Gjest meg :) Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er 167 høy og veier 60 kilo! er det mye? Vil så gjerne ha vekk litt fett rundt magen og valker på ryggen! Men spiser sundt og trener. Ser ut som jeg bare forbrenner det jeg skal. Hvor mye må jeg spise for å gå ned i vekt. Vil ned til 57! Er bare 3 kilo, men det er jo helt umulig! forlsag?
Gjest me Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Det er absolutt ikke for mye. Du har en flott vekt til den høyden, (bmi på 21,5) Det er ingen vits i å gå ned i vekt for deg. Og at du synes det er vanskelig betyr jo at kroppen stritter imot og helst vil være på den vekten den er nå. Evt kan du trene litt for å stramme opp om du synes du trenger det.....
stjernekyss Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Det er absolutt ikke for mye. Du har en flott vekt til den høyden, (bmi på 21,5) Det er ingen vits i å gå ned i vekt for deg. Og at du synes det er vanskelig betyr jo at kroppen stritter imot og helst vil være på den vekten den er nå. Evt kan du trene litt for å stramme opp om du synes du trenger det..... Her var det mange konklusjoner basert på veldig, veldig lite. Sikker på at en av de med superpeil i dette forumet,kan gi deg en mye bedre forklaring. Bmi er hverken bibelen eller norges lover.
Gjest me Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Her var det mange konklusjoner basert på veldig, veldig lite. Sikker på at en av de med superpeil i dette forumet,kan gi deg en mye bedre forklaring. Bmi er hverken bibelen eller norges lover. Selvsagt kan man være kritisk til bmi med god grunn, _men _det gir en pekepinn, og det skal for eksempel godt gjøres å finne en som er overvektig med en bmi 21,5. Ts ga ikke så mange opplysninger akkurat, men bmi kan man finne utifra de hun ga. Bmi brukes ikke av WHO _helt_uten grunn, eller mener du kanskje det? Ts spurte og jeg svarte, på et forum som dette så må det uannsett bli unøyaktig ettersom man ikke vet for mye om vedkommende. Og hvordan kan man eg vite om noen har superpeil som du sier? Dette er et anonymt forum og alle råd må tas med en klype salt. Men å f eks avfeie meg slik uten videre blir for dumt! Hadde det vært mer riktig å be henne gå ned i vekt synes du? Etter min mening er det nok av jenter som i utgangspunktet er normalvektige, men som synes de er for "tjukke" ettersom de ikke ikke er modelltynne.
Gjest nepa Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Det er absolutt ikke for mye. Du har en flott vekt til den høyden, (bmi på 21,5) Det er ingen vits i å gå ned i vekt for deg. Og at du synes det er vanskelig betyr jo at kroppen stritter imot og helst vil være på den vekten den er nå. Evt kan du trene litt for å stramme opp om du synes du trenger det..... Wow, flott svar på innlegg, her tar du virkelig for deg essensen i spørsmålet!
Gjest tannfeen Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Wow, flott svar på innlegg, her tar du virkelig for deg essensen i spørsmålet! Prøv deg på et innlegg uten sarkasme du;)
Gjest nepa Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Prøv deg på et innlegg uten sarkasme du;) For å tilfredsstille deg? Til spørsmålet: Vekt og høyde ser ut til å matche bra hos ts, rådet om å trene syns jeg var meget godt. Ved trening får en en god følelse av å bruke kroppen sin, og synet på denne kan bli bedre, enten en faktisk har noe å stramme opp eller dette kun er noe en føler selv. Jeg vil anbefale sykkel til jobb/skole, dette er fin trening som med letthet kan føyes inn i hverdagslivet.
Gjest tannfeen Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 For å tilfredsstille deg? Til spørsmålet: Vekt og høyde ser ut til å matche bra hos ts, rådet om å trene syns jeg var meget godt. Ved trening får en en god følelse av å bruke kroppen sin, og synet på denne kan bli bedre, enten en faktisk har noe å stramme opp eller dette kun er noe en føler selv. Jeg vil anbefale sykkel til jobb/skole, dette er fin trening som med letthet kan føyes inn i hverdagslivet. Med unntak av første setning gikk det jo fint:) Forøvrig sier du jo nesten det samme som "me" du var så kritisk mot....
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er 167 høy og veier 60 kilo! er det mye? Vil så gjerne ha vekk litt fett rundt magen og valker på ryggen! Men spiser sundt og trener. Ser ut som jeg bare forbrenner det jeg skal. Hvor mye må jeg spise for å gå ned i vekt. Vil ned til 57! Er bare 3 kilo, men det er jo helt umulig! forlsag? Hva man bør veie er helt individuelt. To personer som (med klær på) ser like ut i kroppen kan veie ganske så forskjellig ut fra hvor muskuløse de er. Muskler veier som kjent mer enn fett, og binder også mere vann, ergo veier man mer. BMI er et mål som kan brukes på en befolkning eller en gruppe mennesker, men å bruke den som et mål på om en person veier for mye eller for lite er vanskelig. Den gir kun en pekepinn. Om du ønsker å gå ned i fettprosent rundt midjen, må du forbrenne mer enn du spiser. Du kan ikke punktslanke. Fettet forsvinner der kroppen bestemmer at det skal forsvinne, du kan dessverre ikke regulere det i noe særlig grad. Undersøkelser viser at lavkarbokosthold kan være gunstig for å få bukt med omkretsen på magen, men det har også ofte en sammenheng med at man blir mindre oppblåst og får mindre vannansamlinger i kroppen med lavt karboinntak. Men her det sikkert noen som kan gi deg et langt bedre svar enn meg. Om tre kilo er passe å gå ned for at dette skal forsvinne er helt umulig å svare på, og egentlig helt irrelevant. Bruk målbånd istedenfor! Tren både styrke og kondisjon. Styrke bør trenes på hele kroppen, ikke bare magen.
stjernekyss Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Selvsagt kan man være kritisk til bmi med god grunn, _men _det gir en pekepinn, og det skal for eksempel godt gjøres å finne en som er overvektig med en bmi 21,5. Ts ga ikke så mange opplysninger akkurat, men bmi kan man finne utifra de hun ga. Bmi brukes ikke av WHO _helt_uten grunn, eller mener du kanskje det? Ts spurte og jeg svarte, på et forum som dette så må det uannsett bli unøyaktig ettersom man ikke vet for mye om vedkommende. Og hvordan kan man eg vite om noen har superpeil som du sier? Dette er et anonymt forum og alle råd må tas med en klype salt. Men å f eks avfeie meg slik uten videre blir for dumt! Hadde det vært mer riktig å be henne gå ned i vekt synes du? Etter min mening er det nok av jenter som i utgangspunktet er normalvektige, men som synes de er for "tjukke" ettersom de ikke ikke er modelltynne. Ikke tillegg meg din mening. Jeg har ikke uttalt meg om hverken vektnedgang/økning/oppstramming. Jeg har overlatt det til de som vet hva de snakker om. Og jeg har noe i mot bmi ja. Ville du feks sagt til en voksen person som har slått ut som "undervektig" på bmi gjennom hele livet, til tross for sunt og variert kosthold og livsstil, med rask forbrenning som ikke legger på seg uansett hva vedkommende spiser: "du MÅ legge på deg azza! Du har lizm spiseforstyrrelser azza lizzm ezze! bmi sier at du er undervektig! Det er ikke naturlig for din kropp å være sånn. For bmi sier noe annet. Azza!" Personlig synes jeg det er provoserende at en skala basert på gjennomsnitt av en testpopulasjon skal avgjøre hvorvidt jeg er undervektig, normalvektig eller overvektig uten å ta min personlige fysiologiske utvikling i betraktning.
Gjest me Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Ikke tillegg meg din mening. Jeg har ikke uttalt meg om hverken vektnedgang/økning/oppstramming. Jeg har overlatt det til de som vet hva de snakker om. Og jeg har noe i mot bmi ja. Ville du feks sagt til en voksen person som har slått ut som "undervektig" på bmi gjennom hele livet, til tross for sunt og variert kosthold og livsstil, med rask forbrenning som ikke legger på seg uansett hva vedkommende spiser: "du MÅ legge på deg azza! Du har lizm spiseforstyrrelser azza lizzm ezze! bmi sier at du er undervektig! Det er ikke naturlig for din kropp å være sånn. For bmi sier noe annet. Azza!" Personlig synes jeg det er provoserende at en skala basert på gjennomsnitt av en testpopulasjon skal avgjøre hvorvidt jeg er undervektig, normalvektig eller overvektig uten å ta min personlige fysiologiske utvikling i betraktning. I all verden, jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du reagerer så utrolig på at jeg uttaler meg om MIN mening. Jeg har da aldri tillagt deg noen mening, og hvis det er slik du tolker det var det hvertfall ikke min intensjon. Jeg har heller aldri sagt at man kan stole blindt på bmi, men ja, jeg mener det gir en pekepinn. Selv om min utdanning ikke spesifikt går på ernæring har jeg vært inne på det og vil påstå jeg hvertfall vet noe om det. Selv om mange andre sikkert vet mer. Bmi er blant annet beregnet på gjennomsnittet, men det betyr jo ikke at det er helt irrelevant for individet. Det blir litt som at man opererer med gjennomsnittlige blodverdier, det er basert på gjennomsnitt, men det gir likevel en pekepinn. Mener JEG. Og jeg er ikke 14 lenger (noe jeg regner med du heller ikke er), det språket du har i eksemplet ditt synes jeg er overflødig. Forøvrig kommer det ann på individet (som det alltid gjør).
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Bare tre kg ned? Ta deg tid og innfør EN endring i hverdagen. Feks gå en halvtimes tur hver dag (evt kutt ut en uvane som kjeks til kaffen eller whatever) Da "merker" du ikke at du slanker deg, noe du heller ikke gjør. Gå på vekta etter et halvt år når den nye vanen er vel innarbeidet, og se om det ikke har skjedd noe.
stjernekyss Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 I all verden, jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du reagerer så utrolig på at jeg uttaler meg om MIN mening. Jeg har da aldri tillagt deg noen mening, og hvis det er slik du tolker det var det hvertfall ikke min intensjon. Jeg har heller aldri sagt at man kan stole blindt på bmi, men ja, jeg mener det gir en pekepinn. Selv om min utdanning ikke spesifikt går på ernæring har jeg vært inne på det og vil påstå jeg hvertfall vet noe om det. Selv om mange andre sikkert vet mer. Bmi er blant annet beregnet på gjennomsnittet, men det betyr jo ikke at det er helt irrelevant for individet. Det blir litt som at man opererer med gjennomsnittlige blodverdier, det er basert på gjennomsnitt, men det gir likevel en pekepinn. Mener JEG. Og jeg er ikke 14 lenger (noe jeg regner med du heller ikke er), det språket du har i eksemplet ditt synes jeg er overflødig. Forøvrig kommer det ann på individet (som det alltid gjør). Shake hands?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå