Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ei tid tilbake fekk eg pannelugg (middels lang, det vil seie at den ikkje går heilt over augene). Problemet er at eg sliter veldig med at den vert fettete/klumper seg saman i løpet av dagen. Dette ser ikkje akkurat lekkert ut, og eg lurer på om det er nokon her som har tips til korleis eg skal unngå dette?

Det skal seiast at eg dusjer kvar morgon, noko eg veit ikkje er positivt for håret, men dusjer eg ikkje må eg jo gå med dette fettete håret i all offentlegheit. Føler nesten at panna mi skil ut ei slags olje, og at det er denne som overførast til panneluggen.

Andre som sliter med dette problemet, eventuelt nokon som har klart å løyse det? Slik det er no vurderer eg å la panneluggen min gro lang igjen, men dette er litt synd då eg eigentleg ikkje kler det noko særleg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Finnes shampo for fett hår du kan prøve.

Også kan du jo prøve med pudder, det funker på meg hvertfall.

Skrevet

Jeg selv hadde det akkurat som deg og til slutt så klart jeg ikke mer og måtte bare bestemme meg for å gro det langt igjen. Det er en ganske krevende "look" å ha, jeg gikk lei av å tenke på panneluggen hele dagen.

Ellers så kan du jo prøve med å bytte ut shampoo, det hjalp ikke meg noe særlig da. Du kan også bare vaske panneluggen og la resten av håret vær i fred (bare bruk vasken i bådet og litt shampoo). Du skal ikke bruke balsam på panneluggen heller. En ting som hjalp litt er en produkt fra Clinique som heter Pore Minimizer T-Zone Shine Contro som du påføre på pannen område. Det er ikke så dyrt, så kanskje du kunne prøvd den.

Skrevet

Kan det være at du bruker en litt fet paste når du styler håret? jeg sluttet med det, og nå bruker jeg kun en god hårspray. Har sånn lugg jeg også, og nå holder den hvertfall et par dager før jeg må vaske.

Og så kan man jo bare vaske luggen, som royaltrux skrev :)

Jeg setter en dusjhette på bakhodet, og vasker kun luggen som stikker frem. Ser litt teit, ut, men det funker bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...