Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli litt smågal her jeg sitter.. Har venta på mensen siden fredag, men er litt usikker på når IKM faktisk var, men uansett burde mensen i hvert fall ha kommet til nå. I dag er det akkurat en måned siden første syklusdag og jeg har ikke pleid å ha så lange sykluser.

Tok en test i dag tidlig, men den var negativ. Det er så utrolig frustrerende å ikke være helt sikker. Håper egentlig bare at mensen kommer sånn at jeg kan være helt sikker på at den negative testen stemte. Blir jo helt forvirra av å ikke være sikker. Og hvis jeg skulle være gravid da? Hvorfor kunne ikke bare testen være positiv, så slipper jeg gå rundt å lure mer.

Ja, jeg er klar over at det kan ha vært for tidlig å teste osv. Jeg finnes ikke tålmodig og skulle gjerne hatt svar med en gang, men jeg synes faktisk jeg har vært ganske flink og tatt ting med ro fram til i dag. Men nå har jeg fått litt nok av å vente på mensen...

Har bestemt jeg for å vente til mandag med å ta en ny test, om ikke mensen faktisk dukker opp før den tid da... Jeg hater å ikke vite!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, kjenner meg igjen her ja! Men jeg har vært uten mensen siden juli (og jeg er så punktlig vanligvis) og alle tester er negative. Nå har jeg måttet vente lengre enn deg, men jeg forstår hva du mener, en time å vente er som en dag og en dag som en uke osv.. Lykke til er vel alt jeg kan si dessverre..

Skrevet

Oi. Helt siden juli? Har du vært hos legen da?

jeg holder på å bli gal av det her jeg... og det har knapt gått en uke, kan ikke forestille meg hvordan det må være å vente i flere måneder.. Hvormange tester har du tatt da?

Skrevet

Hehe, jeg skulle hatt mensen i går jeg :sjenert: Tør ikke håpe for mye heller, men kommer til å bli kjempelei meg hvis jeg får TR nå..

Skrevet

Hei!

Jeg vet akkurat hvordan du har det!!!

Hadde litt blødning når jeg var på do på lørdag, og trodde da at det var mensen som kom, men neida.. Det var alt! Så da trodde jeg at dette kunne være sånn "festeblædning", og at jeg heller var gravid *drømme*! (Skulle egentlig hatt mensen søndag eller mandag).

Itillegg har jeg løpt på do i ett sett, vært litt småkvalm, hatt skikkelig mens- murringer, men fortsatt ingen mens!!

Drømte inatt at jeg token test og var gravid, men når jeg prøvde å se om jeg var sanndrømt imorgest, var testen negativ!!!!

Skrevet

Jeg hadde også en pitteliten blødning dagen før forventet mens. Kom blod på papiret når jeg var på do. Tenkte bare at ... "jaja, da ble jeg ikke gravid denne gangen". Men fremdeles har ikke mensen kommet, og da begynner jeg seff å drømme om slik festeblødning :sjenert:

Hadde vært så koselig å bli gravid.. jeg har bare slike bilige tester og har aldri testet positivt på noen (ikke engan EL testene..) Men jeg får styre meg til over helga og prøve å ikke håpe for mye

Skrevet

Har hørt her inne at det tar 1 år før leger gjør noe når man ikke blir gravid på egenhånd etter p-pillebruk. Det tuller jo med systemet når en går på piller, så det er ikke alltid så lett å bli gravid med en gang.. Også er det visst bare 20% sjangs ved hver egløsning - også info fra de flotte og opplyste kvinnene her inne :) Ikke så kjekt å lese om, men setter veldig pris på all kunnskapen andre her inne sitter på :) Ikke antydning til mens i det hele tatt siden sist mens i juli.. Skal også ta en test igjen nå, tenkte å gjøre det lørdagsmorgen, passer seg best i min hektiske helg. Lykke til, skal tenke på deg, håper det ordner seg for deg på mandag. Si fra hvordan det går!

Skrevet

Fortsatt ingen mens på meg, men jeg har jo heller ingen andre symptomer enn at mensen uteblir.. Puppene er ikke ømme, men jeg får sånne stikninger på/rundt den ene brystvorta hvis jeg ta på den. Ellers ingenting..

jeg har heller ikke hatt noen som helst antydning til blødning, ikke en eneste dråpe, utfloden er så blank og blodfri som den får blitt... Så det er liksom ingenting som tyder på at mensen skal komme i nærmeste framti heller.. Hadde blitt litt glad hvis jeg fikk en positiv test på mandag, men tørr ikke håpe for mye på det.. da blir jeg så skuffa når jeg ser at den er negativ..

Og en ting til: Hvor lenge etter at man har tatt testen kan man stole på resultatet? er det 5 min?

Skrevet

Det varierer - det tar noen minutter med noen mens andre tar det sekunder med. Ei venninne skulle vente 3 min, men etter såvidt 1 min poppet det opp gravid. Det kommer an på hvor godt du siktet, hvor mye av de riktige stoffene som er i urinen og slikt.. Så forskjellig. Men det som kommer opp stemmer og står i et døgn eller noe før det forsvinner og du får vite relativt raskt. (Men å vente 1 minutt eller 3 er veldig lenge når det gjelder dette...)

Skrevet

Åkei, nei jeg har liksom ikke tatt tida akkurat, men venta ikke særlig lenge egentlig...

Trodde det var sånn at hvis det først etter 10 min kommer en strek i testvinduet så skal man ikke stole på det fordi det er gått for lang tid etter selve testen. I hvert fall det jeg har hørt/lest. Husker ikke helt hva som sto i bruksanvisninga, men det var noe om det i hvert fall.. Det rare var at det heller ikke sto noe om hvor lenge etter man skulle lese av resultatet... Hvis dere skjønner???

