Gjest Flau Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Er i en rebound-fase etter brudd med samboer. Og jeg skjønner at jeg er ekstra sårbar nå. Og at jeg er helt ute av gamet når det gjelder menn/flørting/forhold... Greia er at jeg har hatt en skikkelig heftig flørt med en kollega. Av og til har han snakket om en annen kollega (kvinnelig) som han henger mye med (de har en felles interesse, så de møtes i fritiden), men jeg har gått ut i fra at det ikke har vært noe alvorlig mellom dem. I dag møttes vi i en pause, og da fortalte han at han skulle hjem til denne andre kollegaen for å ordne et eller annet. Greit: Jeg skjønner at han liker henne, og at han heller vil ha noe på gang med henne enn meg. Jeg er altså vraket. Hvordan avslutter jeg dette på en elegant måte? (Jeg er ikke så betatt av han at jeg gidder å kjempe for han.) Jeg føler meg såret og ydmyket, selv om han ikke har gjort noe galt - han har jo ikke lovet meg noe. Hva skal jeg gjøre for å fortsatt ha æren i behold? (Litt stolt, ja.)
*Mocca* Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Trenger du å gjøre noe spes? La livet gå videre...
Kakee Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg skjønte det ikke helt, jeg. Hvorfor er du vraket? Fordi han skulle ordne noe hos henne? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 Det de fleste med tapte "ærer" gjør!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 Det er vel ikke så rart at jeg føler meg såret over at han har latt meg tro at vi har noe på gang, for så plutselig å velge en annen? Og så klart går livet videre, for all del. Jeg er ingen kaninkoker, men jeg har så lyst til å la han skjønne at det ikke er særlig ålreit. Men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det på en kul måte. Kanskje det ikke finnes noen elegant måte å gjøre det på? Og jo, det var et helt tydelig signal han ga meg. Man forteller vel ikke til en man flørter med at man skal hjem til en annen kvinne og spise middag. (Det var også mye non-verbal kommunikasjon. Jeg er helt sikker: Han går for henne, ikke meg.) Jeg har ikke foretatt meg noen ting, spiller helt uinteressert, men har lyst til å bare gi han et lite stikk... (jada, det er barnslig.)
Kosemose Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Men ditt ønske om å bevare stolthet kræsjer med ditt ønske om å "gi ham et lite stikk". For hvis du gir ham dette stikket vil han i allefall vite hvor han har deg, han vil da vite at du er såret og at du føler deg dumpet og at du håpet på noe mer. Om han virkelig har valgt den andre så vil han vel heller ikke bry seg så mye om et stikk fra ei han har flørtet med men valgt bort? Skjønner godt at du er lei deg og at du føler deg ydmyket, men jeg tror det beste du kan gjøre er å gå inn for å late som ingenting.
Gjest missLady Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg tror det beste er bare å ikke gjøre noe. Ikke ta noe kontakt med han, når dere møtes på jobb, smil og si hei, og gå videre uten noe mer samtale.. Det er nok den beste måten å bevare æren, du oppfører deg høflig mot han, samtidig som han skjønner at du ikke vil ha noe med han å gjøre.. Om du skal gi han et stikk, vel da kan du ikke beholde æren, det går nok ikke.. Så du må finne ut hva som er viktigst for deg!
Maryell Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Helt enig med siste, oppfør deg helt normalt ovenfor han og ikke gi uttrykk for at du bryr deg om det.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #9 Skrevet 16. oktober 2008 Helt enig med siste, oppfør deg helt normalt ovenfor han og ikke gi uttrykk for at du bryr deg om det. Jupp. Dersom hun finner ut en måte å si at du ikke syntes dette var ok ender hun bare med å fremstå som veldig forelsket og han får økt selvtilitten sin. Å ikke gjøre noe i det hele tatt vil ha motsatt virkning. Ønsker du å gi ham tlfredsstillelsen av å vite at du er så betatt av ham at du ble såret eller ønsker du å la ham vite at du egentlig ikke bryr deg?
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 Det er vel ikke så rart at jeg føler meg såret over at han har latt meg tro at vi har noe på gang, for så plutselig å velge en annen? Og så klart går livet videre, for all del. Jeg er ingen kaninkoker, men jeg har så lyst til å la han skjønne at det ikke er særlig ålreit. Men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det på en kul måte. Kanskje det ikke finnes noen elegant måte å gjøre det på? Og jo, det var et helt tydelig signal han ga meg. Man forteller vel ikke til en man flørter med at man skal hjem til en annen kvinne og spise middag. (Det var også mye non-verbal kommunikasjon. Jeg er helt sikker: Han går for henne, ikke meg.) Jeg har ikke foretatt meg noen ting, spiller helt uinteressert, men har lyst til å bare gi han et lite stikk... (jada, det er barnslig.) Skjønner deg godt, men det beste du kan gjøre er akkurat det du gjør.. spille uinteressert. Da har du æren i behold
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. oktober 2008 #11 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for kommentarer! Dere har vel helt rett... Strategi: Jeg skal være uinteressert, men skal tillate meg å se bra ut mens jeg er det!
Gjest Tigress Skrevet 16. oktober 2008 #12 Skrevet 16. oktober 2008 Det er no du må vere "effortlessly chic", berre sørgje for å vere heilt uanstrengt heit, så kan han gå der og lure på kva han har gjort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå