Gjest Lea Skrevet 11. juni 2003 #1 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg tømmer fryseren :D . Må avise fryseren og tømme den før neste sverigetur. Og nå er jeg nederst i skuffen. Alt som er igjen er 3 kyllingfileter, en biff og en pakke med skinkebiff eller svinefiet (er ikke sikker, men det er i alle fall svinekjøtt). Hva kan jeg lage av disse? Vi har ikke wok og sambo er ikke så veldig glad i wok heller. Gjerne en eller annen gryterett eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. juni 2003 #2 Del Skrevet 11. juni 2003 Hva med å lage en enkel og god karrirett med svinekjøttet? Slik gjør jeg det: - Skjær kjøttet i biter og brun det litt i panne. Ta ut kjøttet. - Hakk litt løk og litt hvitløk og la dette surre litt i pannen. - Tilsett litt grønn karripasta, mengden avpasses etter hvor sterkt du vil ha det (jeg bruker Santa Maria fra dagligvaren, men det finnes selvsagt mange spennende varianter på innvandrerbutikker). - Ha kjøttet tilbake i pannen og tilsett en boks kokosmelk. - La det putre til kjøttet er mørt. - Serveres med ris. (Denne oppskriften passer jo godt til kylling også) Håper det smaker! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 11. juni 2003 #3 Del Skrevet 11. juni 2003 Er det fint vær, går det jo an å bruke noe av dette til grillspyd også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 11. juni 2003 #4 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvis du har bacon, kan du kanskje lage baconsurret, helstekt indrefilet av svin.. :o Mener jeg så oppskriften på matprat.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 11. juni 2003 #5 Del Skrevet 11. juni 2003 hjemmelaget wienerznitsel er godt og ypperlig å bruke dette kjøttet til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 11. juni 2003 #6 Del Skrevet 11. juni 2003 Svinefilet med sursøt saus er kjempegodt og enkelt! Nammm!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 11. juni 2003 #7 Del Skrevet 11. juni 2003 Det ble svinefilet med ferdig carry-saus på glass. Sambo ville ha pizza til fotballkampen, så jeg spiser svinefiletene alene. Men kom gjerne med flere forslag.. det er mer filet der den kommer fra (i fryseren). Tusen takk for masse gode tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. juni 2003 #8 Del Skrevet 11. juni 2003 WOK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 11. juni 2003 #9 Del Skrevet 11. juni 2003 Salat med stekt strimlet svinekjøtt, avocado, pinjekjerner og alt annet som hjertet har lyst på. Gjerne med godt hvitløksbrød til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlaBla Skrevet 12. juni 2003 #10 Del Skrevet 12. juni 2003 Svinesnadder. Del kjøttet, løk og champignon i passe små biter. Stek kjøttet. løken og champignon hver for seg og ha alt oppi og bland rett før servering. Dette er nydelig med bernaise og fløtegratinerte poteter. Et annet alternativ er å ha hele fylte champignoner ved side av. Grav ut stilken + litt til og fyll med bacon krydder litt løk eller noe annet om ønskelig og strø litt ost på toppen. NYDELIG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå