Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal til Sicilia i sommer :)

Er det noen som har reisetips etc til oss? Hva bør vi se, tips om gode restauranter etc. Vi skal bo i Giardini-NAxos, og være borte i 2 uker.

Tusen takk :briller:

-ei som gleder seg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Vi var på Sicilia på bryllupsreise i fjor. Vi bodde også i Giardini-Naxos. Var der bare en uke. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt skuffet! Stedet er veldig lite, så det er ikke mye å finne på der. En dag tok vi bussen til Taormina (nabobyen). Der var det litt mer å se og litt flere butikker, men de butikkene som er spennende har merkeklær og er dermed dyre. Siden dere skal være to uker, tror jeg at jeg ville reist til Catania (der flyplassen er). Det er en større by som sikkert har større utvalg i butikker. Nå høres sikkert jeg veldig negativ ut, men alle andre jeg har hørt om sier det er så fint der. Mulig at jeg hadde litt for høye forventinger på forhånd.

Jeg vil i hvert fall anbefale restauranten Seasound (litt utenfor byen, ved hotellet Helenia Yachting). Fiskerestaurant i litt dyrere prisklasse. Prøv røkt sverdfisk!! Super service! Ellers er det mange koselige små spisesteder rundt om. Det er ganske deilig å kunne stoppe for å lese menyen uten å bli dratt inn på restauranten slik det ofte er på typiske greske turiststeder.

God tur!

Hilsen Lille meg

Gjest Anonymous
Skrevet

HEi Lille meg

Jeg spiser ikke fisk!!!!! Ellers var det et godt tips :).

Vi har også tenkt å leie bil, kanskje dra til Palermo (har en drøm om det). Ellers kunne det vært fristende å gå på Etna samt ta en tur til det greske teateret? Dere prøvde ikke noe av dette?

Hvilket hotell/leiligheter bodde dere på?

Takk igjen :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen!

Siden vi var der bare en uke, tok vi oss ikke tid til å reise verken til Palermo eller dra opp til Etna. Så jo Etna fra byen, men den var stort sett innhyllet i tåke. Men reisehåndbøker osv. anbefaler jo å dra til Syracus. Innbiller meg også at Messina er et trivelig sted. Begge disse stedene ligger på samme side av Sicilia som Giardini-Naxos.

Siden vi var på bryllupsreise valgte vi et dyrt hotell, så vi bodde på Helenia Yachting Hotel. Greit nok hotell, men ikke luksusvarianten i forhold til storbyer i Europa. Frokost og middag var inkludert i prisen, men vi valgte likevel å spise ute flere kvelder.

Ang. det å ikke spise fisk. Tåler du det ikke eller er du av de mange (meg selv inkludert) som har traumatiske opplevelser om bein osv. fra barndommen fortsatt friskt i minnet? Er du av de sistnevnte anbefaler jeg deg å prøve Seasound likevel. Jeg spiser ikke mye fisk hjemme, men jeg velger det ofte på restaurant fordi skikkelig tilberedt fisk er godt! Og røkt sverdfisk er kremete i konsistensen. De hadde annen sjømat der også. En annen restaurant som ble anbefalt ligger omtrent midt mellom "sentrum" og hotellet "vårt", like ved en go-cart bane.

Hilsen Lille meg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er mest traumatiske barndomsminner.... men like mye den geleaktige konsistensen, og den tamme smaken (sorry alle fiskeelskere!). Jeg har smakt ørret etc men det er desverre noe med smaken. Det blir mye saus og poteter da, og da er smaken borte, og jeg kunne like gjerne spist noe annet :). Skjønner?

Håpløse meg!?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gir meg ikke!! :wink: Gi sverdfisken en sjanse! Den er ikke "lealøs" som f.eks. torsk kan være og den smaker noe!

Hilsen Lille meg

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Da er vi tilbake. Har hatt det veldig bra. Var på Etna, inne i Catania, flere kvelder i Taormina en kveld i Castelmora, leide bil og dro rundt om kring. Var i Arrigento og i Piazza Armerina. Stort sett. Vi har hatt en fantastisk tur og Sicilia som feriemål kan virkelig anbefales.

Et tips dog: det er MYE folk der i juli/august. Neste gang (!) vil vi dra dit tidligere eller senere på sommeren, for da slipper vi å ligge i "kø" på stranden.

Sicilia anbefales!

Gjest Anonymous
Skrevet

Men det jeg lurer på...... Prøvde du sverdfisken min?? :wink:

Hilsen Lille meg

Gjest Anonymous
Skrevet

:oops: nei jeg gjorde ikke det.....Tenkte faktisk på det, men det var så fryktelig mye annet som fristet også. Vi fant en restaurant som vi gikk tilbake til hele tre ganger (!) for der serverte de så utrolig mye bra. Men ikke fisk nei....

Tilgitt?

Gjest Anonymous
Skrevet

OK da, du er tilgitt!! :D

Fint at du hadde en hyggelig tur da! Dere fikk med dere mye mer enn oss, men så var jo vi på en skikkelig sløveferie.

Hilsen Lille meg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er bra :D

Ble sløveferie på oss også, men to uker på ryggen kan bli litt i meste laget. Og når vi har så sansen for Italia, så var det kult å få sett litt av øyen også.

Ps. Var Hellenia Hotel bra eller? Så ganske kult ut.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, det var helt ålreit, men det var vel litt sånn sydenpreg på det. Resepsjonsområdet var ganske fint/jålete med lysekroner osv., men rommet var ganske standard. Men det hadde i det minste aircondition. Det var stor, ordentlig matsal og svømmebasseng. Dessuten lå det jo ned mot sjøen med egen strand.

Hadde vi hatt to uker så hadde vi nok også sett mye mer!

Hilsen Lille meg

PS. Det er litt merkelig å sitte her og "prate" med en vilt fremmed person! Men det er bare hyggelig altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...