Vet ikke om jeg klarer å vente helt til mandag med å teste igjen jeg altså.. Er så utålmodig.. har 2 stk liggende og lurer på om jeg skal ta en i morgen tidlig kanskje... Hmmmm. Vi får se;D

Skrevet

Er man gravid og det ska vises på en engangsprøve trur jeg du må ha et HCg nivå på over 20...

Skrevet

Hvis du bruker CB sin graviditetstest, så vil den gi positiv svar ved en HCG på 25.

Du kan stole på testen så fremt at du får frem en hel strek i kontrollvinduet. Det kunne CB informasjonssenter informere meg om. Jeg fikk en test nemlig som var positiv, men som hadde en halv kontrollstrek. Fikk da beskjed om at jeg kunne ikke stole på testen siden kontrollvinduet ikke kom riktig tilbake.

Hvor hurtig testen kommer tilbake positiv, varierer fra hvor mye HCg du har i urinen. Opplevde selv at ved IKM dato så kom svaret relativt fort tilbake, men ved en test 1 uke etter IKm, så kom svaret med det samme mens jeg kunne se at pinnen sugde til seg urinen mens testpinnen lå på badets vask.

Selv synes jeg det er lettere å tisse i en ren beholder, og så holde testen opp i den i 20 sek i stedet for 5 sekunder i urinstrålen. SYnes det blir mere søl.

Skrevet (endret)

Går det an å være gravid og få negativ test? At man har lave HCG nivåer? At noe man spiser eller noe påvirker det? Hørte om ei her inne som det ikke viste på CB og hun var 10 uker på vei... Griper etter halmstrå her - vet det...

Endret av Bened
Skrevet
Går det an å være gravid og få negativ test? At man har lave HCG nivåer? At noe man spiser eller noe påvirker det? Hørte om ei her inne som det ikke viste på CB og hun var 10 uker på vei... Griper etter halmstrå her - vet det...

Ja det går an. Spesielt vanlig er det nok ikke. Jeg ville uansett tatt en tur til legen ;) Du får ikke utredning for ufrivillig barnløshet før det er gått ett år nei (uavhengig om du har gått på p-piller eller ikke), men det kan jo være greit å sjekke opp hvorfor du ikke får mensen.

Skrevet

uff, jeg venter også fremdeles på mensen.. Er 5 dager siden jeg skulle fått den nå, og jeg har aldri vært for sen før, uavhengi av om jeg har gått på piller eller ikke (har hatt flere pillefrie perioder innimellom siden jeg begynte med p-piller for 7 år siden...

Tok en test på fredag , men den var negativ :(

Skrevet

Jeg venter også på mensen, har hatt litt misfarget utflod, men ikke mensen. Drømte at jeg tok test i morges, og den var positiv. Tok test men den var negativ. Skulle hatt mensen på fred:(

Skrevet

haha, en slik drøm hadde jeg i natt! Tok en test og det sto "gravid" i displayet!

Skrevet
haha, en slik drøm hadde jeg i natt! Tok en test og det sto "gravid" i displayet!

Jeg drømte at jeg tok en test hvor det kom to blp streker opp på jeg da. Tok test etter dette, men den var så negativ som den kunne ha blitt.

Hadde en exu i sommer, og måtte fjerne den ene eggelederen. Lurer litt på om det har blitt noe kluss med eggløsning pga dette.

Tror ikke jeg er gravid, krysser fingre for deg:)

Skrevet

Hatt noen drømmer jeg også de siste ukene.. Både om tester som har vært positive og om magen som vokser. Blir like skuffa hver gang jeg våkner.. Hadde egentlig ikke noe hastverk med å bli gravid i utgangspunktet, men når mensen ikke kommer blir jeg utålmodig og irritert. Hvorfor kan ikke bare testen være positiv da?

Og nei, mensen har ennå ikke gjort dseg gjeldende, men jeg har merket at såkalte mensmurringer har blitt sterkere og sterkere de to siste dagene og nå i kveld har jeg måttet tisse noe helt forferdelig omtrent konstant.. Sitter her og kjenner at jeg snart må på do en tur til.. Hva er dette fornoe??? Gir ikke opp håpet altså, jeg kommer til å teste meg jevnlig helt til den forbanna mensen dukker opp eller jeg står med en positiv test i hånda.. Dette er jo til å bli gal av!!!

Skrevet

Ja, testa i dag morges jeg og nå sitter jeg og stirrer på en positiv test, men jeg klarer liksom ikke helt å tro på det. Har så lite lyst til å bli skuffa om det faktisk ikke er noe likevel... Det tok nemlig litt tid før streken kom opp (ca 3 min), men den kom innenfor grensa på 5 min, så jeg vet liksom ikke...

Ringte til samboern min med en gang og han var jo bare i godt humør etterpå, ville ikke legge på heller for han var så glad, måtte liksom roe han ned og si at han ikke måtte bli for glad, for jeg vil være helt sikker først.. Derfor skal jeg ture ned på apoteket etter hvert og få kjøpt en test til som jeg kan ta i morgen, er den også positiv så er det vel ingen tvil.. men jeg er så redd for at jeg skal bli skuffa.. Klarer liksom ikke helt å glede meg over de to strekene jeg har foran meg..

Det er liksom så uvirkelig, så rart.. Plutselig må vi finne oss noe eget (foreløpig leier vi bare), spare penger osv osv... Mye å tenke på, men det er ingen tvil om at jeg vil dette da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...