Gå til innhold

Twin Peaks

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Noen som husker Twin Peaks?? Jeg fikk egentlig ikke lov til å se den serien da den gikk første gangen (var ikke så gammel da...;))

Men så gikk den noen år seinere på TV3 eller TvN, og da kikket jeg på den. Og angrer fremdeles! Den er bare sååååå skummel!!!

Hva husker dere best fra denne serien? Jeg får fremdeles litt grøsninger når jeg tenker på den scenen der Bob kommer klatrende over sofaen... Og den der hvor Agent Cooper skaller i speilet og ser Bob i speilbildet... Wuuuaaa!!!!

*grøsser-sånn-deilig* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes den aller siste scenen var den skumleste.

Agent Cooper pusser tennene og foran speilet og ser Bob istedet for seg selv................

Grøsser ennå når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker best han lille mannen som danser etter den merkelige musikken jeg :ler: .

Så alle episodene første gangen den ble sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker best den spesielle musikken som nok var et vesentlig bidrag til å skape den mystiske stemningen.... UTROLIG!!! kul serie! Kanskje den beste jeg noengang har sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bob som kommer "krypende" over sofaen er nok et bilde jeg sent vil glemme. Det samme men vifta i taket hos foreldrene til Laura Palmer, musikken (ikke minst) og et ansikt som skiftet mellom å være Laura, kusinen hennes og en annen dame (dama til Cooper?) Var livredd for nesten alt i mange år etter jeg så den serien. Skulle kanskje ikke ha sett den i det hele tatt (for ung.)

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Lurer jeg også på!

Var så liten og fikk vel egentlig lov til å se den (under tvil), men så den sjelden egentlig og fikk ikke med meg så mye. Skummel skummel......

Håper vi får en visning til snart :)

Husker noen hvor mange episoder den bestod av ? Var en del, sant ?

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på!

Var så liten og fikk vel egentlig lov til å se den (under tvil), men så den sjelden egentlig og fikk ikke med meg så mye. Skummel skummel......

Håper vi får en visning til snart :)

Husker noen hvor mange episoder den bestod av ? Var en del, sant ?

M.

Savner twin peaks! Men endel av episodene har nå kommet på DVD!

Sjekk denne linken her, under FAQ's,så finner du ut det meste man skulle lure på:

http://www.twinpeaks.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker best alle de sprø, symbolske drømmede til Agent Cooper. Den lille mannen som snakket baklengs (?) og kjempen bl.a.

Ble ikke så redd av serien, den var jo litt ekkel innimellom, men det beste med den var å være med på å løse dette sære mysteriet. Dessuten likte jeg at alle var så stiliserte og "plettfri" som typer. Det gjør hele greia veldig morsom :ler:

Glimrende serie!

Suz - venter spent på mer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Lana Lang :D

Skal sjekke ut linken : - )

Máire 8)

Bare hyggelig! :D Designmessig, ser siden fryktelig kjedelig ut (det har du kanskje oppdaget allerede?),men under FAQ's var det en grundig beskrivelse av episode antallet som jeg hadde tenkt og skrive i svaret mitt til deg, men det ble for langt og jeg mistet litt oversikt på grunn av alle måtene de telte episoder på... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Máire

Jepp, hihi, så det :lol:

Men det viktigste for min del er jo infoen i allefall, så den er grei :)

Helledussen, skjønner at du ikke orket å skrive alt det,- blir litt i meste laget :)

Takker og bukker :stortsmil:

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg SKAL ha DVD-samlingen. Twin Peaks er uforglemmelig deilig sykt. Filmen, Fire Walk With Me, var noe mer ustabil, men men - man må ha den og.

Anbefaler for øvrig filmen Blue Velvet, også David Lynch. Jeg lover dere, det blir aldri mer det samme å se Dennis Hopper på film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...