Gjest -TS- Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg skal flytte inn til min kjære om en måneds tid, og jeg gleder meg utrolig mye. Men det som gnager mye er at hans eks-kjæreste bodde der sammen han for 7 mnd siden. Jeg syns det er litt ubehagelig å sove i senga som var dems, drikke av glassene som hn har drukket av, sitte i sofaen dems, bruke dusjen dems/hennes. Er dette latterlig av meg? Sitter med en liten klump i halsen med dette bare.. Var huset som de 2 kjøpte sammen og skulle leve sammen livet ut. Føler på en måte at det ikke blir "mitt hjem" ikke når det var dem sitt hus, selv om det var han som eide det, hun betalte ikke noe på det.. Men hun bodde jo der. Burde jeg føle det sånn??
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg skal flytte inn til min kjære om en måneds tid, og jeg gleder meg utrolig mye. Men det som gnager mye er at hans eks-kjæreste bodde der sammen han for 7 mnd siden. Jeg syns det er litt ubehagelig å sove i senga som var dems, drikke av glassene som hn har drukket av, sitte i sofaen dems, bruke dusjen dems/hennes. Er dette latterlig av meg? Sitter med en liten klump i halsen med dette bare.. Var huset som de 2 kjøpte sammen og skulle leve sammen livet ut. Føler på en måte at det ikke blir "mitt hjem" ikke når det var dem sitt hus, selv om det var han som eide det, hun betalte ikke noe på det.. Men hun bodde jo der. Burde jeg føle det sånn?? Ja, det er totalt latterlig av deg! Det er ikke noe mere å si på det. Det er latterlig av deg. Hvis du føler det slik, hvordan skal du da forholde deg til at hun har ligget inntil han, tatt på han, hatt sex med han? Holdt han i hånden, kysset leppene hans? La oss nå si, teoretisk at han kvitter seg med alt innbo for at du skal bli fornøyd. Hun har fremdeles kanskje vært med på å male veggene? Skal du skrape bort malingen? Hva med gulvet? Hun har gått på det! Nei, la oss fjerne gulvet også. La oss for guds skyld brenne leiligheten. Få vekk enhver tanke på at hun har eksistert. Kanskje også lobotomere han, fordi han har jo minner om henne.. Nei, du burde seriøst la dette ligge. Jeg trodde jeg hadde et snev av sjalusi, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Til TS og gjesten ovenfor: Dette er ikke latterlig, det er en helt vanlig problemstilling som mange sliter med! Men selvsagt må man jo finne en løsning på det, og den beste vil vel kanskje være å bite det i seg og bli vant med at sånn er det bare... En annen løsning er å selge og kjøpe noe sammen. Det er helt forståelig at du følelsesmessig synes dette er litt ubehagelig, og det trenger ikke å ha noe med sjalusi å gjøre. Det er vel ganske naturlig at man ikke føler seg helt hjemme i "en annen kvinnes hus" sånn med en gang.. Rent praktisk og økonomisk burde du også være litt skeptisk til dette, siden det er hans hus, og så lenge du ikke kjøper deg inn vil du ikke nødvendigvis ha noen rettigheter hvis forholdet skulle ryke, selv ikke etter lang tid. Med tanke på det kan det være lite motiverende å skulle bruke tid og penger til å gjøre dette til ditt hjem. Dette ville bekymret meg minst like mye som det følelsesmessige.
Rawien Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Du kan vel brenne sengetøyet og skifte overmadrass, og hive ut rask for å erstatte med dine ting? Det skal jo være begges hjem, så fra nå av skal du prege stedet, det skal synes at det er ditt hjem. Men ja, jeg skjønner problemet, jeg hadde aldri gått med på noe sånt (heller kjøpt nytt sammen enn å kjøpe meg inn).
Gjest Pupsilure Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg skjønner deg veldig godt jeg! Men jeg tror ikke det er så mye å gjøre med, annet enn å bare godta det. Selv om jeg skjønner det er vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Veldig mange menn vil jo heller ikke fortsette å bo der de har bodd sammen med eksen. Men er jo synd å forkaste et hus selv om man har forkastet dama og finni seg ei ny! Skjønner TS, men man må jo bare prøve å ikke tenke på det. Du har vel selv hatt mange menn i din fortid, som har drukket av glassene og ligget i sengetøyet du tar med til din nye bolig...
Gjest men Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Om hun så hadde hiv, vil det ikke skade deg å drikke av de samme glassene. Tenker du over hvor mange og hvem som har drukket av ølglasset ditt, eller hatt sex i hotellsenga du sover i? Det er bare ting, og de er ikke hennes lenger.
MissStiles Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 jeg skjønner hva du mener.. jeg bor ikke sammen med kjæresten min men første gangen jeg var alene i det huset så tenkte jeg mye på det. Om det var han som hadde valgt møblene eller hun? Osv... Men det gikk fort over! Jeg hadde blitt gal om jeg fortsatt hadde tenkt sånn!
Gjest Ulva35 Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har i de siste årene bodd i huset der min mann bodde sammen med sin ekskone(som er død) og sine barn. Har aldri plaget meg i det hele tatt. Hun døde flere år før jeg kom inn i bilde. Har aldri falt meg inn å be han selge huset for at vi skal kjøpe et nytt. Han har bygget det selv, lagt hele sjela si i det. Har aldri falt meg inn å være sjalu på det som var, og tro meg det hadde jeg ikke vært om hun hadde levd heller. Huset var hans, men nå er det vårt. Kunne aldri vært sjalu på noe som har vært. ALDRI
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 Kanskje du kan pusse opp litt for å gjøre det litt "ditt" også? Trenger jo ikke være så mye, et malingsstrøk i stua, litt ommøblering, bytte ut sengetøy og håndklær. Kanskje oppgradere senga (hvis du har råd), så har du en god unnskyldning for å slippe å ligge i "deres" seng. Ellers er det nok viktig å tenke på at hun helt sikkert tok med seg det som var viktig for henne, så det er ikke hennes ting som er i huset - det er hans.
Gjest Miley Skrevet 16. oktober 2008 #11 Skrevet 16. oktober 2008 Burde jeg føle det sånn?? Nei, det synes jeg ikke. Men du har kanskje egne ting, egen seng? Så kan dere jo bytte ut den sengen med din, eller kjøpe ny. Jeg personlig ville ikke brydd meg, men om det plager deg bytt ut de "verste" tingene.
Gjest *Ulla* Skrevet 16. oktober 2008 #12 Skrevet 16. oktober 2008 Kanskje du kan pusse opp litt for å gjøre det litt "ditt" også? Trenger jo ikke være så mye, et malingsstrøk i stua, litt ommøblering, bytte ut sengetøy og håndklær. Kanskje oppgradere senga (hvis du har råd), så har du en god unnskyldning for å slippe å ligge i "deres" seng. Ellers er det nok viktig å tenke på at hun helt sikkert tok med seg det som var viktig for henne, så det er ikke hennes ting som er i huset - det er hans. Helt enig. Nå som du flytter inn vil det jo være naturlig å gjøre hjemmet til deres
gullet76 Skrevet 16. oktober 2008 #13 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg forstår deg faktisk Men foreslår at du gjør noen tiltak for å gjøre huset ditt også - mal noen rom slik du/dere vil ha de - kjøp ny overmadrass og sengetøy - bytt ut noen av møblene/gardinene - heng opp egne bilder - sett dine bøker i bokhylla Heldigvis har vi kjøpt hus sammen. Jeg kjører rundt i en bil som kun eksen hans brukte når de bodde sammen, men det bryr meg ikke.
Pingting Skrevet 16. oktober 2008 #14 Skrevet 16. oktober 2008 Nei, du burde ikke føle det sånn - men det er forståelig at du gjør det. Kan du ikke prøve å fokusere på at du egentlig er heldig? Han fant ut at hun var helt feil, og nå vil han jo ha deg! For alt du vet kan det jo hende han gleder seg til at du skal flytte inn slik at han slipper å assosiere tingene med henne lenger
Gjest regine ii Skrevet 16. oktober 2008 #15 Skrevet 16. oktober 2008 Syns dette høres ut som et vanvittig kjapt opplegg.... Det er altså kun 7 måneder siden den forrige kjæresten flyttet ut - og allerede skal du flytte inn?!?!? Hadde det vært meg så ville jeg venta. Dere kan ikke ha vært sammen i mange månedene (hvsi ikke han var utro med deg?) og da skjønner jeg ikke helt hastverket med å flytte sammen. Tror nok og at hvis du gir forholdet deres mere tid, så vil det bli lettere å flytte inn i det huset de levde i sammen for kun kort tid siden.
girlnextdoor Skrevet 16. oktober 2008 #16 Skrevet 16. oktober 2008 Det eneste jeg ville syntes var ekkelt var sengen/madrassen. Men det er bare fordi jeg har koffert tanker, det andre driter jeg i. Hva hvis du drikker av samme glass som henne på en restaurant engang..? hadde det vært så fælt å tenke på det da? neppe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå