Gå til innhold

Mannen min på kurs med kvinnelig kollega.

Anbefalte innlegg

Gjest Trøndertussa
Skrevet

Hvordan ville dere ha reagert hvis din mann (vi er nygifte på 1 året! :)) reiste på en ukes seminar med en kvinnelig kollega som han visste du ikke hadde noe til overs for? Og atpåtil hang sammen med henne etter endt "arbeidsdag"?

Jeg stoler på mannen min 100% men jeg er redd han kan være veldig naiv i forhold til damer og jeg vet at hun er kjent for å være løs på tråden..

Nå har det seg slik at nettopp har vært i en bilulykke og sitter for tiden i rullestol. Det er kanskje en ekstra grunn til at jeg føler meg sårbar for konkurranse. (håper å være på beina igjen om et års tid).

Jeg føler meg litt dum fordi jeg føler en mistenksomhet i denne situasjonen men likevel... er det bare meg som er overfølsom eller er det lite respektfullt av han å ikke ta hensyn til mine følelser?

Litt lei meg nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingeniøren
Skrevet

Det er lov til å være litt sjalu og mistenksom. Det viser jo bare at man er glad i partneren sin.

Samtidig må han få lov til å reise på seminarer med jobben selv om det er med kvinnelig kollega. At han er sammen med henne også på kveldene er naturlig. Hadde vært rart om de skulle sitte og sture på hotellrommet hele kvelden.

Jeg synes det er naturlig å ringe (nesten) hver dag, men å nekte ham faglig utvikling fordi du misliker en kollega er ikke fair.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Hvordan ville dere ha reagert hvis din mann (vi er nygifte på 1 året! :)) reiste på en ukes seminar med en kvinnelig kollega som han visste du ikke hadde noe til overs for? Og atpåtil hang sammen med henne etter endt "arbeidsdag"?

Jeg stoler på mannen min 100% men jeg er redd han kan være veldig naiv i forhold til damer og jeg vet at hun er kjent for å være løs på tråden..

Nå har det seg slik at nettopp har vært i en bilulykke og sitter for tiden i rullestol. Det er kanskje en ekstra grunn til at jeg føler meg sårbar for konkurranse. (håper å være på beina igjen om et års tid).

Jeg føler meg litt dum fordi jeg føler en mistenksomhet i denne situasjonen men likevel... er det bare meg som er overfølsom eller er det lite respektfullt av han å ikke ta hensyn til mine følelser?

Litt lei meg nå.

Uff... Jeg ser jo helt tydelig bekymringen din.. Men hvis dere er nygifte og du sitter i rullestol kan jeg ikke tenke meg at noen er dumme og sleipe nok til å gjørenoe slikt! Jeg tror du kan ta det med ro.. Men jeg ville helt klart vært skeptisk.

Kanskje du skal snakke med mannen din om hvordan du syntes denne situasjonen er for deg. Du føler kanskje at du ikke kan være den kvinnen for han som du ønsker og være, du fungrerer kanskje ikke 100% seksuelt (der er det vel bare fantasien som begrener det), osv..

Gjest -Maggie-
Skrevet

Skal han la være å dra på et seminar i forbindelse med jobb fordi en kollega du ikke liker også er til stede? Skal han sitte på rommet på kveldene mens han er der?

Hva er problemet hvis du faktisk stoler helt og fullt på ham, slik du sier?

Skrevet

Neppe grunn til sjalusi. Jeg har nettopp vært på jobbreise sammen med to mannlige kolleger og jeg kan garantere at sex og/eller romantikk ikke er det som står høyest på dagsordenen. Når kvelden kommer tusler vi pent inn og legger oss på hvert vårt rom og ses ikke før til frokost neste morgen. Som regel er jobbreiser så hektiske at man stuper utslitt i seng for å få noe søvn før neste dags møter eller "forelesninger".

Min erfaring med å reise sammen med menn er for øvrig at de er snare med å hive seg på telefonen når vi kommer frem til hotellet, slik at de får ringt "hun der hjemme".

Men selvsagt blir det gjerne til at vi går ut og spiser sammen, men da er i grunnen målet å få i oss noe mat før vi tørner inn - ikke å sitte å stirre hverandre dypt inn i øynene over en bedre middag.

Gjest trøndertussa
Skrevet

Jeg stoler på mannen min, det gjør jeg virkelig. Men det er riktig at jeg ikke føler meg så attraktiv om dagen, med rullestolen og alt som hører med. Han er kjempeoppmerksom mot meg om dagen jeg føler vel nesten at jeg er til bry. Derfor kommer vel denne snikende følelsen av at nå har han endelig muligheten til å være for seg selv noen dager og ha det litt gøy.. Jeg skjønner nå at jeg er litt dum og mine hårreisende fantasier om å rulle opp til tromsø og "ferske" dem er helt bunnløse.

Skrevet
Derfor kommer vel denne snikende følelsen av at nå har han endelig muligheten til å være for seg selv noen dager og ha det litt gøy.. Jeg skjønner nå at jeg er litt dum og mine hårreisende fantasier om å rulle opp til tromsø og "ferske" dem er helt bunnløse.

:ler: Kan jo være at han setter pris på å komme vekk litt og treffe kolleger i en litt annen setting, men det betyr jo slett ikke at han er ute etter "gøy" i form av en kvinnelig kollega. Tenker du hører fra'n straks han er kommet fram og at han kommer til å være svært glad for å være hjemme igjen når seminaret er over.

Men skjønner at ulykken du kom ut for kan få deg til å føle deg litt mer sårbar slik at du reagerer på ting som du ikke engang ville tenkt over om ting hadde vært som før.

Lykke til med tilfriskningen :) .

Skrevet

Beklager å måtte si det. og jeg kjenner Dere ikke.

men...

Jeg tror vel du har grunn for å være sjalu, for å bruke det ordet.

Er han som flertallet av oss. Så tar han nok for seg ja.

Kanskje er ikke det meningen i utg.punktet. Men når fristelsen er der så....

Si gjerne at på meg selv kjenner jeg andre.

Innrømmer det.

Skrevet

Det er gøy, forfriskende og nødvendig å tilbringe kurskvelder sammen med gode kollegaer! Drikke litt vin, prate, tøyse og ha det artig. Mannen din har det sikkert flott, og enda flottere om han vet at du unner ham det, og stoler på ham. Selv om hun har et rykte som du sier, er det jo HAN du stoler på. Du får sikkert en mann tilbake som har fått litt påfyll, og som kan fortsette å gi deg den omsorgen du trenger nå. Prøv å styre de negative tankene i en annen retning!

Skrevet

men...

Innrømmer det.

Tror nok at dette svaret sier mest om deg selv.

Jeg har vært på konferanser og seminarer med kolleger av motsatt kjønn flere ganger. Hyggelig det, men det frister ikke noe mere å være utro da enn det gjør ellers (det vil si ikke i det hele tatt ;) ).

Skrevet

men...

Innrømmer det.

Det er nok der kjernen i utsagnet ditt ligger ja. For selv om du ikke klarer å la være å "ta for deg" når du blir fristet, så finnes det menn (og kvinner!) som har mer ryggrad enn som så.

Og jada, man kan komme drassende med urovekkende utrostatistikker. Men jeg velger å tro at de aller fleste som er utro enten er av den typen som ikke kan holde fingrene av fatet uansett hvor de er (sånne som deg) og så er det dem som er i et "dødt" forhold og ikke har mot nok til å bryte ut. Ingen av delene er en unnskyldning for utroskap, men forklaringer. Og disse menneskene drar utrostatistikken opp så det suser.

Nå høres ikke mannen til TS ut som en av disse. Og uansett: Vi vet ingenting som helst om verken han eller TS, så vi bør holde oss for gode for å anta sånt som du gjør.

Uskyldig til det motsatte er bevist.

Skrevet (endret)
Tror nok at dette svaret sier mest om deg selv.

Jeg har vært på konferanser og seminarer med kolleger av motsatt kjønn flere ganger. Hyggelig det, men det frister ikke noe mere å være utro da enn det gjør ellers (det vil si ikke i det hele tatt ;) ).

Ja kanskje det sier mest om meg. Selv om jeg mener jeg ikke er/har vært av de verste.

Dessuten er jeg uinteressant i denne problemstillingen.

Men jeg uttalte meg også i generelle vendinger.

Du sier du har vært på kurs og konf...osv.

Jeg tror deg på det du sier og har opplevd.

Jeg har også tilbrakt ca halvparten, av mitt voksne arb.liv på reise. (Flere tiår)

Og jeg er eldre enn de aller fleste her.

Jeg har sett det meste.

Og ikke glem...

Jeg snakket om flertallet, som er ute på reise / konf...etc.

Jeg sa ikke alle.

Beklager. Men jeg har ingen illusjoner lenger.

NB

og mens jeg skrev, så kommer fler innlegg om "sånne som meg"

Igjen...

