Gjest Gjest_Jon Are_* Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 hei! her om dagen snakket jeg med ei koselig jente som jeg hadde god kjemi med. Vi hadde mange av de samme interessene. Men plutselig begynte vi å snakke om politiet, noe hun omtaler som snuten eller purken! Som voksenperson synes jeg dette er helt horribelt! Det heter politi og ikke slike tullete kallenavn. Jeg mistet hele interessen for jenta, dette er vel ikke noe å innlede et forhold med??? Hva tenker dere, ville dere innledet et forhold til noen som omtaler politiet på denne måten? med hilsen fra Jon Are
Gjest Tigress Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Eg må faktisk innrømme at eg ikkje ville vurdert eit menneske som brukar eit slikt uttrykk om politiet, nei... Eg har aldri tenkt på dette før, Jon Are, men når du spør så direkte må eg seie meg samd med deg!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Du får lage en kvinnelige klone av deg selv Jon Are, slik at dere sammen kan befolke verden med perfekte mennesker.
Fortunatus Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 jeg ville også hatt problemer med å være sammen med en person som prater "galt". Det er mange personer jeg hører i bakgrunnen på treningssenteret o.l., som prater helt hinsidig.. Over 20 år og bruker lzzm i hver setning, og mc'ern om mcdonalds og it'sern om it's learning.
Vera Vinge Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg ville først og fremst foretatt en grundig bakgrunnssjekk på henne, for å høre om hun tidligere har vært i klammeri med lovens lange arm. Eventuelt forhørt meg om hun bare hadde sett for mye norsk realisme-film fra begynnelsen av 90-tallet/70-tallet/80-tallet. Endret 16. oktober 2008 av Vera Vinge
Gjest Ansjoni Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 jeg ville også hatt problemer med å være sammen med en person som prater "galt". Det er mange personer jeg hører i bakgrunnen på treningssenteret o.l., som prater helt hinsidig.. Over 20 år og bruker lzzm i hver setning, og mc'ern om mcdonalds og it'sern om it's learning. Hjemme hos oss bruker vi alle slags tullete navn på ting, og veldig ofte legges det til et 'ern etter ordet. Så det hadde jeg vel snarere sett på som en positiv egenskap
Gjest Gjest_Jon Are_* Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 ja det er godt å se at det ikke var bare meg. Puh! Jeg skulle vel spurt henne nærmere ut, men ble dessverre så kvalm at jeg bare måtte forlate rommet. Med hilsen fra Jon Are
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Oj, jeg sier mc'ern.. Tenker aldri over det hehe, men når folk sier lizzm, snute o.s.v. så får jeg litt råner/berte/fjortis viber hehe.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 Hei Følte at dette måtte jeg bare kommentere. Jeg er en jente i midten av tjueårene som både sier politiet, snuten og purken, og jeg har ikke vært i noe særlig klammeri med loven av den grunn(bortsett fra en fartsbot). Har venner og bekjente som er i politiet, har stor respekt for dem og har ingen problemer med å gå til dem dersom jeg har sett noe "ulovlig". Har god utdannelse, meget god jobb, snill, omtenksom, trofast osv osv (gode egenskaper som du heller kan legge vekt på i din vurdering av en person). Jeg tror ikke akkurat at du skal legge så alt for mye i akkurat den omtalen av politiet. Jenta er sikkert super på alle områder, dette er da bare en liten filleting i det store bildet. Ikke fokuser så alt for mye på akkurat den tingen.
Gjest Gitte Skrevet 16. oktober 2008 #11 Skrevet 16. oktober 2008 Kunne ikke brydd meg mindre. Hadde noe sånt gjort at kjæresten min ble kvalm av meg hadde jeg vært glad jeg slapp han.
