Gå til innhold

Bursdagsgave til 12 år gammel gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips?

Han ønsker seg mp3 spiller, men skal selv kjøpe walkman telefon.

Lite vits egentlig da :klø:

Bryr seg ikke så mye om bøker eller fotball.

Vanskelig alder. For stor til leker, for liten til andre ting :sjenert:

Takk for alle svar! :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barna har passert 10 år gir jeg konsekvent pengegave eller gavekort til bursdager, dersom de ikke ønsker seg noe spesielt.

Til jul synes jeg det er litt kjipt med pengegaver. Det må liksom være en innpakket gave som ingen gjetter hva er på forhånd. ;) Om jeg føler at jeg ikke har annet valg enn penger til jul også så kjøper jeg f.eks. en pose gummigodteri eller sjokolade som jeg så taper pengen fast i. Så blir det en gave som kan pakkes inn likevel.

Skrevet

Ja, var innom tanken på I-pod, men tror det blir bortkasta gave...

Jeg og pappan har også tenkt litt på en fin vinter jakke, som er vanntett og vindtett.

Men, er jo ikke så spennende da for en som blir 12 :omg:

Skrevet

Liker han å gå på kino?

Da kan du gi et gavekort på kinobilletter om det finnes der du bor.

Hva med ei kul lampe? Enten ei sånn regnbuelampe/projektor som sender en regnbue ut i rommet. Regnbuelink Eller ei lavalampe. Eller en sånn "elektrokule"... Vet ikke hva de heter, men er sånn kulerunde saker med elektriske lyn som beveger seg inni.

Skrevet
Ja, var innom tanken på I-pod, men tror det blir bortkasta gave...

Jeg og pappan har også tenkt litt på en fin vinter jakke, som er vanntett og vindtett.

Men, er jo ikke så spennende da for en som blir 12 :omg:

Husk at i den alderen begynner de å bli veldig bevisste på hva de vil ha på seg, så det er ikke sikkert at det du og pappa synes er fint er det samme som han synes er fint. ;)

• Liker 1
Skrevet

Han elsker kino da :hoppe:

Kanskje jakke og kino billett da?

Lampe tipset var heller ikke så dumt:)

• Liker 1
Skrevet

denne siden kan du finne mye morsomt. Noe er for voksne, men mye passer for barn i den litt "vanskelige" alderen.

Skrevet

Noe til rommet? Gavekort på opplevelse sammen med en kamerat?

Gjest Fru Mæla
Skrevet
Noen tips?

Han ønsker seg mp3 spiller, men skal selv kjøpe walkman telefon.

Lite vits egentlig da :klø:

Bryr seg ikke så mye om bøker eller fotball.

Vanskelig alder. For stor til leker, for liten til andre ting :sjenert:

Takk for alle svar! :vinke:

Jeg også hadde tenkt å foreslå gavekort på kino :) Eller eventuelt en god hårwax?

En morsom dvd, skiutstyr/snowboard liker han slikt?

Skjønner hva du mener med vanskelig alder! :)

Skrevet

Min snart-tolvåring ønsker seg lego, men han er (heldigvis) litt barnslig. Klær tør jeg ikke kjøpe til ham lenger, men han kan jo være med selv og plukke ut noe.

Tv-spill, sportsutstyr?

Skrevet

Tv spill og data bryr han seg om. Nesten litt for mye spør du meg :erter:

Sport bryr han seg ikke om. Kanskje vi finner en morsom film...

Huff! Så vanskelig alder! Også jul snart, hva i all verden skal man finne på da mon tro?

:nissegutt:

Skrevet

Siden du synes han bryr seg mye om spill og data, kom jeg til å tenke på sånn paintballkveld (enten med far eller en kompis). En gave han nok kom til å huske! :-)

Skrevet

Å kjøpe en tøff jakke høres lurt ut! Er jo bare å se litt på hva de andre guttene i samme alder går i, og spørre litt i butikker og sånn.

Om det skal være bare fra deg er kinobiletter alltid en fin gave!

• 3 år senere...
Skrevet

Min jente er invitert i klassebursdag til en gutt, jeg har jo bare jenter, så det blir så vanskelig og vi aner ikke hva vi kan gi til han! Men vi tenkte penger, men vi gir det bare i en konvolutt og Jenta mi syntes det er litt kjedelig, har dere noen tips til hvordan vi kan pakke inn pengene på en litt morsam måte??

Skrevet

12-åringen min jobbet og sparte et halvt år for å ha råd til en iPod touch. Det er mange av kompisene som har det også, så jeg tror det ville vært en kjempegave hvis dere skal kjøpe så dyrt. Brukes til musikk, spill, fb, osv.

Ellers tror jeg jakke også er supert, her er det typiske snowboard-merker som er tingen, volcom og sånt.

Ellers er ekstra spaker til ps3 ikke så dumt, de går mellom husene har jeg sett...

Skrevet

Min jente er invitert i klassebursdag til en gutt, jeg har jo bare jenter, så det blir så vanskelig og vi aner ikke hva vi kan gi til han! Men vi tenkte penger, men vi gir det bare i en konvolutt og Jenta mi syntes det er litt kjedelig, har dere noen tips til hvordan vi kan pakke inn pengene på en litt morsam måte??

Skaff masse femmere og kronestykker og tre dem på ei lærreim.

Gjest Kritikus
Skrevet

Er ikke bøker et alternativ da? Jeg ville i alle fall hatt det da jeg var gutt. Men mulig jeg var et litt annerledes barn.

Eller lydbok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...