Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt meg selv i nakken og startet å trene aktivt nå i høst, samtidig som jeg prøver å spise fornuftig. Jeg skulle gjerne gått ned noen kilo da jeg er ca 20kg overvektig, men jeg fokuserer ikke på dette som en slankekur. Jeg trener min. 3 ganger i uka (typisk uke er en time spinning, kombinert en time spinning/trening med apparater og en time styrke i sal).

Nå har jeg mulighet til å trene før jobb en gang i uka, med oppstart kvart på syv om morgenen. Spørsmålet mitt er da hvordan jeg gjør det med mat disse morgenene - jeg ser for meg noe veldig enkelt før jeg drar til treningssenteret, type et knekkebrød eller en smoothie e.l., så trening og så frokost når jeg er på jobb i halv ni-tiden. F eks havregrøt og no frukt/gulrot e.l.

Men jeg trenger input altså, for jeg har egentlig ikke peiling...;)

Videoannonse
Annonse
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet (endret)

Jeg synes planen din høres fornuftig ut. Ufordringen med å trene før jobb er at man trener tett på måltidet som inntas før treningen, så noe mat som du ikke får ubehag av under treningen er bra. Når jeg trener før jobb spiser jeg noe jeg får i meg både karbohydrater og proteiner av, men bare en liten porsjon siden magen min slår krøll på seg om jeg er mett når jeg trener. I så måte synes jeg planen om smoothie høres bra ut! Du må kanskje prøve litt forskjellig for å finne ut hva som passer deg. Ofte forelås banan til dette måltidet, men jeg synes det er litt merkelig siden banan alene kan gi høyt blodsukker som kan gi deg lavt energinivå senere i treningsøkten når blodsukkeret faller.

Havregrøt etterpå høres bra ut. Få gjerne i deg noe med proteiner i tillegg, tilsett f.eks litt cottage cheese i/ved siden av havregrøten. Eller en annen proteinkilde du liker. :)

Lykke til! Fint å lese at du ser på dette som en livsstilsendring fremfor slankekur. Det er de langsiktige resultatene som er de viktige! :)

Edit: en liten, med betydelig skrivefeil i første avsnitt.

Endret av O-Ren Ishii

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...