S_Dreams Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Hvilken farge på kjolen bør man velge når man er veldig lys i huden, for å ikke bli bleik? Helt hvit eller mer kremfarget? Hva heter de forskjellige fargene?
Solstrålejenta Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Hei du De mest vanlige "hvit"fargene på brudekjoler som jeg kjenner til er: White Diamond White Ivory Champagne Light gold/gold I den rekkefølgen jeg har satt opp går det da fra helt kritthvit og opp mot gylden. Hva som vil kle en med helt lys hud kan nok variere mye med farge i hudtonen o.l., men utfra hva jeg har forstått så er diamond white og ivory litt mykere hvitfarger som vil passe bedre til de fleste hudfarger enn kritthvit. Vil du ha enda litt gyldnere går du for champagne eller light gold. Jeg har typisk nordisk hud og har valgt en kjole i Light gold/gold, men prøvde også flere i ivory som passet fint i fargen. De helt kalde kjolene i White var håpløst fargeløse på meg... Håper du finner en farge som du føler at du kler
Gjest78 Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har også helt lys hud, og ser helt utvasket ut i light gold, ivory, champagne og andre lyse, gyldne farger. Jeg kler derimot helt hvitt (som jeg hadde i brudekjolen), og også lyse sølvfarger og gråfarger. Det kommer nemlig helt an på om du har varme eller kalde farger i huden, ikke hvor lys den er. Gå i en brudbutikk og prøv, eller bare finn stoff i forskjellige farger og hold opp mot ansiktet, så ser du hva du kler.
S_Dreams Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Tusen takk for svar:) Hvordan vet man egentlig om man har kald eller varm hudtone?
Gjest Gjest_aimee_* Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 du burde dra i en kjolesalong og spørre, de er flinke til å gi svar. eller dra ti en frisør, de er kjempe gode på det med hudtoner. jeg lurer bare på en ting jeg. hvordan sminke bør jeg bruke - glo minerals eller id bare minerals. har lys hud, synelige porer, sensitiv hud og uren hud - sorte prikker og kviser. jeg vil for all del ikke gjøre dette værre. noen tips....pliiiiiz. vil gjerne høre fra noen som har forsøkt begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå