Gjest Boligkjøp Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Er det nok å følge med på finn eller fins det andre nettsider? Jeg vet at tinde og zett har det samme, men spørsmålet er om alle boliger som ligger på finn også ligger andre steder? Eller er det andre boligsider vi må følge med på for ikke å gå glipp av boliger til salgs i vårt område?
Glitnir Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, det er ikke alle boliger som ligger på Finn. Det er ikke pliktig å annonsere noe sted at du selger en bolig, og uansett er Finn en kommersiell, privat betaltjeneste som du selvsagt ikke kan tvinges til å legge ut boligen din på. Noe helt annet er jo at Finn er Norges desidert største portal av denne typen, og at det meste derfor ligger ute der, og boligselgere vet at de går glipp av mange potensielle kjøpere dersom de ikke annonserer der.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, det er ikke alle boliger som ligger på Finn. Det er ikke pliktig å annonsere noe sted at du selger en bolig, og uansett er Finn en kommersiell, privat betaltjeneste som du selvsagt ikke kan tvinges til å legge ut boligen din på. Noe helt annet er jo at Finn er Norges desidert største portal av denne typen, og at det meste derfor ligger ute der, og boligselgere vet at de går glipp av mange potensielle kjøpere dersom de ikke annonserer der. Men er det nettsider som har boliger som finn IKKE har? Er det slik at alle boligene på zett og tinde også ligger på finn, eller må man følge med på alle tre? Fins det meglere som legger ut andre steder? HVor legger private ut sine annonser, de har jo ikke lov å annonsere på finn?
Gjest Aurora Borealis Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Såvidt jeg vet er Finn, Zett og Tinde uavhengige nettsteder. Når jeg annonserer på Zett så kommer ikke annonsen på Finn eller andre steder. Du må nok sjekke litt rundt ja, om du vil få med deg alt.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Hva med tomter? Noen som har gode nettsider for en som er på jakt etter boligtomt>?
Pandin Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 hybel.no, men i enkelte bydeler er det "dårlig utvalg".
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Såvidt jeg vet er Finn, Zett og Tinde uavhengige nettsteder. Når jeg annonserer på Zett så kommer ikke annonsen på Finn eller andre steder. Du må nok sjekke litt rundt ja, om du vil få med deg alt. Du har nok misforstått dette litt. Det som ligger på zett og tinde ligger nok temmelig sikkert på finn også. Vet du hvorfor? Fordi privatpersoner ikke har lov å selge boliger på disse nettsidene, bare meglerne. Og hvilken megler ville bruke kun zett eller kun tinde som kanal? En megler som ikke brukte finn ville jeg aldri ha brukt til å selge MIN leilighet iallfall... Har du ikke noe konkret svar til ts så kan du kanskje la være.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Nei, det er ikke alle boliger som ligger på Finn. Det er ikke pliktig å annonsere noe sted at du selger en bolig, og uansett er Finn en kommersiell, privat betaltjeneste som du selvsagt ikke kan tvinges til å legge ut boligen din på. Noe helt annet er jo at Finn er Norges desidert største portal av denne typen, og at det meste derfor ligger ute der, og boligselgere vet at de går glipp av mange potensielle kjøpere dersom de ikke annonserer der. Dette var jo heller ikke svar på ts spørsmål
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 Dette var jo heller ikke svar på ts spørsmål Hvordan kommer du til at det ikke var noe svar til ts? Jeg synes Glitnirs svar var meget informativt og saklig. Gjestetroll...
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #12 Skrevet 20. oktober 2008 Du har nok misforstått dette litt. Det som ligger på zett og tinde ligger nok temmelig sikkert på finn også. Vet du hvorfor? Fordi privatpersoner ikke har lov å selge boliger på disse nettsidene, bare meglerne. Og hvilken megler ville bruke kun zett eller kun tinde som kanal? En megler som ikke brukte finn ville jeg aldri ha brukt til å selge MIN leilighet iallfall... Har du ikke noe konkret svar til ts så kan du kanskje la være. Dette svaret var jo også meget konkret og saklig. Det stemmer jo at det ikke er noen automatiskk i at alt som ligger på tinde eller zett også ligger på finn. At det meste gjør det er nå så, men ser ikke helt hva som var galt med svaret uansett. Det er jo DU som ikke svarer ordentlig på ts' spørsmål da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå