Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at emnet har vært oppe flere ganger, men jeg våger meg alikevel å ta det opp enda en gang, spesielt siden det som har blitt skrevet ikke helt tilfredstiller min vitelyst om byen.

Vi reiser to par til Praha i april og ønsker å ligge på et rolig, koselig hotell som ligger sentralt, det kan gjerne ha spa???

Ellers vil vi gjerne vite om gode restauranter (siden byen ikke er kjent for maten akkurat), hvor vi kan se spesielle og lokale butikker, trenger ikke nødvendigvis være for shoppingen sin del, men opplevelsen.

Videre kunne vi tenkt oss litt sightseeng. Noen som har forslag på hva vi ikke bør gå glipp av?

Og SPA. Hvis ikke vi finner et hotell med spa vil vi deffentlig bruke en formiddag el ettermiddag på det. Noen anbefalinger?

Vi tar i mot alle rare, spennende, koselige, luxuriøse osv innspill på hva vi bør få med oss når vi besøker denne flotte byen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må få med dere St. Vitus-katedralen. Det er et.. nydelig syn. Ta trikken opp dit, og så gå ned igjen. Det er en koselig liten tur.

Jeg fant verdens beste ostekake på en italiensk restaurant. Den hadde beliggelse i Nove Mesto - Wenceslas Square. Når man står vendt mot Nasjonalmuseet, så er det på høyre side av to parallelle gater med butikker og restauranter tett i tett. Jeg husker ikke hva den heter, men man måtte gå opp i andre etg.

Ellers anbefaler jeg TripAdvisor, hvor man kan finne hotell og diverse. Det er også forum. Søk på Praha, så finner du nok mange forskjellige emnetråder som inneholder spørsmål og svar, tips og vink.

Praha er en fantastisk by. Jeg var der i fjor for første gang, men jeg skal tilbake flere ganger. Jeg har lyst til å oppleve byen rundt juletider også.

Skrevet

Luksus, er per definisjon dyrt. Det er derfor det kalles luksus!

Skrevet
Luksus, er per definisjon dyrt. Det er derfor det kalles luksus!

Å så deilig det sikkert var å få kverulert litt. Å ta mennesker for å være dummere enn de er, sier mer om den som kverulerer.

Lukses er dyrt, men luksus i Øst Europa er mye mer overkommelig enn det er i feks Frankrike ol. Et 5 stjernes hotell i Praha koster kanskje 1500,- pr natt mens i andre deler av verden betaler man det dobbelte.

Men hva vet vel du hva jeg er ute etter. Og luksus kan defineres på flere måter og ikke bare svart/hvitt.

Skrevet

Tusen takk for ideer dere. Skal sjekke alt opp. Sier ikke nei takk til flere forslag.

Skrevet

Noen som har vært på Hotel Josef?

Det ser ut til å være et spennende og flott hotell med bra beliggenhet.

http://www.hoteljosef.com/default.aspx?lang=en

Hva synes dere? Særlig beliggenhet er vel relevant siden man skal ut å gå en del og det er da en fordel at severdighetene ligger i nærheten.

Skrevet

Hei.

Jeg digger Hotell Perla :) har vært der flere ganger.

Nydelig frokost og herlige drinker i baren :) (spesielt mojitoen)

Moderne, nytt og mitt i gamlebyen :)

De har ikke spa, men det er vel spa man kan besøke rundt om kring.

Billigste plass jeg fant det da jeg bestilet var hos: www.octopustravel.com

Ca 640;- pr natt.

Skal ned i desember å få litt julestemning, gleder meg masse :)

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Jeg vil anbefale Hotel Green Lobster i Lillebyen ( Mala Strana.) Nydelig luksushotell, med hyggelig betjening til en overkommelig pris. Flott beliggenhet ved slottet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...