Gå til innhold

Skattelistene fører til mobbing

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle2445241.ece

Men mobbing er jo greit i dagens sammfunn etter hva jeg "lærte" på skolen, å :ironi:

Håper, nei vent, jeg krever, at dette er det siste året med offentliggjøring av skattelistene.

Hvis ikke, hvorfor ikke bare legge ut vekt, høyde, kontonummer, personnummer, fingeravtrykk, ja til og med bankkoden på internett.

Skal ikke ha noe privatliv her nei. :ironi:

:spy:, ja, der kom visst frokosten opp også.

http://www.neitilskattelister.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er egentlig en bra konsekvens. Det setter et søkelys på klassesamfunnet som ellers ikke ville vært der. For det som her er problemet må nødvendigvis være klassesamfunnet. Ikke at unger kan finne ut hva andre ungers foreldre tjener. Problemet forsvinner ikke av at man forsøker å skjule virkeligheten for offentligheten.

Dessuten er dette uansett offentlig tilgjengelig informasjon for andre unger uavhengig av skattelistene. At ens foreldre er fattige er jo noe som blir svært tydelig i skolegården. Da blir det vel hyklersk av skattebetalerforeningen, som egentlig burde kalle seg middelklasseforeningen, å skyve skattelistene foran seg som forklaring på at barn av fattige foreldre blir mobbet på grunn av foreldrenes inntekt.

Skrevet

Jeg synes at det er kjempeviktig at skattelistene blir lagt ut. Da har folket kontroll med de som styrer osv. Det kom f.eks. nylig frem at representantene i Stavanger bystyre tjener mye mer enn snittet av befolkningen i kommunen. Da kan vi jo tenke oss at de rikes interesser får mye å si...

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet

Snart kan du ta bilder av hvem du vil, sende det til 1881 og få navn, tlf nummer, adr og skatteliste pluss utdanning!

Oj, vi lever i en flott tid

Skrevet

Det er jo ikke alt som kommer fram i skattelistene da. Ingen vet hvor mange penger jeg har i madrassen.

Skrevet
Det er jo ikke alt som kommer fram i skattelistene da. Ingen vet hvor mange penger jeg har i madrassen.

Nei, og det er hvertfall godt. Men synes skattelistene er greit når de er tre uker ute, ikke hele året

Skrevet
Snart kan du ta bilder av hvem du vil, sende det til 1881 og få navn, tlf nummer, adr og skatteliste pluss utdanning!

Oj, vi lever i en flott tid

Jeg må innrømme at jeg har vært inne på tanken å samle inn informasjonen som ligger ute nå, og presentere en mashup for alle Norges skattebetalere.

Bare for pur faen, fordi jeg mener listene bør være beskyttet bedre.

Skrevet

Jeg tror jeg vil flytte. Hvor vet jeg ikke, men månen høres egentlig helt greit ut.

Skrevet

Hva er så ille?

At en uten utdanning tjener flerdobbelt av akadamikere?

Og hvem kikker mest....de dumme og nyssgjerrige, de "fattige" og industriarbeidre? De med grilldress og sneipe hengende ut av munnviken...De vi allle må ta hensyn til.

Skrevet
Hva er så ille?

At en uten utdanning tjener flerdobbelt av akadamikere?

Og hvem kikker mest....de dumme og nyssgjerrige, de "fattige" og industriarbeidre? De med grilldress og sneipe hengende ut av munnviken...De vi allle må ta hensyn til.

Hæ? Nå tror jeg du er på ville veier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...