Tillemor Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Vi har planer om å ha fri bar i bryllupet vårt... Vi har begynt å "samle" på brennevin etc. som skal være i denne frie baren. Hvordan gjør dere andre dette? Har dere begrensede valgmuligheter angående sprit og blandevann? Begrenser dere utvalget til f.eks fem drinker? Er nemlig usikker på hvilken sprit vi skal begynne å kjøpe inn fra taxfree, sverige o.l Endret 16. oktober 2008 av Tillemor
LilleMy28 Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Vi tro du kommer veldig langt med: Øl Vin (mest rød, men også hvit) Konjakk (til kaffen) Baileys (til kaffen) Gin Vodka Lys rom (f.eks Bacardi)
Tillemor Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2008 Øl og vin skal vi ha til middagen, i tillegg til at dette blir tilgjengelig i baren. Konjakk og Baileys blir servert til kaffen.. i tillegg til i baren Det jeg lurer på er hva annet vi bør ha? Hvilke drinker kan lages med gin? Bacardi? Vodka? Andre forslag?
Christal Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Fri bar er jo ikke det samme som en barrunde på byen. Dere kommer veldig langt med det som er nevnt ovenfor. Vi skal ikke ha noe mer enn det, kanskje whisky :rødme: Med de ingrediensene som er nevnt nå kan dere jo lage innmari mye forskjellig. Skal dere ha pro bartender?
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Tja, klassikeren med gin er vel gin&tonic. I tillegg er det hvertfall mange av mine venninner som liker gin&sprite. Skal dere ha betjent bar forresten? Og er det isåfall en proff bartender? Eller skal folk lage drinkene selv. Så sant dere ikke skal ha en eller flere proffe bartendere (avhengig av hvor mange som er i bryllupet) ville jeg styrt unna fancy drinker med mye forskjellig innhold og som kan være noe tidkrevende å lage. Sats på klassikere som: - gin&tonic - gin&sprite - kir / kir royale (nam!) (hvitvin m/kirsebærlikør - champne m/kirsebærlikør) - rom & cola (da med mørk rom) - skrewdriver (vodka - appelsinjuice) - kanskje også cosmopolitan (vodka) - mojhito (krever litt tilbehør og litt tid av en bartender..) (rom) Personling synes jeg også at Vodka razz med sprite er friskt og godt.
Tillemor Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for svar Vi har tenkt litt på å spørre en profesjonell bartender.. Kompisen til storebror er bartender og kunne nok gjort dette veldig rimelig! Dersom vi dropper han blir det ikke en pro, men noen med litt mer enn gjennomsnittlig interesse Men vi vil allikevel redusere valgmulighetene slik at vi begrenser oss med spritsorter og blandevann! Mojhito er fantastisk godt!! Da tror jeg bruden blir full... kanskje ikke så lurt
Lilywhite Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Vi skal ha følgende typer alkohol i baren: - Øl - Vin - Baileys - Cognac - Vodka - Gin - Whiskey - Cointreau - Rom I tillegg til dette blandevann som sprite, tonic, rose's lime, appelsinjuice. Og så er det viktig med isbiter, skiver av sitron, lime og appelsin, kanskje noen jordbær etc. Skal ha proff bartender til å holde styr i baren, men kjøper inn alkoholen selv
Concertina Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Vi tror vi dropper drinkene - synes det blir så mye styr og noen proff bartender har vi ikke i omgangskretsen (har endel venner som kan endel, men de skal jo være gjester!). Så vi kommer til å ha: -øl -hvitvin -rødvin -cognac -whisky -baileys -en annen type likør (feks drambuie?) -evt cider Skal man ha drinker så er det lurt å ha en i baren som kan styre litt, greit å ha et enkelt utvalg med drinker, skal folk styre selv så blir det fort endel søl.
Tillemor Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2008 Droppe drinkene er faktisk en veldig god idè! Har ikke tenkt den tanken før... Vi er selv veldig glade i konjakk og mødrene våre er veldig glad i likør.. Så øl, vin, portvin, konjakk og likør bør egentlig holde i massevis! Takk Concertina, du ga oss noe å tenke på
Brud84 Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Vi fikk tips fra bryllups koordinatoren vår om å kun ha 2-3 "avanserte" drinker i barnen. Så hos oss blir det: San fransiso tequila sunrise cosmopolitan? bacardy razz vodka m/div blandevann øl vin cider rusbrus conjac wihskey likør
mia83 Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Vi valgte å gjøre det enkelt, så vi hadde: øl vin cognac baileys vodka sitronvodka bacardi (rom) bacardi raz og NOEN FÅ flasker med Tyrker-shot (noe som ble veldig fort tomt.. hehe) Blandevannet vi hadde var: Sprite Appelsinjuice Cola Div. Schweppes Battery og ellers litt forskjellig brus Så fikk alle blande som de ville. Vi hadde 2 bartendere som blandet for gjestene og de hadde målebeger for å måle opp hvor mye sprit som skulle i drinken. Om folk får blande selv blir det ofte mer og mer sprit i glassene utover kvelden, så det er ikke særlig smart. Folk har også lettere for å bare la drikken stå på bordene og så gå og blande seg nytt om de kan forsyne seg selv.. og det blir mer søl som nevnt tidligere. Vi hadde også kjøpt inn salt potetgull, peanøtter og saltstenger som gjestene kunne hente selv i baren. Endret 17. oktober 2008 av mia83
ecathari Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Syns dette er vanskelig selv jeg... Men får en del hjelp av mamma, som er veldig flink på dette, så kan legge ut det hun foreslår så fort hun gir forslaget til meg http://www.weddingcountdown.com/ticker/dhlv5r55s.png Bildet er fjernet i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Endret 19. oktober 2008 av Veslejenta
TuttaV Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 Vi har også begynt å kjøpe inn nå og vi skal ha øl vin (mest rød, men også hvit) konjakk baileys vodka rom gin kanskje whiskey Ser da for oss klassiske drinker som skrewdriver, rom&cola, gin&tonic Blir kjøpt inn litt forskjellig blandevann (brus og juice av ymse slag) slik at hvis folk ønsker en egen blanding, så kan de som skal stå i baren ordne dette. Vi skal få venninner av min lillesøster til å stå i baren og måle opp slik at ikke det blir mer og mer sprit i drinkene utover kvelden (hvis folk blander selv) Tror folk synes det er veldig greit å kunne ta seg en drink utover kvelden jeg, så jeg synes ikke du skal droppe drinkene helt... Men bare begrens utvalget - det trenger ikke være så stort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå