Joplaya Skrevet 11. juni 2003 #1 Skrevet 11. juni 2003 Er det bare meg i hele Norge som ikke liker DDE? De jeg fester med (når det skjer) blir jo i storslagent humør når dde fyller rommet med lyd :o I sommer har Elton John konsert i både Bergen og Trondheim. I Bergen blir 15000 billetter utsolgt i løpet av få timer. I Trondheim tok det noen dager for å få solgt 4000 av 12000 billetter (jaja, husker ikke helt tallene, men det var noe sånt). Hva går det av trøndere? De reiser jo omtrent helt til Oslo for å få med seg en konsert med DDE. Men når Elton John kommer holder de seg alle hjemme... Den dag i dag selges EJ bill på svartebørsen i Bergen til hele 1200 kr. Forstår meg ikke på sånt jeg...
Livets datter Skrevet 11. juni 2003 #2 Skrevet 11. juni 2003 For å si det slik; Hvis jeg måtte velge mellom Elton John-konsert og DDE-konsert, hadde ikke valget vært vanskelig . Helt klart Elton John. Men jeg vil gjerne få presisere at disse artistene ikke er sammenlignbare! Det skal også sies at DDE har noe folkelig over seg som "det norske folk" trykker til sitt bryst. Selv har jeg ikke en eneste DDE-cd i samlingen min, men jeg synes de har noen morsomme låter. Og du har helt rett; om du setter på en DDE-sang, blir det hæla i taket og "alle" synger med (til og med de som "ikke" kan teksten fordi de aldri i verden kan innrømme offentlig at de liker gruppa). DDE er som Se&Hør; "Ingen" leser det, men det er Norges mest kjøpte ukeblad!
Tusenfryd Skrevet 11. juni 2003 #3 Skrevet 11. juni 2003 Hoppende, svette, bleikfeite trøndere er ikke pent - enten de spiller i band eller står på en eller annen tribune og ser på andre sporte. Jeg hater DDE og RBK og tilhørende publikum.
Sandman Skrevet 11. juni 2003 #4 Skrevet 11. juni 2003 I Bergen blir 15000 billetter utsolgt i løpet av få timer. Hvor i Bergen får de inn 15000 på èn konsert...? Brann Stadion?
Livets datter Skrevet 11. juni 2003 #5 Skrevet 11. juni 2003 Hoppende' date=' svette, bleikfeite trøndere er ikke pent[/quote']
Sandman Skrevet 11. juni 2003 #6 Skrevet 11. juni 2003 Hoppende' date=' svette, bleikfeite trøndere er ikke pent[/quote'] Uansett, det er ingen særlig tvil om at Bjarne totalt sett har et ganske vasst damedrag...
Tusenfryd Skrevet 11. juni 2003 #7 Skrevet 11. juni 2003 Det er det fler som har - men det betyr ikke at jeg må synes det er pent. Skal vi gå løs på tekstene? De poetiske, innholdsrike tekstene som mange faktisk og oppriktig mener holder en høy kvalitet? Eller skal vi snakke om musikken til Elton John - som ikke reperesenterer høybåren kunst, men som jeg liker godt. Folkelig det også... og hvis han attpåtil får Duncan og Robert D jr til å synge og vise seg frem - vel da er 80-tallsmor solgt!
Sandman Skrevet 11. juni 2003 #8 Skrevet 11. juni 2003 Tusenfryd...jeg protesterer overhodet ikke på at Elton John er en av forrige århundres markante musikkmakere...og som får DDE til å blekne. ...men jeg syns at DDE HAR en del bra tekster, kanskje først og fremt på balladene sine....ikke så mye på slike som "Rompa mi"... Men det kan vel ikke stikkes under en stol at Bjarne HAR en del karisma..
Tusenfryd Skrevet 11. juni 2003 #10 Skrevet 11. juni 2003 ...men jeg syns at DDE HAR en del bra tekster, kanskje først og fremt på balladene sine....ikke så mye på slike som "Rompa mi"... Deg om det. Har du oransje kassettholder og, eller? Men det kan vel ikke stikkes under en stol at Bjarne HAR en del karisma.. Jo, virkelig, det kan det - stikkes bort i en krok - under bordet, stolen - kanskje oppi rompa mi for den saks skyld. Og jeg skal gjøre det livet ut.
Tusenfryd Skrevet 11. juni 2003 #11 Skrevet 11. juni 2003 Puhh! *tørker svetten av pannen og kjenner man blir litt oppildnet*
Sandman Skrevet 11. juni 2003 #12 Skrevet 11. juni 2003 Puhh! *tørker svetten av pannen og kjenner man blir litt oppildnet* He-He... finner det likevel litt pussig at du har "DDE-hat" som ståsted, samtidig som du dyrker Elton John... forskjellen i sjanger er vel ikke til DE grader så stor, selv om kvalitetsforskjellen innen sjangern er betydelig... ...for meg kan imidlertid EJ til tider bli vel søtklissen...
Gjest Máire Skrevet 11. juni 2003 #13 Skrevet 11. juni 2003 Hoppende, svette, bleikfeite trøndere er ikke pent - enten de spiller i band eller står på en eller annen tribune og ser på andre sporte. Jeg hater DDE og RBK og tilhørende publikum. Hør, hør Liker faktisk Elton John jeg og.... Flink mann, selv om han er eksentrisk : - )
Joplaya Skrevet 11. juni 2003 Forfatter #15 Skrevet 11. juni 2003 Hvor i Bergen får de inn 15000 på èn konsert...? Brann Stadion? Vet faktisk ikke Vet bare at jeg kanskje skal der - hvor det enn måtte være... Ute er det i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå