Gå til innhold

Ønskeliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er noen som reagerer på at en skriver ønskelist til jul

Hva er forskjellen på å skrive til jul enn bursdag og bryllup?

Eller hva du ønsker deg til barna (klær,ting når de er små)

Spør dere aldri om hva slekt og venner ønsker seg?

Når en ønskeliste til et bryllup ligger ute,ser dere aldri på den eller kjøper aldri noe fra den? Kjøper dere det dere liker???

Jeg skriver ønskeliste over ting som jeg ønsker meg,som sengesett, håndkle,laken,bestikk i serien jeg samler på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

..

Endret av thapara
Skrevet

Jeg ser heller ikke forskjellen på å ha en skriftlig ønskeliste, og å svare muntlig på spørsmål om hva en ønsker seg.

Jeg skriver ønskeliste, til bursdag og jul, etter oppfordring fra folk som skal gi gaver til meg.

Det er IKKE en bestillingsliste. Det er en forslagsliste. Det er helt greit om folk kjøper ting til meg som ikke står på listen. Men om de nå sliter med å komme på noe, så har jeg en liste med forslag til ting de kan kjøpe som jeg blir glad for.

Jeg har allitd flere ting på listen, så har de noe å velge mellom, og føler ikke at de MÅ kjøpe den ene tingen. Selv om det er noe fra listen så blir det en overraskelse likevel.

Jeg foretrekker helt klart å kjøpe til folk som sier noe de ønsker seg. Det er ikke alltid jeg kjøper det de sier, men ønskene deres gir meg ofte ideer til andre ting de kunne hatt glede av. F.eks. så ønsket min søster seg flere bøker til sin bursdag. Jeg fant ikke noen av de bøkene hun nevnte, men jeg fant flere bøker i samme sjanger, som jeg vet hun ikke har lest. Hun ble veldig glad for dem, kjekt å prøve ut noe forfattere.

Skrevet

Ønskelister er da koslig! Kjempefint å gi folk noe de virkelig vil ha, enn å anta at pappa vil sette pris på et nytt slips og et par sokker, lillesøster elsker vel barbiedukker, og venninna di sikkert digger den nye mascaraen som har kommet.

Jeg synes det er greit å avtale pris med venninner og! Bl.a. fordi at ikke alle har anledning til å bruke så mye penger på det..

Noen skjønner ikke hvorfor man skal bruke flere hundre på gave til en venninne, mens andre skjønner ikke vitsen med å gi en "filleting" til under 400kr.

Se for dere at dere kjøper duftlys, fat og dekorstener til en venninne, for 150-200kr. Og så pakker dere opp en parfyme fra henne til 500kr pluss noe smådill.

Da ville jeg hvertfall følt mer på hvor pinlig det er, istedet for hvor glad jeg ble for gaven.

Mener ikke at det skal være f.eks 200kr akkurat, så man kjøper to og et halvt drops for å få summen til å bli nøyaktig. Jeg mener en ca-pris er greit. Er man enig om ca 200kr, så bør man holde seg nær den summen, men et par tiere fra eller til er ikke så farlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...