Gå til innhold

Tiss! Bæsj! Promp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Melodi: Mikkel Rev

Tiss bæsj promp. Tiss bæsj promp.

Tisse-bæsje-prooooompe

Tiss promp bæsj!

Bæsjebæsj!

Bæsje prompe tiiiisse!

Aaaargh, litt lei her nå. Greit at Minsten er i den anale fasen, men det blir til tider litt... too much.

Jada, det går over, det vet jeg både fra teori og erfaring. Men det er jaggu ikke morsomt mens det står på. Vil med dette sende min sympati til alle mødre og fedre som får ørene tutet fulle av tissebæsj og prompetiss daglig.

:blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi innførte Kiss & Bais som kosedyr og sokker og t-skjorter ganske tidlig vi - så vi har på en måte bedt om det. Og er rimelig avslappete til det. Jeg tror mye av det som er gøy med dette, har med de voksne reaksjoner å gjøre.

Her er en blogg om det også. (ikke min altså)

http://elisabethsblog.blogspot.com/2006/06/kiss-bajs.html

Gjest Elastica
Skrevet

:ler:

Jeg har erfart at dersom det stilles krav om at de sier tissbæsjpromp hundre ganger etterhverandre, og ikke en gang mindre, så forsvinner interessen.

Hvertfall i en dag eller to.

Gjest meaculpa
Skrevet

Kan vi ikke bare flire med ungene da, og prate litt bæsje-prat sammen med dem. - går fortere over da tror jeg.

Gjest Bæsjemamma
Skrevet

Etter å ha blitt kalt "Bæsjemamma" i flere måneder, og hørt på bæsjesanger og bæsjeprat 17 millioner ganger, ble jeg litt lei...Prøvde å overhøre han, og ikke gi han oppmerksomhet når han sa det, men det nyttet ikke. Nå når han ble 4 år, syntes jeg det var nok, og sa at hver gang han snakket om bæsj tok jeg en leke og puttet den i boden, og han fikk ikke leke med den på noen dager. Det hjalp! Nå har jeg ikke hørt ordet "Bæsj" på flere uker, foruten at han noen gang forteller at "noen barn sa "bæsj" i barnehagen, det er ikke lov, mamma! Jeg sa til dem at de ikke skulle si sånt!"

Skrevet

Nå har ikke min sønn blitt så gammel at han har startet å si sånn ennå, men min venninnes datter på 3 år er godt igang.

Vi var på hytte tur nå i helgen sammen og da var det veldig mye promp og bæsj snakk, og moren ble rasende på datteren sin noe som gjorde at hun fikk oppmerksomhet og da var det enda morsomere og si promp og bæsj.

Vi fant så ut at hvis vi svarte henne med samme mynt, kalte henne for promp og tisserumpe, bæsj og hele pakka så gikk hun lei, og vi hørte ikke mer om det resten av turen.

Gjest kaffedama
Skrevet
Melodi: Mikkel Rev

Tiss bæsj promp. Tiss bæsj promp.

Tisse-bæsje-prooooompe

Tiss promp bæsj!

Bæsjebæsj!

Bæsje prompe tiiiisse!

:fnise:

Jeg skjønner jeg har noe å se fram til... :ler:

Skrevet

Det kommer i perioder her, hver gang vi har hatt besøk av fetterne...

Nå går hun jo i barnehage også, men har ikke vært noe særlig prat om slike ting der virker det som, det har i alle fall ikke smittet over på henne ennå.

Skrevet

Hos oss er alt sånt lov på badet. :) Så der synger vi bæsjetisseprompesanger for full hals alle som en. :ler: Den over her var ny da. :ler:

Skrevet

Finnes det en støttegruppe for sånne som oss? :ler:

Selv har jeg kapitulert. Jeg får ingenting til å bite på mine, verken negative sanksjoner eller den snille "Ja, la oss si bæsj alle sammen nå"-og-håpe-de-går-lei-varianten. Ingen sjanse! Men så lenge det går over, er det bare å bite tenna sammen og late som om du ikke ler.

Må dog si at jeg er glad at denne fasen ikke varer evig. I hvert fall ikke hos de fleste. Er også fryktelig glad for at jeg ikke er mammaen til Raske Menn-gutta. Hadde håpet å slippe flere sånne sanger etter fylte fem år.

:fise:

Skrevet
Er også fryktelig glad for at jeg ikke er mammaen til Raske Menn-gutta. Hadde håpet å slippe flere sånne sanger etter fylte fem år.

"Har du bæsja,

har du prompa,

har du danglebær i rompa?

Store, feite klumper

som dingler når du promper!"

Skrevet

jag känner igen det där. Men här är det två andra fina varianter:

Bäe bäe vita lamm

Har du någon ull,

ja ja kära barn jag har säcken full

*byta till rap-liknande melodi*

Vet du vad han gjorde

bajsa under bordè

då kom poliiisen

släppte värsta fiisen

*prrrruuuuut-ljud*

(fisen=prompen)

Ekorrn satt på toa

skulle bajsa kottar

... och så vidare

men jag måste erkänna att det värsta gav sig efter vi köpte Bajsboken, det var skrämmande och lite pinsamt när mamma (jag) satt på TÅGET och läste högt ur en bok om BAJS/BÄSJ!

Skrevet

:skratte:

husker denne fasen ja ! Men vi snakket tiss-bæsj-promp både barna og jeg . Og var enige om at vi aldri sa det når andre var tilstedet !

Gikk egentlig fortere over enn jeg hadde trodd.

men med den donglebærsangen kom det en periode inn i huset igjen..

Gjest meaculpa
Skrevet
Etter å ha blitt kalt "Bæsjemamma" i flere måneder, og hørt på bæsjesanger og bæsjeprat 17 millioner ganger, ble jeg litt lei...Prøvde å overhøre han, og ikke gi han oppmerksomhet når han sa det, men det nyttet ikke. Nå når han ble 4 år, syntes jeg det var nok, og sa at hver gang han snakket om bæsj tok jeg en leke og puttet den i boden, og han fikk ikke leke med den på noen dager. Det hjalp! Nå har jeg ikke hørt ordet "Bæsj" på flere uker, foruten at han noen gang forteller at "noen barn sa "bæsj" i barnehagen, det er ikke lov, mamma! Jeg sa til dem at de ikke skulle si sånt!"

huff..

Det er da lov å si bæsj, det er bare et ord, ikke engang et banneord.

Du gjør det verre enn det er.

BÆSJ BÆSJ BÆSJ ;)

Gjest bæsj hele dagen
Skrevet

He-he. Vi er midt oppi det vi.

Her om dagen hadde jeg en venninne på besøk. Vi spise middag alle sammen, og etterpå satt vi ved bordet og småpratet .

-"Hva snakker dere om", sier minsta. "Bæsj?"

Ja, selvfølgelig. Er det annet enn bæsj å snakke om?

Gjest Aurora Borealis
Skrevet
He-he. Vi er midt oppi det vi.

Her om dagen hadde jeg en venninne på besøk. Vi spise middag alle sammen, og etterpå satt vi ved bordet og småpratet .

-"Hva snakker dere om", sier minsta. "Bæsj?"

Ja, selvfølgelig. Er det annet enn bæsj å snakke om?

Vel, småbarnsmødre har jo en tendens til å prate om bleier og babyens avføring og sånt. Kanskje jenta bare var særdeles oppvakt? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...