Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 med på kjøpet, så får du masse radiokanaler, med kvalitet. Internett og meget gode almenkanaler for TV. Det koster å lage kvalitets TV. En gang snakket de om at det skulle bli godt å velge... Resultatet ble en masse innkjøpt (mest Amerikansk) møkk. Resultatet ble "ørten", dønn like reklamekanaler. Jeg har ikke radio så der mistet jeg den ja. Internetten min har da absolutt ingenting med NRK å gjøre? Kvalitets tv? Nrk er da ikke kvalitets tv. Jeg ser aldri på nrk, jeg har faktisk fjernet den fra kanallisten min, så lite ser jeg på den. Og je selv foretrekker slik amerikansk møkk ovenfor kjedelige programmer av typen beat for beat o.s.v. Og jeg foretrekker heller å betale for kanaler som virkelig viser reklame og er tydelige på det, enn en kanal som krever penger for å være reklame løse når de blir sponset i hue og ræva av ørten forskjellige bedrifter. Nyheten leser jeg på internett eller ser på tv uansett. Men neste gang lisensmannen kommer, hvorfor ikke si det er pc'en, eller en prosjektor. Hadde nrk vært tilgjengelig for alle slik som før så kunne jeg forstått det delvis, men når man faktisk ikke får inn kanalen lengre, da syntes jeg dt blir for ille. Hvertfall når de i tillegg vil øke den.
Østlandet Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Jeg har ikke radio så der mistet jeg den ja. Internetten min har da absolutt ingenting med NRK å gjøre? Kvalitets tv? Nrk er da ikke kvalitets tv. Jeg ser aldri på nrk, jeg har faktisk fjernet den fra kanallisten min, så lite ser jeg på den. Og je selv foretrekker slik amerikansk møkk ovenfor kjedelige programmer av typen beat for beat o.s.v. Og jeg foretrekker heller å betale for kanaler som virkelig viser reklame og er tydelige på det, enn en kanal som krever penger for å være reklame løse når de blir sponset i hue og ræva av ørten forskjellige bedrifter. Nyheten leser jeg på internett eller ser på tv uansett. Men neste gang lisensmannen kommer, hvorfor ikke si det er pc'en, eller en prosjektor. Hadde nrk vært tilgjengelig for alle slik som før så kunne jeg forstått det delvis, men når man faktisk ikke får inn kanalen lengre, da syntes jeg dt blir for ille. Hvertfall når de i tillegg vil øke den. NRK, er den absolutt beste almenkringkasteren å få tak i. Ingen over. Ingen ved siden. Men akkurat det, er det vel svært få, som bestrider da. Påstår det er absolutt kvalitets TV, om man sammenligner med alle andre kanaler beregnet på det Norske markedet. (Og de utenlandske, for den del). Men å gå i dybden med samfunnsengasjerende programmer. Gå i dybden på nyhetene. (Ikke bare lese referater og vise innkjøpt billedmateriell) Det er faktisk det dyreste man kan gjøre innen TV. Derfor er flommen av kanaler nå, uten gode nyhetssendinger. Derfor er de alle blitt forferdelig like. Med mye innkjøpt "boksmat" og fordummende programmer. Helt greit med sånt inniblandt til tidtrøyte. Men for generell folkeopplysning og samfunnsengasjement. NRK og til dels TV2 Jeg betaler gjerne for å beholde kvalitet, fremfor kvantiteten, som finnes på alle "de andre". Endret 14. oktober 2008 av Østlandet
Gjest Portis Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Nå kan man ikke diskutere hva som er kvalitetstv da, for det er er jo som å diskutere om at det kun er en type sjokolade som er best. Folk liker forskjellige ting, enkelt og greit. Du ser på NRK som kvalitet, jeg blandt annet syns ikke det er helt den store kvaliteten over det.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Nå kan man ikke diskutere hva som er kvalitetstv da, for det er er jo som å diskutere om at det kun er en type sjokolade som er best. Folk liker forskjellige ting, enkelt og greit. Du ser på NRK som kvalitet, jeg blandt annet syns ikke det er helt den store kvaliteten over det. Nei. Der er jeg enig med innlegget over. Sjokolade og Tv kvalitet, går da ikke an å sammenligne. Ingen bestrider da kvaliteten på NRK? Hvordan den ska betales, kan jeg gå med på er diskutabelt.
Gjest postsekk Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Ingen bestrider da kvaliteten på NRK? Jo. Det er en god del uinteressant møkk som går på nrk, og bare fordi enkelte her skriker ut om at nrk er den beste kanalen og alt de sender er kvalitet og supert i forhold til andre kanaler så blir det ikke noe mer sant av den grunn. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere at det finnes mange som har null interesse av det nrk sender. Er det fordi dere er redde for at vi skal slippe å betale for kanalen dere ser på, sånn at programtilbudet vil skrante? Enkelte her virker som aggressive kristenmisjonærer, bare at istedenfor å veive med bibelen så veiver de fjernkontrollen sin med nrk stilt inn på alle kanaler fra 1-9.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Jo. Det er en god del uinteressant møkk som går på nrk, og bare fordi enkelte her skriker ut om at nrk er den beste kanalen og alt de sender er kvalitet og supert i forhold til andre kanaler så blir det ikke noe mer sant av den grunn. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere at det finnes mange som har null interesse av det nrk sender. Er det fordi dere er redde for at vi skal slippe å betale for kanalen dere ser på, sånn at programtilbudet vil skrante? Enkelte her virker som aggressive kristenmisjonærer, bare at istedenfor å veive med bibelen så veiver de fjernkontrollen sin med nrk stilt inn på alle kanaler fra 1-9. Skikkelig seriøs du. Er nok ikke bare enkelte her som skriker. Tør minne om at NRK1 radio, er den desidert største radiokanalen i Norge. De siste målinger (Målinger som alle kanalene godkjenner) er denne kanalen ca dobbelt så stor som nr 2 (P4). Når det gjelder TV, så har da også de andre kanalene, sagt at de ikke klarer å matche et helhetlig kvalitetstilbud som NRK. I en rapport fra TV2, blir det sagt at de må prøve å matche NRK i enkelte nisjer. Totalen, vil de ikke klare og får ytterligere vanskeligheter i overskuelig fremtid, da reklamemarkedet er synkende.
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Selv foretrekker jeg nyhetene på tv2 og p4 på radioen.
Gjest postsekk Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Tør minne om at NRK1 radio, er den desidert største radiokanalen i Norge bla bla bla Og hva har det her med at det er mange som er totalt uinteressert i nrk? Jeg blir ikke noe mer interessert bare fordi flere andre foretrekker tlbudet deres; Jeg vil se/høre på ting som interesserer meg, ikke ting som interesserer andre Fint at du med denne uttalelsen beviste poenget mitt hvertfall. Endret 15. oktober 2008 av postsekk
Ce'Nedra Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Til alle dere som bestrider kvaliteten på Nrk. Nrk har plikt til å være fullstendig nøytrale. Det er den eneste kanalen som går i dybden og også den som har de beste nyhetene. Bare det å se nyhetene rett etter at statsbudsjettet for 2009 ble lagt ut. Nrk vinklet det fra mange forskjellige synspunkter. TV2 hadde en temmelig ensidig vinkling. Nøytralitet er kvalitet. Det går an å si at man ikke er interessert i politikk eller hvordan det står til med det norske samfunnet, men ikke at Nrk ikke er kvalitet. Forøvrig har de begynt å ta inn virkelig gode serier også, ikke bare sånt realitysøppel.
Gjest padawan Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 *snip* jeg tør påstå at norsk presse i sin helhet er langt fra nøytale og evner å se ting fra flere sider. Hvis du sammenligner norsk presse med britisk (feks Sky news og BBC news) vil u se hvor dårlig norsk press er.
Gjest postsekk Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Bare gi opp, det er som å snakke til en tømmerstokk. Nrk er best, nrk er best. Braaaaiiiiinnnnnssss Endret 15. oktober 2008 av postsekk
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Bare gi opp, det er som å snakke til en tømmerstokk. Nrk er best, nrk er best. Braaaaiiiiinnnnnssss Ikke skrik sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå