Gjest Gjest_Dorri_* Skrevet 15. oktober 2008 #1 Skrevet 15. oktober 2008 Ser det er flere her som skriver om a-vitaminsyrekremer for å redusere/unngå rynker. Jeg er 30 år og har foreløpig "sinnarynkene" og litt rundt øynene:( Hva bør jeg bruke, hva koster det ca og hvor får jeg kjøpt det? Jeg har også lest her at man MÅ bruker solkrem over hele tiden for ikke å bli brent, stemmer det? Da må det være veldig sterkt, er det bra for huden da? Fint om noen kan oppdattere meg på dette, så jeg blir litt klokere:)
Jean Skrevet 15. oktober 2008 #2 Skrevet 15. oktober 2008 Det forskare och Läkare idag VET och är överens om, det är att man bör bruka solskydd från barnsben och resten av livet i ansiktet om man vill få en frisk och ungdomlig hy (ej inräknat arvet nu). A-vitaminsyra i kräm finns idag enbart att få på recept. Det heter rätt och slätt Tretinoin själva substansen. Tretinoin finns i några få receptbelagda produkter då. Sedan har du en rad med retinoider, varav Retinol är en av dem som är mycket uppskattat i krämer. Dessa finns ofta i medicinska produkter eller "Cosmeceuticals". Detta ämne verkar inte på samma vis eftersom det först nere i huden då bildas om till just A-vitaminsyra (Tretinoin). Men fungerar vä'l som komplement vid ex syraanvändning, då man får full effekt. Så det finns alltså en typ med ren syra som är receptförskriven, den andra mildare varianten som ex Retinol (som är en retinoid) finns då på marknaden utan recept. Att bruka solskydd är för mig en självklarhet oavsett hudvård egentligen. Även ett antioxidantskydd är att föredra så som C-vitamin på huden för det hindrar frätning och oxidering av hudens celler vilket åldrar huden snabbare. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Jean Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Vad gäller C-vitaminet är det då ett derivat som måste vara av den aktiva eller fettlösliga sorten som inte oxiderar så snart den kommer i kontakt med syre. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå