Gå til innhold

vedlikehold ringer

EMMA2

Anbefalte innlegg

heisann!

Når ringene våre nå er brukt i ett år begynner de å se "slitte" ut (vi skal selvsagt pusse de opp til Dagen).

Er det noen som vet om det er noe man kan ha på (som selvsagt gjøres hos gullsmeden) så de holder seg blanke og fine resten av livet?

En slags hinne eller noe???

(vet dette er litt teit, men jeg lurer nå......)

Emma :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei noen slags hinne har jeg ikke hørt om.. Men et lite tips; Vet det høres litt eksklusivt ut, men legg smykkene dine i champagne!! Det er helt utrolig hvor blanke og flotte de blir da! Har du en slant etter et selskap, eller er ute og flyr så ta med deg en miniflaske fra flyet ( kr. 40.- ). Jeg garanterer at du vil bli overrasket! La de ligge en halvtime og gni smykkene på et tørt håndkle etterpå, skyll av og vips! Det må her sies at dette ikke tar bort riper selvfølgelig, send ringene inn til gullsmeden ( som du skrev at du skulle )og puss dem med noen års mellomrom. Koster litt men det blir jo fint da! Finnes også sånne bokser med væske i til å legge smykker i så de skal bli blanke, fås kjøpt hos gullsmeden. Lykke til med bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte bare 80 kroner for å få pusset våre ringer blanke til bryllupet hos gullsmeden (uten ny gravering). Det var så billig at jeg fant ut at det skal jeg gjøre med jevne mellomrom slik at de holder seg fine. Det er det verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaktus, hvor var dette?

MYE bedre pris enn det jeg fikk opplyst der jeg var og spurte...

Dette var desverre ikke i Oslo, men i en gullsmedbutikk der min mor er en god kunde... Lønner seg nok å prøve utenfor Oslo for å få en bedre pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...