:-) anna Skrevet 16. oktober 2008 #13 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg synes du skal prøve å bli litt bedre kjent med henne før du dømmer henne. Det kan være tilfeldig at hun bruker de ordene, og ikke stå i samsvar med den hun er i det hele tatt. Språket vårt påvirkes av så mangt. Det reflekterer ikke alltid hvem vi er som mennesker, eller hvilke holdninger vi har. Noen ting legger man seg til fordi man kjenner andre som sier det, noen ting sier man som en "morsomgreie" også er det plutselig innarbeida i ordforrådet. Og noen ting sier man fordi man alltid har sagt det, og dermed er det en del av det ubevisste språket. jeg har for eksempel alltid sagt Maccern om McDonalds. jeg har virkelig ikke vært klar over at det hørtes harry ut, og jeg tror jeg er et relativt oppegående menneske når det gjelder både holdninger og språkføring. Jeg kommer nok til å slutte å si det nå som jeg er gjort oppmerksom på det :-) Men faktisk så synes jeg at det er litt umodent av deg å miste interessen for ei dame fordi hun bruker ordet "snuten". DET blir litt fjortis for meg. Minner meg om den tiden man mista interessen for en fyr fordi en venninne ikke syntes han hadde bra rumpe. Når du betrakter en dame på denne måten så er hun jo på en måte bestandig oppe til eksamen, men uten at hun vet hva faget er. Om det er greit for deg å gå glipp av en bra dame fordi hun sa et ord feil i en tilfeldig sammenheng, så får jo det bare være slik. Men jeg synes du skal gi dama en sjanse. Er du sikker på at du tåler å bli granska på samme måte selv? Mest sannsynlig så gjør du ikke det. Vi har alle små irriterende fakter, eller ord som andre av en eller annen grunn kan reagere på. Hva med å gi dama en sjanse, snakke litt mer med henne før du bestemmer deg for hvordan hun er? Du kan jo for eksempel spørre henne litt om holdninger og politikk om det er viktig for deg. Endret 16. oktober 2008 av :-) anna
Gjest Gus Skrevet 16. oktober 2008 #14 Skrevet 16. oktober 2008 Du mangler en smule innsikt i kvinnesinnet, Jon Are. Dama bare tester deg. Om du hadde gått på kroken og ytret ordet "snut" du også, hadde hun skjønt at du var en taper. Men du viste deg som en Mann. Nå sitter hun garantert hjemme, gråtkvalt, neglespisende og lurer på hvordan hun skal rette opp skandalen. Jeg sier bare: vær stor, ta henne inn i nåde.
Gjest Elastica Skrevet 16. oktober 2008 #15 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg ville først og fremst foretatt en grundig bakgrunnssjekk på henne, for å høre om hun tidligere har vært i klammeri med lovens lange arm. Eventuelt forhørt meg om hun bare hadde sett for mye norsk realisme-film fra begynnelsen av 90-tallet/70-tallet/80-tallet. Jon Are: Og Vera, jeg er enig med deg - lovens lange arm er et mye bedre uttrykk.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. oktober 2008 #16 Skrevet 16. oktober 2008 hei! her om dagen snakket jeg med ei koselig jente som jeg hadde god kjemi med. Vi hadde mange av de samme interessene. Men plutselig begynte vi å snakke om politiet, noe hun omtaler som snuten eller purken! Som voksenperson synes jeg dette er helt horribelt! Det heter politi og ikke slike tullete kallenavn. Jeg mistet hele interessen for jenta, dette er vel ikke noe å innlede et forhold med??? Hva tenker dere, ville dere innledet et forhold til noen som omtaler politiet på denne måten? med hilsen fra Jon Are hehe vittig! Du spør hva vi synes om jenter som kaller politi for purk etc, og sier du mistet interessen for henne? Tror kansje hun hadde mistet interessen for deg rimelig kjapt dersom hun visste du satt på kg etterpå og spurte hva vi syntes og la ut om hvor ille du syntes hennes kallenavn var.. Kansje hun testa deg? At hun ville se hvordan du reagerte dersom hun brukte kallenavn..
Gjest78 Skrevet 16. oktober 2008 #17 Skrevet 16. oktober 2008 Hvis mannen min plutselig begynte å si snuten eller purken hadde jeg ikke dumpet han av den grunn. Men det er vel fordi jeg i utgangspunktet vet at han respekterer politiet og lovene (nesten litt vel mye). Men jeg må nok også innrømme at jeg har fordommer mot folk jeg tilfeldigvis hører kommer med slike uttrykk. Dog er det sånn at man ikke nødvendigvis mener det man sier. Jeg har f.eks en tendens til å skrive f.eks "koz, klappz og klemz" og annet sms-språk til venninna mi, og andre som evt. leser det må jo tro at jeg er litt tilbakestående. Men det er jo bare et forsøk på å ironisere over de som faktisk skriver slik. Og som nevnt før, av og til sier man ting som er ment å være morsomt, men plutselig har det arbeidet seg inn i ordforrådet ditt uten at du tenker det. Jeg ville dermed ikke dømt noen kun pga. et uttrykk, eller språk generelt.
Gjest *Ulla* Skrevet 16. oktober 2008 #19 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg må vel si at det ikke ville vært det endelig avgjørende for om vi skulle innledet et forhold eller ikke.
Gjest Portis Skrevet 16. oktober 2008 #20 Skrevet 16. oktober 2008 Ja fysj, hadde nok aldri innledet et forhold til noen som kalte politiet for purk eller lignende! Samme om det var den perfekte mannen for meg, som elsket megover alt på jord og kunne gjort meg lykkelig. Vil nok heller være sammen med noen som uttaler ting på en riktig måte og gjør meg mindre lykkelig... Ja det var ironi ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå