er på vei ut døra og da gjør han det. Ellers så går jeg ut med den selv når jeg skal ut.

Slik er det med alt annet også

Skrevet

Nei . jeg vasker opp. Jeg knyter samme søppelposen og den som skal ut kaster det

Gjest New Dawn
Skrevet

Nei, det har vi aldri kranglet om .. Har en mann som tar mer ansvar enn meg for både søppel og oppvaskmaskin .. Jeg får alltid kjeft for at jeg er så dårlig å stue i oppvaskmaskinen så derfor er det automatisk blitt hans oppgave å ta seg av det.

Skrevet
Jeg brukte masse energi på dette før, men jeg gidder ikke. Tar ikke han det så tar jeg det, og som regel blir det meg, men da slipper jeg å irritere meg over det og det tar jo null komma niks å gjøre det :) (Det skal sies at han kaster søpla i søpellkassen i huset og lar det ikke ligge å flyte. Og han setter ting inn i oppvaskmaskinen og setter det ikke bare på benken!)

Aldri. Samboeren min gjør dette, uten at jeg sier han må gjøre det :)

Gjest hallo ja
Skrevet

Tror det er stort sett bare slike ting vi krangler om, hvis vi krangler. Vanligvis gir vi bare grei beskjed at nå begynner en av oss å bli slapp med bidrag, men har man sagt fra og endring ikke skjer, så sprekker det gjerne en liten boble. Men vi er like flinke til å bli lat med hverdagslige oppgaver. Oppvask, søppel, mathandel, matlaging kan i perioder være 100% utført av den ene av oss. Men stort sett har vi en fordeling som går opp i opp.

Skrevet

<flamebait>

Så lenge madammen gjør pliktene sine ordentlig, så krangler jeg ikke om det. =)

</flamebait>

Skrevet

Nei, krangler ikke om det for jeg tar meg av klesvasken og han tar seg av oppvasken (og vi har ikke oppvaskmaskin). Søpleposen settes ut i gangen sånn at nestemann som går ut tar den med seg og kaster.

Middag lager vi stort sett annenhver gang, vi har liksom hver våre spesialiteter som vi lager.

Men støvsuging blir det av og til litt diskusjon om. :fnise:

Gjest Gjest_Penny Lane_*
Skrevet

Vi har gjort en avtale der vi har fordelt slike kjedelige ting mellom oss. Jeg har ansvaret for alt som har med klesvask å gjøre, og han har ansvaret for alt som har med oppvask å gjøre.. Det fungerer veldig fint og vi slipper å krangle om småting... Iallefall de småtingene der;-)

Skrevet

Nei det gjorde vi aldri. Jeg orker ikke krangle om ting som ikke bryr meg, den som er hjemme eller har tid vasker opp, den som skal ut tar med seg søpla.

Jeg fant ut at jeg ikke gidder å be han legge ned doringen siden jeg ikke bryr meg om den står oppe, om han klemmer feil på tuben eller hvilken vei dorullen henger. Så lenge jeg ikke har sterke meninger om dette selv, gidder jeg ikke instruere min partner i hvordan ting skal gjøres. Men dette var med min x.

Min nåværende bor jeg ikke med enda, men han har en klar mening om hvilken vei dorullen skal henge, så der "lystrer" jeg siden jeg ikke bryr meg. Det hender jeg sier at "jeg tar oppvasken, du går med søpla" og da gjør han det. Når vi flytter sammen skal vi ha oppvaskmaskin siden han hater alt som har med oppvask å gjøre, og jeg gidder ikke ta det hver dag alene. ;)

Skrevet

Her beordrer vi ungene ut med søpla og til å tømme oppvaskmaskinen, fungerer som en drøm. :)

Skrevet

Nei vi krangler ikke om det, eller diskuterer noe om det.

Men hjemme er det jeg som gjør alt.

Han sletter fra seg ting og klær både her og der, og det kan ta flere dager, om ikke uker før han rydder opp - hvis jeg ikke har gjort det.

Jeg bruker å be han om å gjøre det, han sier: ja etterpå - men blir som regel glømt.

Så jeg går vell for det meste å irriterer meg over det.

Hehe..

hender jeg blir skikkelig irritert å sier ifra på en ikke så vennlig måte (for å si det sånn) :lur:

Men det er ikke ofte. jeg bruker oftes å rydde det selv, og når det er klær, pakker jeg det bort å hiver det i garasjen hannes. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...