Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 sitter med et lite dilemma for tida, trenger litt råd av dere :=) Bor sammen med ei venninne, har gjort det ei stund nå.. har gått veldig greit til nå,vi har ikke kranglet eller noe.. men fikk meg type for noen måneder siden, og såklart har jeg lyst til å tilbringe tid sammen med han da... men siden jeg er eneste som ikke bor hjemme av oss,så blir det jo naturligvis mest hos meg vi er... og hun je gbor sammen med har jo vært veldig ok, går greit for ho om jeg har han der, men har sagt hun helst ikke vil det skal skje for ofte... og jeg kan jo forstå at det er kjedelig for ho å måtte ha meg og typen surrende rundt der hele tida, samtidig betaler jeg like mye, og har jo like mye rett til å leve mitt liv. jeg har også lenge savnet litt det å bo alene, bare ha megselv å tenke på, og rydde etter.. nå har jeg en super mulighet til å få dette her, og vurderer veldig å slå til, men så er jeg livredd for å ta dette opp med henne... redd ho vil tro jeg ikke trives med ho, at ho skal bli sur. hvordan ta dette opp uten å såre? hvordan legge fram mine ønsker på en fin måte, uten å ødelegge vennskapet??føler jeg svikter henne økonomisk og slikt.... men jeg kommer antagelig til å flytte med typen etterhvert og, så en gang forsvinner jeg jo uansett..... bare så vanskelig når jeg ikke vil såre henne! men trenger virkelig litt tid for megselv...
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Da syntes jeg at du skal si det til henne...si at du trenger litt tid både alene og sammen med typen din. det er jo en naturlig ting det. og at du ikkje vil såre henne på noen måte. dette må hun da skjønne. Men gi henne nok tid slik at hun kan finne en annen å bo sammen med. Jeg kan jo tenke meg til at hun kan irritere seg over å ha dere der av og til, og at du kan tenke deg å være alene sammen med han... Du kan jo begynne med å si at du har tenkt litt i det siste, på å flytte for deg selv slik at du kan få tid til deg selv og alene sammen med typen din. Og at det ikke har noe med henne å gjøre og at du ikke vil såre henne, men at du er kommet dit i livet at du trenger en egen plass.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg skjønner godt at hun ikke vil typen skal være der for ofte. Selv om du betaler like mye som henne, så betaler hun for å bo med én annen person, ikke to.. Det kan være veldig irriterende om den ene til stadighet drar en tredje person inn i huset, som tar plass og bruker badet, kjøkkenet, osv. Du kan jo si noe som at du vil finne ditt eget sted å bo, slik at hun slipper å ha kjæresten din hengende rundt hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå