thapara Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) . Endret 23. februar 2009 av thapara
Vera Vinge Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Vi gjorde det. Det var vel ingen som turte å si at de syns det var dårlig, men inntrykket var at det ikke var noe stort tap. Men så bør det vel nevnes at de aller fleste av våre gjester er rimelig måteholdne med alkohol. Vi gjorde det av økonomiske grunner rett og slett. Men vi hadde konjakk og Bailey's til kaffen.
Concertina Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Vi har tenkt å gjøre det, synes det blir så mye styr med drinker og blandevann etc, det krever en god bartender... Vi kommer til å kjøpe inn noe cognac, whisky og likør i tillegg til øl og vin, tror de fleste kommer til å kose seg mer enn godt nok med det.
Lille Rosa Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Jeg lurer på å servere øl/vin til middag + velkomstdrink + konjakk el likør til kaffen, også ha fri flyt av øl og vin utenom. Blir folk veldig skuffa da? Da slipper man bl.a. bartender, og at folk blir så altfor fulle. Jeg har tidligere jobbet som servitør, og på bryllupsmiddagene var det ikke uvanlig at det bare ble servert vin/øl/mineralvann i baren. Både av økonomiske årsaker og fordi man ønsket å holde alkoholnivået på et visst nivå.. Jeg har aldri hørt noe negativt av andre, og folk er jo ikke der for å få gratis drinker,-da er det ihvertfall deres problem Endret 17. oktober 2008 av Lille Rosa
Muffin! Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Vi tror også at vi kommer til å gjøre det slik. At folk får velkomstdrink, så mye vin og øl de måtte ønske hele kvelden, og at vi setter fram konjakk og baileys til kaffen. Vi gjør dette både av økonomiske grunner og at vi ikke ønsker "sprit-fylla". Har ikke tenkt tanken at folk kan bli skuffa over dette. :klø: Tenkte de ville være fornøyd med å slippe å kjøpe drikke.
¤flicka¤ Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Vi hadde fri bar med vin, øl og sprit. Vin og øl gikk vi nesten tom for, sprit gikk det så lite av at mamma var overbevist om at noen hadde hatt med sin egen sprit og satt den igjen etter festen Det var ikke antydning til fyll
Lilywhite Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Vi hadde tenkt å ha "fri bar" med øl, vin, Baileys og cognac, men så kom foreldrene mine og sa de ville betale all alkohol, og de insisterte på at vi måtte ha mer enn det Pappa er ikke den som drikker så store mengder selv, men han har veldig peiling på alkohol (spesielt vin og enkelte typer brennevin som cognac og grappa) og er nøye på å servere bra ting og med stort utvalg, hehe... Så vi skal ha bartender, men tror de vi skal kjøpe maten gjennom kan fikse dette (må spørre de snart). Ingen som tar helt av med flasken i min familie, er mer bekymret for at enkelte av vennene våre skal gjøre det, men tenker de tar det noenlunde rolig med masse ukjente folk fra familien vår til stede etc Men tror ikke det er noe must å ha alkohol utover øl, vin, Baileys og cognac... vi hadde nok som sagt gjort som dere hvis ikke foreldrene mine kom og tilbød seg noe annet...
Gjest Zia Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg ville ikke blitt skuffet. Jeg synes det høres flott ut!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg hadde ikke reagert negativt på det - men jeg synes det er greit å betale for drikke også så lenge har har fått beskjed, så mulig jeg ikke har peiling. De fleste har det helt fint med å drikke det de får av vin og øl, sprit er ikke så viktig.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg hadde ikke reagert negativt på det - men jeg synes det er greit å betale for drikke også så lenge har har fått beskjed, så mulig jeg ikke har peiling. De fleste har det helt fint med å drikke det de får av vin og øl, sprit er ikke så viktig. Jeg tror det kommer an på generasjonen. Mange fra 40 og oppover tar gjerne helelr en drink enn en øl elelr vin i hyggelig selskap. Med vin til amten, kan det rett og slett bli for mye vin. Jeg har aldri opplevd at det har vært servert øl eller vin etter middag. Jeg hadde ikke hatt noe problem med det rent eprsonlig, for jeg drikker stort sett kaffe og brus ved sånne anledninger. Men skulle jeg holdt bryllup selv, ville jeg også servert sprit i den frie baren.
DDuck Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg ville nok ikke blitt skuffet nei, men jeg syns kansj man bør tenke på at det ikke er alle som drikker vin eller øl... Hva med å ha litt cider/rusbrus itillegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå