Kitty_katt Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Er det noen som har vært på blå time HøyPulsUh på Sats? Bare lurer på hvor tung den timen er, og om det er mye koordinasjon eller vanskelige trinn?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Er det noen som har vært på blå time HøyPulsUh på Sats? Bare lurer på hvor tung den timen er, og om det er mye koordinasjon eller vanskelige trinn? Timen er ganske tung, men man kan jo regulere selv hvor mye man vil ta seg ut. Fokuset er på å ta seg ut, ikke bruke energien på å huske på kompliserte trinn og koordinasjon. Er en del aerobic-aktige trinn, men øvelsene forandrer seg for hver sang, ikke sånn som i aerobic at man bygger opp et program som blir lengre for hver sang. Vil si det er en time som er overkommelig for de fleste
Gjest *Ulla* Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg synes det var vanskelig, var kun den ene gangen. Det var ikke for meg, men da har jeg iallfall prøvd det. Så jeg ville prøvd uansett, kanskje synes du det er midt i blinken.
Gjest Løve66 Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Kondistimer (de har forskjellige navn fra senter til senter) skal ikke være vanskelig hva koordinering angår - de ska ha enkle trinn og få kombinasjoner som de aller fleste klarer. Anbefaler absolutt alle dere som prøver for første gang om å komme tilbake noen ganger før dere "gir opp". Er nok litt uvant og kan virke litt vanskelig når man aldri har vært med på det før, men tro meg; etter to-tre ganger fikser dere dette som bare det! Kondistimene skal være "harde", men det er veldig forskjell fra instruktør til instruktør hvordan timen er lagt opp og hvor høy intensitet de kjører. Ellers så er det aller mest opp til deg selv.Du kan gjøre denne timen så slitsom du vil. Store bevegelser og mye bruk av armer er langt mer slitsomt enn å kun konsentrere seg om bena (som kan være greit å gjøre til å begynne med).
Kitty_katt Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2008 Vurderer å melde meg på en slik time i mårra. Må jo prøve for å finne ut hvordan det er. Men er redd for at jeg ikke henger helt med da, har veldig dårlig kondis=/ Har vært på StepStyrke noen ganger og syns det var utrolig slitsomt
Gjest Løve66 Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Vurderer å melde meg på en slik time i mårra. Må jo prøve for å finne ut hvordan det er. Men er redd for at jeg ikke henger helt med da, har veldig dårlig kondis=/ Har vært på StepStyrke noen ganger og syns det var utrolig slitsomt He-he.. Vet ikke hvordan StepStyrke er der du trener, men på mitt senter er det annenhver sang kondis-styrke. Nå er det jo forskjell på instruktører selvsagt, men jeg vil si at StepStyrke-timene er vel så slitsomme som Kondis-timene. Så vet du det. Ellers så kan du jo tenke på at hjernen din sier fra til deg at du "ikke orker mer" litt for tidlig. Så når du tror du ikke orker mer så orker egentlig kroppen din litt til. For hver gang du orker litt mer enn du tror du orker så blir du også litt bedre. Da vil du i løpet av ganske kort tid få bedre kondis - og med bedre kondis blir all trening mer lystbetont. Det samme prinsippet gjelder forsåvidt også med styrketrening - musklene dine klarer alltid litt tyngre og litt flere rep enn hva du tror.
Kitty_katt Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2008 Noe sånt her også. Kjører 4 minutter kondis etterfulgt av 2 minutter styrke osv. Skal hvertfall prøve det nå da, og presse meg så mye jeg klarer
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Er det noen som har vært på blå time HøyPulsUh på Sats? Bare lurer på hvor tung den timen er, og om det er mye koordinasjon eller vanskelige trinn? Du må bare prøve selv. Ingen andre kan vite hva du synes er vanskelig. Jeg gikk etter 10 min pga my tullete, unødig hopping hit og dit. Tåpelig synes jeg, mens andre synes det er kjempestas.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 Vurderer å melde meg på en slik time i mårra. Må jo prøve for å finne ut hvordan det er. Men er redd for at jeg ikke henger helt med da, har veldig dårlig kondis=/ Har vært på StepStyrke noen ganger og syns det var utrolig slitsomt Step styrke går for å være de tyngste timene på sats her. Høy puls er min absolutte favoritt; tung, men enkel. Jeg sliter med å klare vanlige aerobic og step timer pga koordinasjonen. Dette trenger jeg ikke tenke på på høy puls. Det er som sagt enkle trinn. I begynnelsen er det lurt å fokusere på føttene og ta med armene etterhvert, hvis det blir for komplisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå