Gjest Gjest_rådløs_* Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Er alene med gutten min, han er veldig vanskelig om dagen. Er det noe sted man kan få hjelp? Alt har jo gått så bra til nå....
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Du kan jo sette deg ned og snakke med gutten? Grave litt og spørre hva det er som gjør han sint og tverr? Vanligvis har det logisk forklaring.
Gjest ts Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 det har jeg selvfølgelig gjort! Lurer på om det er noen man kan kontakte som kan komme å se situasjonene, vil jo ikke være med på tv-program heller....
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 det har jeg selvfølgelig gjort! Lurer på om det er noen man kan kontakte som kan komme å se situasjonene, vil jo ikke være med på tv-program heller.... Familievernkontoret kan kanskje hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Hvis du finner noen bøker om PMT (parent management training) eller Webster-Stratton (de utrolige årene), er dette metoder som er svært nyttige og effektive i tilfeller som du beskriver! Kan anbefales på det varmeste:) Går ut på å avtale regler sammen med barnet, og samtidig hvilke konsekvenser regelbrudd skal få. Om man er konsekvent, hjelper det virkelig!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Hvis du er bekymret kan du prate med fastlegen og få en henvisning til BUP. Det er ikke sikkert fastlegen mener det er nødvendig. Og det kan hende at dere får avslag hos BUP etter en vurderingsssamtale. Men da får du ihvertfall andres vurderinger også. Har det skjedd noe spesielt i livet hans? Hvordan går det på skolen? Skjer det i spesielle situasjoner? Noen perioder i oppveksten er mer utfordrende enn andre. Kanskje han har vært greiere enn barn flest tidligere?
Gjest ts Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 vi flyttet fra trondheim til oslo nå i sommer... og han hadde en nesten like ille periode i fjord etter at pappaen (som han aldri har bodd sammen med) flyttet til en annen by. Så jeg håper det er midlertidig, men han virker ikke lei seg som sist, han virker bare helt uten medfølelse. I følge læreren og det jeg kan se så går det bra på skolen faglig og sosialt, med unntak av at han kan bli veldig sint.
lille katt Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Vet ikke om det er lov å legge ut sånne ting, men i Oslo kan du få hjelp fra "Midtimellom", se www.midtimellom.no. Hvis dette blir fjernet, registrer deg så kan jeg heller sende linken på PM .
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Hvis du vil prate med noen om det kan du ringe Bekymringstelefonen Voksne for barn. Tlf.nr. 810 03 940, mandag-torsdag kl. 09:30-14:30, fredag kl. 09:30-12:00. http://www.vfb.no/xp/pub/topp/foreldretelefonen/241905 Jeg har ringt dit og fått gode råd. Der får du prate med fagpersoner.
camilla* Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Ta kontakt med helsesøster. De kan ha samtale med deg og sønnen , og følge han opp på skolen også med samtaler om han trenger det. Det gjør de ivertfall her. Trenger han hjelp fra BUP så henviser de dere dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå