Gjest Gjest_frustrert frue_* Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Håper noen kloke hoder har noen råd å komme med!! Saken er den at jeg lurer på å gå ifra mannen min som jeg har vært med i 5 år. Vi har barn sammen så det er ikke så lett dette. Jeg har slitt med forholdet så og si siden vi ble sammen, for bare to måneder etter vi ble sammen var han utro. Men han klarte og overtale meg til å bli og alt skulle bli så bra...jada... Jeg klarte jo etterhvert å tilgi han, men ikke å stole på han og det har gjort sitt til at det ikke har vært så enkelt. Jeg giftet meg med han selv om den indre stemmen min skrek at jeg ikke skulle, jeg prøvde å avlyse det to ganger, men så ble jeg overtalt igjen om at alt skulle bli bra og vi har barn sammen..bla bla Nå har jeg ingen følelser for han lenger annet enn jeg ville hatt for en bror eller en god kamerat og slik har det vært lenge...vi har pratet om det sikkert 30 ganger og han lover at alt skal bli så bra, men det blir jo aldri det. Følelsene er rett og slett borte, og jeg tviler på at de kan komme tilbake. Noen av venninnene mine har sagt til meg at jeg ikke har vært meg selv disse årene og det har jeg nok ikke. Har blitt innesluttet, trist, og ensom. Og det er jo ikke sånn jeg vil ha det. Nå høres det kanskje ut som han er fæl, men det er han ikke. Han er snill og grei med meg og hjelper til med barna. Så kanskje skal jeg bare være glad for at jeg har fått en snill og grei mann, og leve med han for ungene sin del. Så får det heller være med hva jeg føler. Men jeg kjenner at jeg har komt til et punkt der jeg ikke vet om jeg orker mer. Det er ikke sånn jeg vil at livet mitt skal være. Vi lever kun en gang og jeg vil ikke sitte som gammel dame og se tilbake på livet mitt og angre på at jeg levde i et forhold for barnas skyld også har jeg ikke hatt det noe bra selv. Men samtidig så føler jeg at jeg bør være i dette forholdet for barnas skyld. Hva bør jeg gjøre??
catty Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 huff, synd at jeg er dårlig på å skrive bra og lange innlegg, men det er kanskje ikke nødvendlig heller når jeg vet hva jeg selv ville gjort. du tenker at du er egoistisk om du går fra din mann, pga barna. det kan du ikke gjøre, du er nødt til å tenke på deg selv når det gjelder dette. nå synes sikkert mange jeg er dum, men jeg synes (etter å ha lest innlegget) at du burde gå ut av forholdet. det er det beste for deg, og barna(nå vet ikke jeg hvor gamle de er, men når de kommer opp i årene vi de merke dine følelser til din mann... eller følelsene som ikke er der..) og til syvende og sist vil det også være til det beste for din mann. da han kan slippe å tenke på at du ikke er glad... ble litt rotete skrevet men.. følg hjertet ditt, eneste jeg kan komme med... hvis hjertet ditt sier at du burde forlate din mann, er nok det det riktige for deg.. (slik tenker hvertfall jeg!) ble litt langt da og lykke til!!
Jade Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Er det ikke noe familie-/par-terapi/rådgivning dere kan prøve før du gir opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå