Gå til innhold

Hellstrøm rydder opp

Mariblom

Anbefalte innlegg

Lurer på åssen det gikk. Det var nedtur da Hellstrøm kom tilbake, de hadde jo en tøff jobb for å få til den siste, gode kvelden.

Mye piping på tv-en i kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig tåpelig tidspunkt å pusse opp å da! Jeg mener, når restauranten har fått en masse gratisreklame, har ny meny + fullt hus og er inne i en skikkelig god drive og opptur - også stenger de for å pusse opp!!!!???? Skjønner godt at Hellstrøm ble oppgitt, og ble selv utrolig skuffet over avslutningen på dagens episode.

Foreløbig er programmet fra Fredrikstad, med han majoren, det aller beste synes jeg. Det var helt toppers episode! :))

Forøvrig digger jeg Hellstrøm.

P.S. La dere merke til hvor påvirket Hellstrøm ble av den nord norske bannskapen i kveldens episode? Etterhvert bannet han jo like jævlig som de andre... :hihi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at Hellstrøm ble skuffet. Imidlertid var nå han kokken underholdende. Måtte jo trekke litt på smilebåndet da han på gråten (som han så ut til å være flere ganger i løpet av programmet) vrir diskusjonen viser at han er skikkelig såret over kommentaren om den sure brokkolien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at Hellstrøm ble skuffet. Imidlertid var nå han kokken underholdende. Måtte jo trekke litt på smilebåndet da han på gråten (som han så ut til å være flere ganger i løpet av programmet) vrir diskusjonen viser at han er skikkelig såret over kommentaren om den sure brokkolien :ler:

Han ble dødelig fornærmet, ja. :ler: Brokkolien er ikke sur!!! (men kokken er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesten_*

Personlig mistet jeg mye av sansen for Hellstrøm etter siste episode fra det gjestehuset i Bodø. Greit at han mener en person lager mat som smaker dårlig (var det egentlig så mye annet som var galt?), men det får da være grenser til å sable folk ned med bruk av uttrykk som idiot, drittstøvel og "du bør slutte som kokk/du har ingenting i bransjen å gjøre"-utsagn. Ikke akkurat en pedagogisk måte å veilede på... Hellstrøm kan stå og slenge ut av seg tirader med dritt, men hvis personen prøver å svare littegrann tilbake, så klikker han jo helt. Utrolig opphøying av egen person.

Skjønner veldig godt at folk begynner å grine! I tillegg får de sine, i følge Hellstøm, elendige personlige egenskaper kringkastet til det norske folk. Håper tv3 har et apparat som fanger opp de som trenger det etterpå.

Jeg er klar over at programmet vinkles mest mulig underholdende, men sist fikk jeg bare vondt i magen av å se på :tristbla:

Det var synd at gjestehuset hadde stengt da Hellstrøm kom tilbake slik at vi ikke fikk sett at de klarte seg bra. Der ble de trolig snytt for en mer positiv avrunding av episoden. Håper de gjør det bra idag, det virket som et koselig sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må egentlig si meg enig med siste gjest her.. Syns det kan gå litt langt til tider. Forstår at Hellstrøm kan blir frustrert osv, men det går vel an å prøve å holde seg litt i skinnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den mageomfangsrike herr Hellstrøm mistet litt cred hos meg også etter siste episode. Han er minst like stygg i kjeften som de han står og kverulerer med, men godtar ikke at noen stiller spørsmålstegn ved den nokså bryske fremtoningen sin. Når han får svar på tiltale, gjemmer han seg bare bak argumentet "Vil du ha min hjelp eller ikke". Tror alle de håpløse kokkene og servitørene han møter VIL ha hjelp, men de hadde kanskje sett for seg en litt mer motiverende tone. Men TV3 har sikkert gitt Hellstrøm instrukser om å ikke spare på kruttet.

Det er litt morsomt å se hvordan Hellstrøm girer seg opp over dårlig behandling av mat som om det var dødssynd numero uno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare litt av forrige program selv. Men fikk med meg at kokken slengte en kommentar om Hellstrøm etter han hadde gått ut av rommet, men han hørte det og kom tilbake og sa at slike ting måtte han si dirkete til han! Greit nok det, men etterpå ble Hellstrøm filmet tilbake på hotellrommet hvor han snakket om hvor drittstøvel og lite egnet kokk nordlendingen var.. Dobbeltmoral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg digger Hellstrøm (og kneknekken hans). Han er kompromissløs på en del områder og hans lidenskap for mat har bragt han dit han er i dag - nemlig i verdenstoppen.

At TV3 vinkler programmene slik de gjør, overrasker meg ikke det minste. Jeg understreker at jeg ikke har sett de to siste programmene, men de foregående var fornøyelige alle som en. Jeg synes igrunn at han har besinnet seg vel - ettersom jeg antar at programmene er klippet med tanke på mest mulig saftig stemning. Jeg hadde nok reagert kraftigere enn Hellstrøm dersom jeg hadde vært i hans posisjon og vært vitne til at en restaurant som liker å omtale seg selv med terningkast seks, hadde servert fordervede kamskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Hellstrøm (og kneknekken hans).

Jeg også :fnise: Og han gestikulerer så mye med armene, artig fyr :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var kjip mot kokken i Bodø, men han var jammen en person jeg kan skjønne at man kan bli irritert på som kollega/en man skal lære noe - han hadde en ganske umoden og negativ væremåte og virket rett og slett litt uimottagelig for å lære noe særlig. Når det er sagt er det jo ikke ok å kalle noen drittstøvel etc. Men Hellstrøm har ikke nådd dit han er, ei heller har han rollen i programmet fordi han er eller bør være så innmari snill - men fordi han er utrolig dyktig og kan lære bort mye. Og selv om han absolutt virker hissig og kravstor og jeg selv sikkert også hadde begynt å grine under presset ved å ha en sånn læremester, synes jeg det er viktigere at han faktisk er så god, og han virker heller ikke som han er langsint eller prøver å dukke en person utover akkurat i øyeblikkets hete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Gjest med kokkeerfaring
Den mageomfangsrike herr Hellstrøm mistet litt cred hos meg også etter siste episode. Han er minst like stygg i kjeften som de han står og kverulerer med, men godtar ikke at noen stiller spørsmålstegn ved den nokså bryske fremtoningen sin. Når han får svar på tiltale, gjemmer han seg bare bak argumentet "Vil du ha min hjelp eller ikke". Tror alle de håpløse kokkene og servitørene han møter VIL ha hjelp, men de hadde kanskje sett for seg en litt mer motiverende tone. Men TV3 har sikkert gitt Hellstrøm instrukser om å ikke spare på kruttet.

Det er litt morsomt å se hvordan Hellstrøm girer seg opp over dårlig behandling av mat som om det var dødssynd numero uno.

Hvis du har sett litt rundt om på diverse programmer om kokker og restauranter, så får du fort med deg at de fleste mesterkokker er omtrent som offiserer i hæren. De krever hard arbeidsinnsats, disiplin og total underkastelse av sine ansatte. Sånn har det alltid vært og kokkene på toppen har vært gjennom alt dette selv. Hvis du tror Hellstrøm er ille, så burde du se litt på Gordon Ramsay sine programmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...