Er ikke jeg uinteressant da.

Er ikke dette diskusjon på lavmål.

Igjen...

Så snakker jeg bare ut fra observasjoner/erfaringer fra møter med utrolig mange forskjellige mennesker, gjennom en årrekke.

Trådstarter spurte....

Og hun fikk mitt svar. Blandt mange andre.

Endret av Østlandet
Skrevet
Neppe grunn til sjalusi. Jeg har nettopp vært på jobbreise sammen med to mannlige kolleger og jeg kan garantere at sex og/eller romantikk ikke er det som står høyest på dagsordenen. Når kvelden kommer tusler vi pent inn og legger oss på hvert vårt rom og ses ikke før til frokost neste morgen. Som regel er jobbreiser så hektiske at man stuper utslitt i seng for å få noe søvn før neste dags møter eller "forelesninger".

Min erfaring med å reise sammen med menn er for øvrig at de er snare med å hive seg på telefonen når vi kommer frem til hotellet, slik at de får ringt "hun der hjemme".

Men selvsagt blir det gjerne til at vi går ut og spiser sammen, men da er i grunnen målet å få i oss noe mat før vi tørner inn - ikke å sitte å stirre hverandre dypt inn i øynene over en bedre middag.

Ja, det er min erfaring og. Menn på reiser ringer konen/kjæresten ved første anledning og vi ser jo hverandre på jobb hver dag, og får "nok" av å se hverandre så mye. Det finnes absolutt ikke noe romantisk med de som er opptatt som en jobber sammen med. Det blir som brødre/slektninger, og det siste jeg kunne tenke meg er å kysse en kollega. Blæh. Mitt poeng er: din manns kollega er sikkert bare en kollega som snakker jobb...min erfaring er hvertfall at menn flest er flinke til å sette grenser og er profesjonelle.

Du sier din mann kan være litt naiv...det høres jo ikke helt bra ut.l

Gjest Gjest_Wanda_*
Skrevet

Hei

Jeg bor i tromsø, bare si fra til meg så skal jeg "ta dem på fersken". Neida, fra spøk til alvor. Det er ikke mer du kan gjøre enn å vise tillit? Stol på han. Helt til det motsatte er bevisst.

Skrevet

Litt lei meg nå.

Så mannen din er naiv, og den kvinnelige kollegaen er løs på tråden??

Ja ja "stakkars naive mann" som kan bli lurt av denne "løs på tråden damen"! :klaske:

Skrevet

Du har ikke annet valg enn å stole på ham.

Hun klarer ikke å lure ham til å være utro mot deg. Om noe hadde skjedd hadde han vært med på det, men jeg tror ikke han kommer til å være utro heller.

Mannen min reiser mye, og jeg vet at han ikke bedrar meg. Men om han hadde valgt å gjøre det, så vet han at han hadde mista både meg og den familien vi har sammen. Det vet jeg at han ikke for noen pris vil risikere, og han vet det samme om meg.

Du kan ikke gjøre annet enn å stole på ham.

Skrevet

men...

Innrømmer det.

Det du sier er at flertallet av menn helst bør holdes i bånd, fordi dere ellers ikke har integritet, ansvarsfølelse, og kan generelt ikke stoles på. Mener du virkelig at dere er sånn?

I så fall bør jo vi damer snarest begynne å tenke på dere som dyr, ikke likestilte partnere som vi forventer noe av.

Gjest Tigress
Skrevet

Trur ikkje det er nokon grunn til å uroe seg.

Skrevet
Det du sier er at flertallet av menn helst bør holdes i bånd, fordi dere ellers ikke har integritet, ansvarsfølelse, og kan generelt ikke stoles på. Mener du virkelig at dere er sånn?

I så fall bør jo vi damer snarest begynne å tenke på dere som dyr, ikke likestilte partnere som vi forventer noe av.

Ja.

I rett setting, tilnærmet risikofri atmosfære/miljø, så mener jeg (si gjerne dessverre) det.

Men, du har misforstått meg litt. Eller jeg har forklart meg for dårlig lenger opp.

Jeg mener ikke bare menn.

Jeg mener (nesten) like mange kvinner og.

Skrevet
Ja.

I rett setting, tilnærmet risikofri atmosfære/miljø, så mener jeg (si gjerne dessverre) det.

Men, du har misforstått meg litt. Eller jeg har forklart meg for dårlig lenger opp.

Jeg mener ikke bare menn.

Jeg mener (nesten) like mange kvinner og.

ok, toveis bånd altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...