Gjest kokka Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg lager meg en god salat. Halve cherrytomater med maldonsalt, biter av mozarella, oliven fylt med paprika og tynne strimler av rå løk. Dere da?
Gjest Frosk Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Mikrobølgeovnsjokoladekake! Eller hummus, til pitabrød og / eller grønnsaker.
NysgjerrigeNilsi Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Steker kyllingfilet, løk og paprika, med tacokrydder om vi har
Gjest Zia Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Quesadillas! Jeg strør masse revet ost, litt finhakket chilipepper og løk på en tortillalefse og dekker med en tortillalefse til. Denne stekes så i tørr panne på begge sider til osten er helt smeltet. Ellers lager jeg hermetisk tunfisk med indiske krydder - det hadde vi til middag i dag, faktisk. Jeg liker å bruke mer ingefær enn det som står i oppskriften. Dessuten: Ostesmørbrød! Gjerne med litt blåmuggost også. Spekemat er også bra. Akkurat nå har jeg litt dilla på fennikelsalami, men jeg er også glad i fenalår og italienske og spanske spekeskinker.
Gjest Huldali Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Sjokoladekaka i mikrobølgoven var jo en genial idé! Det trodde jeg ikke var mulig Hvis jeg skal lage meg noe godt i en fei kommer det egentlig veldig an på hva jeg er sugen på akkurat da. I dag laget jeg meg "sjokade latte". Kakaopulver i melk stimes, ferdig på noen få minutter også bare heller jeg i litt varm kaffe. Ellers er blandet frukt i biter friskt godt, det tar jo heller ikke lang tid.
Gjest hyggelig Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Rullekake (swissroll). Den skal stå 7-10minutter i ovnen, og som oftest har jeg alle ingrediensene hjemme. Er jo stort sett bare egg, sukker og mel og kanskje litt syltetøy som trengs. Vafler med dobbelt vaffeljern. Sjokobanan. Skjær et dypt snitt i en skrelt banan, sett 3-4 ruter med kokesjokolade i hakket. Settes i microen til sjokoladen har smeltet. Spises med skje og kanskje krem eller is hvis man tilfeldigvis har det hjemme. Døyver søtsuget ganske bra!
salsera Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Det kommer an på hva jeg har lyst på. En pastarett med det jeg har av grønnsaker i kjøleskapet og parmesanost, ostesmørbrød og salat eller couscoussalat om jeg har lyst på noe salt. Hvis jeg har lyst på noe søtt, er gjengangeren hos oss yoghurtis laget av yoghurt naturell og frukt/bær og en dæsj lønnesirup.
Gjest *Ulla* Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 Tortillachips med ost oppå i microen. *namme*
Gjest NiChia Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 Hvis jeg skal lage noe godt som ikke tar lang tid lager jeg ofte egg og brød i kopp. Jeg koker ett egg, til det er bløtkokt. Så tar jeg to lofskiver med litt smør på og skjærer opp i små firkanter. Så tar jeg en teskje og tar egget ut av skallet og putter i koppen. Så rører jeg om noen ganger og spiser. Det er utrolig godt og jeg bruker vel bare sju minutter max på å lage det.
Rosenrød Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 Pasta med ketchup, smør og krydder. Eller speilegg og bacon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå