Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 17. oktober 2008 #21 Del Skrevet 17. oktober 2008 Åh HERRE, nå var jeg inne på hjemmesida til omtalte restaurant, og der har de bilde av en terning med seks... Hvor fra da, lurer jeg, det står ikke kilde eller noe, bare bilde av en terning... Bilde av en terning! Genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest x-trønder Skrevet 17. oktober 2008 #22 Del Skrevet 17. oktober 2008 Restauranteieren klaget over at "Fru Inger" ikke lå særlig sentralt til men det var jo absolutt en overdrivelse. Det er ikke lange biten fra sentrum og stasjonen og bussterminalen ligger rett over veien, burde absolutt være mulig å få noen gjester blandt alle de som er ute og reiser. Men når man får bedre mat på kafeen på stasjonen enn hos "Fru Inger" så sier det jo sitt. Fru Inger var forøvrig en båt som gikk ut til Hitra/Frøya og som det var kvalitet og historisk sus over, synd at en dust av restauranteier ødelegger hele navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #23 Del Skrevet 17. oktober 2008 Synes foressten han tok kaka da han skrøyt til de utenlandske gjestene at han hadde en kokk som var veldig berømt og som hadde en restaurant med 5(!!!!) Michelinstjerner. Bagatelle har vel bare en stjerne så vidt jeg vet. Det stemmer at Bagatelle bare har én stjerne. Det morsomme med uttalelsen var imidlertid at det ikke er mulig å oppnå mer enn tre Michelin-stjerner! Jeg lo godt da restauranteieren skrøt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 17. oktober 2008 #24 Del Skrevet 17. oktober 2008 Fru Inger var vel tidligere kjent for å være en bra fiskerestaurant? Jeg har egentlig hatt lyst til å gå dit ganske lenge. Men mannen ble dratt med dit i forbindelse med noen jobbgreier for noen uker siden, og noe av maten han fikk var visst ganske jævlig. Og etter dette er det jo helt uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 17. oktober 2008 #25 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har sett på alle Hellstrøm-episodene tidligere, og har funnet dem underholdende. Fikk tilmed lyst til å reise til Hadeland i ens ærend å besøke Oldemors Karjol . Har ikke sett gårsdagens episode men skal nok se den på nett-TV ved neste anledning. Spiste selv på Fru Inger i fjor høst, da mener jeg å huske at maten var god og servicen OK... Men det som skrives her høres ikke lovende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #26 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg var å spiste på oldemors karjol etter det programmet i forrige uke, for vi var på hadeland glassverk, og det var skikkelig god mat der! Ble helt flau av å se på i går, hadde han eieren vært sjefen min så hadde jeg slutta på dagen! Han var drøy, syntes nesten syns på hellstrøm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 17. oktober 2008 #27 Del Skrevet 17. oktober 2008 Fikk ikke sett det siste programmet, men skal definitivt få med meg reprisen på søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest matmons Skrevet 17. oktober 2008 #28 Del Skrevet 17. oktober 2008 Han i Trondheim var tydelig ikke interesert i å drive med mat. Å si til gjester at han heller ville vært i offshore, sier jo det meste om mannen. Og gode råd fra en mesterkokk, var han ikke interessert i å få. Nei, legg ned eller selg du, usympatiske trønder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 18. oktober 2008 #29 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg lurer litt på om han sjefen ble forbanna på sine ansatte etter tv-teamet hadde dratt. De måtte jo si hva som var negativt med å jobbe i restauranten hans. Han virka ikke som noen sympatisk sjef akkurat. Ingen av kokkene som var med i programmet var der 3 uker etterpå, hun ene var sykmeldt, og selv om det kan ha mange grunner så tenkte jeg litt på det jeg skrev over her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Svingtrapp Skrevet 18. oktober 2008 #30 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg fikk ikke sett denne episoden, men "alle" snakker om det, så jeg må jo få sett den... Noen som vet når reprisen går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 18. oktober 2008 #31 Del Skrevet 18. oktober 2008 Har ikke lest gjennom alle innleggene, men så det programmet med Morten (kokken i Trondheim) og det var til å bli flau av! Skjønner ikke engang at han spurte om hjelp, når han tydeligvis ikke vil ha hjelp.. Det virket nesten for meg som om han hadde sterkt asbergers syndrom eller noe.. Ikke trodde jeg noe på han heller. Alt han sa var jo som å skyte seg selv i beinet. "Ja vi lager cremè brulèe (eller hvordan det skrives) fra bånn", også kom det fram senere at alt han gjorde var å tilsette egg! Det verste var jo at han sa han lagde den fra bånn MENS Eivind Hellstrøm stod med ferdigpakken i handa! *Kjempeflau* Og han vet jo ingen ting om å drive restaurant. Ikke visste han hvordan blåskjell lukter, ikke visste han hvordan han skulle tappe øl, eller servere mat, legge inn matbestillinger, bestille råvarer eller drive en restaurant generelt. Han har tydeligvis lekt sjef ved å betale for stedet og bosset andre rundt til å drive den for så å sitte på kontoret sitt og prate med folk på tlf.. Ble mest flau da amerikanerene kom og han sto og pratet og pratet eller da han sa til noen andre turister på gebrokkent engelsk: "We have a very famoust shef here today, Eivind Hellstrøm. he ownes a very famous restaurant called Bagatelle and it has 5 stars in the Michelin guide". Hoho! Det meste du kan få er 3 stjerner og hans har en (hadde 2 før, men har mistet en stjerne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 18. oktober 2008 #32 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg liker det, men får sett det for sjelden. Noen som vet om det går i reprise? Jeg fikk ikke sett denne episoden, men "alle" snakker om det, så jeg må jo få sett den... Noen som vet når reprisen går? Dere kan se det på TV3s nettsider, her er link. Jeg er veldig positivt overrasket over denne norske varianten av Kitchen nightmares, jeg må nok innrømme at jeg som stor Gordon Ramsay fan var ganske skeptisk i begynnelsen. Men Hellstrøm gjør ting på sin egen måte i stedet for å herme etter Ramsay og det ser jo ut til å fungere. Men synes nesten synd på ham etter episoden med den trønderske fiskerestauranten, han legger jo ned en del arbeid i å hjelpe eieren men det hele virket jo til slutt helt bortkastet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 18. oktober 2008 #33 Del Skrevet 18. oktober 2008 "We have a very famoust shef here today, Eivind Hellstrøm. ". Jeg tror til og med han sa "chief"! En veldig berømt høvding med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #34 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg kjenner en som har gått i lære hos Hellstrøm og han er virkelig ingen kosebamse i virkeligheten, ganske uspiselig rett og slett... Han er kjent for å kjøre folka sine hardt, og han er kjent for å betale dårlig. Dette er noe han heller ikke legger skjul på selv. Han mener det ikke er mer enn hver enkelt må tåle, og at de må tåle såpass hvis de har ambisjoner om å bli blant de beste. Han mener også at han selv bruker så mye av sin tid (han bor jo nørmest på jobben) på lærlingene at det forsvarer dårlig lønn. At de får lære av ham anser han som del av lønna. Han går utfra at hver enkelt lærling har høye krav og høye mål, men det er jo slett ikke tilfelle. De som ikke har det kan jo egentlig bare finne seg en annen lærlingeplass. Hellstrøm vil ikke lære opp folk som skal jobbe på Veikroene, han vil lære opp folk som skal i verdenstoppen. Anyway, så er det kø av lærlinger som vil begynne hos ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 19. oktober 2008 #35 Del Skrevet 19. oktober 2008 Nå har jeg sett Trondheimsepisoden på nett, og det blir definitivt ikke noen ny Fru Inger-tur på meg før evt noen andre har tatt over restauranten. Men god bedring og lykke til til de positive og flinke folka som var ansatt da de spilte den inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 19. oktober 2008 #36 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg tror til og med han sa "chief"! En veldig berømt høvding med andre ord. Ja, jeg reagerte veldig på det ordet:P Men tenkte kanskje at han bare fornorsket det eller noe. Likte i hvert fall veldig godt at han sa very famousT med T! Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #37 Del Skrevet 19. oktober 2008 Fikk ikke sett det siste programmet, men skal definitivt få med meg reprisen på søndag! Det går nå faktisk men er halveis allerede da! Han sjefen Morten er jo bare helt dust! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLavendel Skrevet 19. oktober 2008 #38 Del Skrevet 19. oktober 2008 Han var helt håpløs ja.. han virka rett og slett litt dum!! Fatter ikke at han ikke forstår at det å fremstå på den måten bare skader ham og restauranten..!!! Jeg har ingen planer om å gå innom der å spise iallefall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #39 Del Skrevet 19. oktober 2008 Å servere bedervet mat han ikke engang vil spise.Råtne kamskjell og for en holdning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 19. oktober 2008 #40 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har sett de tre siste episodene på nett-tv i løpet av helgen. Og må bare si meg enig med alle her; det var en pinlig oppvisning av restauranteieren i Trondheim. Det toppet seg selvsagt da han skrøt av "chief"en som hadde five stars i Michelin-guiden. Altså, jobber man med mat bør man vite at det ikke går an å få fem stjerner, dessuten bør man ha fått med seg at Hellstrøm mistet den ene av de to han hadde omtrent for et år siden. Imidlertid fikk jeg gode og varme følelser for Kaja og Oldemors Karjol, og ønsker henne det aller beste. Hun var ydmyk, lærevillig og positiv. Det var morsomt å se det også, og jeg håper de får det til i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå