Frog Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Nå har det seg sånn at jeg har kjøpt og betalt noe for en venn, sko. 1000kr. Selgeren har slettet seg fra eBay, og det er 30 dager siden betalingen skjedde. Ingen sko har dukket opp. Skjønner det sånn at jeg kan få pengene tilbake fordi at jeg betalte via paypal?? Isåfall, hvordan ? Åhr, jeg har så dårlig samvittighet for vennen min.... Hjelp !!
Saeria Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Se her: http://pages.ebay.com/help/buy/questions/i...t-received.html Kjøpte hun av en som hadde fått gode tilbakemeldinger?
Frog Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2008 Se her: http://pages.ebay.com/help/buy/questions/i...t-received.html Kjøpte hun av en som hadde fått gode tilbakemeldinger? Det vet jeg ikke, for selgeren har slettet seg og det ble ikke sjekket. :-S Høres kanskje usikkert ut, men har bestilt over 40 ting derfra ... Takk
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Du maa kontakte paypal öyeblikelig, hvis ikke mister du all rett til aa faa noe tilbake i det hele tatt! Hvis du gaar under hjelpesidene til ebay finner du mange innlegg om akkurat det samme. Lykke til!
Frog Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2008 Du maa kontakte paypal öyeblikelig, hvis ikke mister du all rett til aa faa noe tilbake i det hele tatt! Hvis du gaar under hjelpesidene til ebay finner du mange innlegg om akkurat det samme. Lykke til! Hei da har jeg gjort det! Men hva betyr det, vil jeg få erstatning ? Samme sum jeg /h'n betalte??
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 har selv blitt svindlet, og min erfaring er at stort sett gaar det bra. Det vil si, selger faar naa sin paypal konto sperret. Han har antageligvis tömt den selv. Men OM han har 1000 kroner der, faar du 1000 kroner tilbake minus et behandlingsgebyr som paypal tar for og behandle saken din. Men fölg nöye med paa meldinger fra paypal, og svar innen ALLE tidsfrister. Dette gaar nok bra, jeg vil anta du faar 1000 kroner minus noe tilbake. For meg tok det ca 4 uker tror jeg för jeg fikk nesten alt tilbake. Obs, glemte, hvor stor paypal forsikring hadde han? Det maa du alltid passe paa. Hvis forsiktringen er mindre enn tilsvarende 1000 kroner og selv om du har handlet for 5000 kroner vil du ALDRI faa mer enn selgers paypal forsikring tilbake. Saa sjekk selgers paypal insurance......
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Kjøpte du virkelig 40 par med sko..... skulle du videreselge eller?
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Om selgers konto er slettet maa du kontakte Paypal ASAP! Naar det er sagt er det veldig vanlig at det tar over en mnd aa faa tilsendt ting fra USA. Har opplevd at det har tatt over 2 mnd.
Frog Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2008 Tusen takk for all hjelp. Er som sagt ikke mine penger, og det gjør det ekstra kjedelig for meg om pengene ikke skulle komme til rette. Nei, har ikke kjøpt 40 par sko, men 40 forskjellige ting som klær osv. Som jeg har mottatt osv Er litt vanskelig å sjekke noe om selgeren, i og med at han ikke lenger eksisterer på eBay.. Har nå sendt en "claim" til paypal. og de spør meg om all kontakt jeg har hatt med selger, så nå må jeg sende de en mail om at jeg ikke har hatt noen kontakt. Håper dette ordner seg
Gjest Joakim Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 Hvis selgeren hadde good feedback gir PayPal opp til 2000$ i "Buyer's protection". Dvs du som kjøper er sikret inntil den summen i beskyttelse i tilfelle man blir lurt. Ellers for selgere med 0 eller lite feedback tror jeg taket er 200$. Men det er noe du må undersøke. Hvis du sjekker auksjonssiden for tingene du kjøpte så vil det stå hvor mye PayPal garanterer for selgeren men vet ikke hvordan det er når selgeren er slettet...
Frog Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg føler meg lurt, og kan tenkes at det er min feil i og med at han er den eneste selgeren jeg ikke har sjekket feedbacken til . Og det skremmer meg at han har slettet seg !! Kunne bare ønske det lå en hentelapp i posten min på mandag .. :-) Takker for all hjelp her inne fra alle sammen , så får jeg håpe paypal fikser det .
Frog Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2008 Fikk tilbake pengene fra Paypal! :-) Fikk alt tilbake, ikke noe ble trukket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå