Gå til innhold

av Antony and the Johnsons

Anbefalte innlegg

Gjest Fistful of Love
Skrevet

Er det noen av dere som har et forhold til denne sangen? Hvordan tolker dere den i så fall? Er dere enig i at det en sang om et S/M-par, hvor tekstens jeg er den underdanige? Jeg mener selvsagt ikke å redusere teksten til kun en ytre beskrivelse, for den er sår og var og absolutt relevant også for andre forhold som er litt, hva skal jeg si, umake ... Grunnen til at jeg spør, er at jeg har en venn som mener at det ikke er et S/M-forhold som beskrives, men et mishandlingsforhold. Selv mener jeg mishandlingsforholdet ligger innbakt i S/M-tolkningen, men da som en mer symbiotisk balansekontroll ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev visst tittelen på helt feil sted, jeg beklager det.

Skrevet

Ja, jeg har et forhold til denne og flere låter på "Fistful of love". Jeg husker kun "the memories of your devotion" fra teksten. Lurer på om jeg lager mine egne tekster og tolkninger forøvrig basert på andre elementer i produksjonen! For meg er det noe i oppbyggingen, fra perkusjonen i starten til der en sår el gitar drar i gang en vanvittig bra blåserrekke, som gjør mest inntrykk. Jeg er overbevist om at disse folkene har lånt mye fra Dexys Midnaght Runners og platen "searching for the young soul rebels". Og denne har jeg ikke hørt på mange år, så nå fikk jeg drive til å sjekke den på nytt. Dette var min "tolkning".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...