Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter syrerens i ansiketet flasser jeg gjerne litt i ansiktet når jeg smører på fuktighetskrem.. har merket at det hjelper å være litt fuktig i huden når jeg smører på.. er dette feil eller lurt? er det ikke noe om at vann binder fuktighet? hmm

Videoannonse
Annonse
Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Vann binder IKKE fuktighet. Tvert imot tørker vann ut huden.

Skrevet
Vann binder IKKE fuktighet. Tvert imot tørker vann ut huden.

okei.. men det svarer ikke helt på spørsmålet..

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Hvis du leser litt mellom linjene så skjønner du at jeg mener det ikke er lurt ;) Kjennes kanskje ut som det hjelper der og da, men det gjør det nok ikke. Olje derimot binder vann/fuktighet ganske bra, babyolje f.eks skal smøres på våt hud. Nå vil jeg ikke akkurat anbefale deg babyolje i fjestet, men kanskje det finnes noen sånne oljeaktige serum som du kan smøre på litt fuktig hud? Neimen om jeg vet.

Skrevet
Hvis du leser litt mellom linjene så skjønner du at jeg mener det ikke er lurt ;) Kjennes kanskje ut som det hjelper der og da, men det gjør det nok ikke. Olje derimot binder vann/fuktighet ganske bra, babyolje f.eks skal smøres på våt hud. Nå vil jeg ikke akkurat anbefale deg babyolje i fjestet, men kanskje det finnes noen sånne oljeaktige serum som du kan smøre på litt fuktig hud? Neimen om jeg vet.

hmm.. ja for jeg tenker slik at hvis man skal bruke babyolje på våt hud fordi det binder fuktighten bedre, hvorfor skal det ikke være slik med en fuktighetskrem og? må det være olje? nå vet jeg ikke helt ingrediensen i min fuktighetskrem da..

Gjest Raptuza
Skrevet

Har lest at vatnet tynnar ut så ein får for lite produkt.

Skrevet

Det sies jo om mange body lotions at man skal påføre etter dusj, på fuktig hud. Ikke klissvåt da, men fuktig, fordi dette gjør at fuktigheten trekker bedre inn i huden, eller noe. Så det må jo være noe i det.

Så lenge det virker for deg, så tror jeg ikke det har så mye å si fra eller til. :)

Skrevet
Det sies jo om mange body lotions at man skal påføre etter dusj, på fuktig hud. Ikke klissvåt da, men fuktig, fordi dette gjør at fuktigheten trekker bedre inn i huden, eller noe. Så det må jo være noe i det.

Så lenge det virker for deg, så tror jeg ikke det har så mye å si fra eller til. :)

bodylotion er bodylotion for den er tykkere og huden på selve kroppen har mye tykkere "konsistens" hehe dårlig å forklare:p

men huden i ansiktet har en egen konsistens eller hva det kalles og dermed må den få mest fuktighet. vann tørker ut huden ja. spesielt kaldt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...