MiAmore83 Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Har tenkt å strikke slike til noen av barna som julegave i år!
Gjest Pysepus Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg vet jeg har lagd den, men finner ikke oppskriften... Jeg er sikker på at de har en sånn oppskrift enten på en strikkebutikk eller på Husfliden Det jeg husker fra å ha laget den var at istedenfor å felle annenhver omgang som man gjør i toppen når man feller til en vanlig lue, så var det langt mellom fellingene, enda lengre enn om man strikker typer Blånisselue! Så det skulle nok gått an å strikke den uten oppskrift også
Gjest Pysepus Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Her fant jeg en tråd om ei som strikker langnisseluer - kanskje du finner noe der? Endret 16. oktober 2008 av Pysepus
nea Skrevet 16. oktober 2008 #4 Skrevet 16. oktober 2008 Har tenkt å strikke slike til noen av barna som julegave i år! Jeg leita litt å fant denne oppskiften på lange og mellomlange luer. Det er bare størrelsene s, m og l da, men det fungerer kanskje? Lange, mellomlange og korte nisseluer
MiAmore83 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2008 Tusen takk! Denne siste her hadde jo detaljert oppskrift. Men, hv amed mønster? Noen som har mønster en kan bruke til en slik oppsklrift? jeg ser for meg litt mønster rundt på oppbrettkanten, også fortsette med "lus" lr noe på resten av luen.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 må bare kommentere dette, siden dette var noe som slo meg med engang jeg leste om dette til barn.en lue så lang at det blir skjerf.. i barnehagen syntes vi det er skummelt med skjerf og oppfordrer til hals istedenfor. vi tenker da på kvelnings muligheter og fare for å henge seg fast. syntes du skal revurdere dine barns bevegelsesmuligheter og om dette er forsvalig. siden barn er høyt og lavt og kan henge seg fast i grener eller andre ting.
MiAmore83 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2008 For å si det sånn fins det barn i mange aldre, og dette er ikke snakk om barn i barnehagealder. Ellers må jeg bare få sagt det nå, og det gjelder generelt. Jeg irriterer meg mere og mere over mennesker som skriver helt andre ting i trådene enn det som et temaet og kanskje også et spørsmål om hjelp. Innimellom må en lese i evigheter på tråder, før en kommer frem til de innleggene som virkelig har noe med temaet å gjøre! Ikke ment som å være "surkjerring" her, men mitt forslag til en enklere hverdag for alle, er å lage egne tråder med diskusjoner som opptar deg, istedenfor å "ødelegge" mange av de andre trådene 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå