Lille Rosa Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Hei Vi har ordnet med forlovere og toastmaster til bryllupet. De som "må" holde tale (forlovere og foreldre) og evt andre avtaler direkte med toastmasteren. Men hva med takk for maten-tale? Er det noen regler for hvem som skal holde dette? Må man ha dette? Jeg har tenkt at det kanskje er toastmaster som holder denne, men det er det vel kanskje ikke.. Det er vel vi som må spørre noen? Endret 17. oktober 2008 av Lille Rosa
Turine30 Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Hei Vi har ordnet med forlovere og toastmaster til bryllupet. De som "må" holde tale (forlovere og foreldre) og evt andre avtaler direkte med toastmasteren. Men hva med takk for maten-tale? Er det noen regler for hvem som skal holde dette? Må man ha dette? Jeg har tenkt at det kanskje er toastmaster som holder denne, men det er det vel kanskje ikke.. Det er vel vi som må spørre noen? Etter min erfaring så er det vanlig å spørre en i familien til å holde takk for maten talen. Det kan være en tante eller onkel, men dere kan også spørre søsken f. eks. Det er også vanlig at man har en takk for maten sang istedefor tale om man ønsker det Endret 17. oktober 2008 av Turine30
siljus Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Vi giftet oss 4 oktober, og hadde bare en velkommen til bord "tale" og når folk så ut til å være forsynte (hadde koldtbord) så geleida toastmasteren oss over i en mer "underholdnings" avdeling - med sanger som gjestene hadde laget.. vi ville ha en mer uformell stemning og feiret som det absolutt var - en skikkeli fest! :-) men de er vel opp til hver enkelt, det finnes ingen fast modell. Det er din dag og dere bestemmer:-)
Lille Rosa Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Vi giftet oss 4 oktober, og hadde bare en velkommen til bord "tale" og når folk så ut til å være forsynte (hadde koldtbord) så geleida toastmasteren oss over i en mer "underholdnings" avdeling - med sanger som gjestene hadde laget.. vi ville ha en mer uformell stemning og feiret som det absolutt var - en skikkeli fest! :-) men de er vel opp til hver enkelt, det finnes ingen fast modell. Det er din dag og dere bestemmer:-) Ja, vi ønsker å ha en veldig avslappet stemning Men må jo også ha med det "obligatoriske".. Og nå dukket det opp et nytt spørsmål,- velkomsttale. Hadde jeg heller ikke tenkt på! Det må man kanskje ha, eller??
mia83 Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 I vårt bryllup fikk vi toastmaster til å ønske velkommen på vegne av brudeparet. Etter maten avrundet toastmaster med noen ord hvor han blant annet takket de flinke servitørene våre. Så var det en Takk for maten-sang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå