Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett spørsmål: Hva er din nominelle og effektive boliglånsrente? I hvilken bank har du lån?

Og selvfølgelig; hvor stort lån har du, og hvor stor andel av boligens verdi er belånt?

Jeg begynner å bli litt furten på banken min som bare setter opp og setter opp renten, jeg har nå en effektiv rente på 9.2% og det er mye høyere enn de fleste andre jeg kan sammenligne meg med. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest jente26
Skrevet

Du er ikke alene om dette..selv har jeg en rente på 9,16.helt sprøtt..skulle ikke vært lov.jeg har lån i postbanken..ikke noe billig bank det..

Gjest Løve66
Skrevet (endret)

Fikk brev i dag; 7,9 nominell, 8,2 effektiv. Boligkreditt, godt innenfor 60%.

Nordea.

Endret av Løve66
Skrevet

6.95 og 8.15.

Har lån på 1.3 innenfor 60%

Nordlandsbanken

Skrevet

7,05% innenfor 60% (har 1.5 mill i lån). Aner ikke hvorfor men renta på lånte mitt ligger mye under den de opererer med utad...

Ellers har vi akkurat signert lån i en annen bank, på 3.1 mill (som 86% av verdien på huset), og har fastrente på 7%. De har flytende rente på 7,81 per dags dato på samme lånet.

Nå går jo renta ned, så vi får bare lukke øynene de neste 5 årene og betale 7% rente. Vi får jo trekt fra litt mer på skatten, og vet hva utgiftene vil være de neste 5 åra.

Skrevet

fikk brev ifra nordea nå at ifra januar går renta opp til 8.6...får tru jeg får kontrabeskjed på det om ikke så lenge.

Skrevet

8,05 på boligkreditt innenfor 80%

Fokus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...