Brukernavn Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg skal blant annet synge ovennevnte sang i en begravelse neste uke. Jeg har ikke noter på denne, men lurte på om noen har, og kunne fortelle meg i hvilken toneart denne går i originalt. Hadde vært greit å kunne øve litt i rett toneleie. Om noen vet noe sted på nettet hvor jeg kan finne tekst/noter tar jeg gjerne i mot den informasjonen også. På forhånd takk for svar.
Gjest LanaLane Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Har dessverre ikke noter men jeg går utifra at du er kvinne? Om du laster ned Sissel Kyrkjebø sin versjon er det lettere å finne tonene da den er lagt opp for kvinnestemme og ikke dyyyyyp mørk mannstemme. edit: så du var kvinne nå Endret 16. oktober 2008 av LanaLane
Brukernavn Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2008 Har dessverre ikke noter men jeg går utifra at du er kvinne? Om du laster ned Sissel Kyrkjebø sin versjon er det lettere å finne tonene da den er lagt opp for kvinnestemme og ikke dyyyyyp mørk mannstemme. edit: så du var kvinne nå Takk for svar, men jeg må ha origialtoneart, da det er den organisten har noter til... Men kanskje dersom jeg fant orgelnoter i Sissel-toneart? Noen som vet hvor det kan spores opp da, mon tro?
Christal Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Nå er det jo ikke så veldig lenge til begravelsen, men du kan jo kjøpe notene på nett. Har du sjekket quint.no? De har en del eidsvåg noter. Edit: Kom til å tenke på notebutikken.no også.. Endret 16. oktober 2008 av Christal
Gjest søso Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 På Itunes så koster det 128 kroner for et helt hefte med noter fra Bjørn Eidsvågs sanger. Du kan også kontakte begravelesbyrået som skal forerette. De har som oftest "sine" sangere, og kansikkert formidle kontakt med disse så du får notene. Dette er en "vanlig" sang i begravelser, så de har den garantert. Lykke til med den vakre sangen. http://www.intune.no/index.php?action=prod...dd8f583710920a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå