Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et ungt samboerpar på 21 og 23 år. For ca 2 mnd siden endte vi opp med en selvbestemt abort etter å ha blitt gravide mens jeg gikk på p-piller. Jeg er student og han er lærling, og etter mange runder frem og tilbake endte vi opp med abort. Det var veldig tøft der og da, men jeg har klart meg veldig bra i ettertid. Jeg hadde en tøff periode på et par uker, men jeg er overbevist om at vi gjorde det rette.

Kjæresten min derimot.... Det har vært en periode på en 3 ukers tid hvor han har vært irritert, sur og rett og slett ufordragelig å være sammen med, og det hele endte med at jeg ville gjøre det slutt. Det slet ekstremt på meg og selvtillitten min at han "ikke brydde seg" om meg og mitt lenger. Han isolerte seg med trening, venner og data.

Den kvelden jeg kom hjem etter en turbulent helg, der han hadde såret meg ekstremt ved å nesten være utro ville jeg gjøre det slutt. Det hele endte med en tårefylt diskusjon fra begge oss, og det vist seg at han sliter mye etter aborten. Han mener at vi gjorde noe feil og han tenker mye på barnet vi ikke har lengre. Han har vært redd for å si noe, for ikke å rippe opp i mine tanker rundt det hele. Han ville ikke at jeg skulle bli lei meg...

Er det noen som har noen erfaringer fra denne situasjonen eller har noen tips og råd for hvordan jeg skal gå fram? det vanskelige er at jeg ikke helt vet hva jeg skal si for å gjøre ting bedre. Er veldig redd for at jeg skal si noe "feil"....

-snixy-

Videoannonse
Annonse
Gjest Betty89
Skrevet
Vi er et ungt samboerpar på 21 og 23 år. For ca 2 mnd siden endte vi opp med en selvbestemt abort etter å ha blitt gravide mens jeg gikk på p-piller. Jeg er student og han er lærling, og etter mange runder frem og tilbake endte vi opp med abort. Det var veldig tøft der og da, men jeg har klart meg veldig bra i ettertid. Jeg hadde en tøff periode på et par uker, men jeg er overbevist om at vi gjorde det rette.