Gjest Tanita Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har windows Vista. Fikk hjelp til å få koblet fra denne laptopen til TV-en en ledning for å se film jeg har lagret på laptopen på TV-en. Etter dette syns jeg farvene har blitt så uklare/blasse og uskarpe på skjermen på laptopen. Men det er mulig det kun er innbilning... Hvordan finner jeg ut av dette og tilbakestiller det slik det en gang var?
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Har du prøvd å restarte maskina uten tvkabelen tilkoblet?
Gjest Tanita Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Selvfølgelig. Jeg bruker ikke den kabelen lengre.
molline Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) . Endret 17. januar 2023 av molline
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #5 Skrevet 16. oktober 2008 Nå har jeg XP...så vet jo ikke om det er helt likt på vista... men du kan jo prøve å gå inn på Display properties ->velg settings-fanen --->velg advanced Prøv heller å stille screen resolution opp under settings. Tipper denne står for lavt. På laptoper pleier det være såpass enkelt som å kjøre denne slideren helt opp i max.
molline Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) . Endret 17. januar 2023 av molline
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 screen resolution gjør jo ingenting med fargeintensiteten, den bare sier noe om oppløsningen på skjermen. Sier noe? Du "stiller opp" oppløsningen som skjermkortet leverer til skjermen, det er ikke akkurat noen infoplakett heller. Oppløsningen står nok idag altfor lavt, og vil føre til at bildet ser uklart ut. Dessuten har man på samme side en innstilling for fargedybde, tipper denne idag står på 256 farger.
Gjest Tanita Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Hm, jeg måtte visst gå inn på NVIDIA kontrollpanel og justere selv meg gamma, kontrast, lysstyrke osv og aner ikke hvor mye jeg skal stille hva for at det skal bli bra men nå vet jeg iallefall hvor jeg skal gå inn for å forandre på det. Takk for svar.
feuerstein Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 screen resolution gjør jo ingenting med fargeintensiteten, den bare sier noe om oppløsningen på skjermen. På LCD-skjermer finnes det én "riktig" oppløsning og en mengde oppløsninger som blir litt feil i forhold til hvordan skjermen er konstruert. Den riktige oppløsningen er normalt den høyeste, lavere oppløsninger kan bli fargemessig litt galt helt til man kommer ned til noe som er akkurat halvparten av den høyeste, da stemmer det plutselig igjen. Merk at jeg skriver "kan bli", ikke "vil bli", forskjellige skjermer takler ukurante oppløsninger ulikt. CRT-skjermer er på grunn av sin helt forskjellige konstruksjon ikke rammet av problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå